2020-10-16, 16:22
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vilket skämt!!!
Har du redan gömt hur det var när han kom tillbaka efter sin semester. Var direkt med på presskonferensen och uttryckte förhoppningar att Sverige skulle klara sig bättre en Norge till hösten. Han valde att göra ett sådant uttalande och var på löpsedlarna både i Norge och i Sverige. Den först veckan efter semestern gjorde han ju hur många uttalanden och intervjuer att jag knappt trodde det var sant. Gubben verkar ju haft abstinensbesvär. Utöver det har han pratat ut om att hans mamma dog när han var ung och till och med varit med i talkshow.

Och lägg av med dit jävla kvinnoförakt!

Jag vill minnas att det var många upprörda skribenter här när Tegnell hade semester. Folk ifrågasatte hur han kunde vara ledig och vila sig mitt i en pandemi osv. Sen när han väl kom tillbaks och började jobba igen, hann han knappt öppna munnen innan folk började gnälla. Vad han än gör blir det fel.
Citera
2020-10-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så tror jag inte att det är utan det som är oroande är ju att det är möjligt att smittas igen efter så pass kort tid och att några ( många? Få?) kommer att få en svårare andra infektion.

I detta fallet var det ju uppenbarligen en annan stam.
Högst sannolikt var det anledningen till att hon insjuknade så snart igen.
Citera
2020-10-16, 16:25
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är troligen det vi snart kommer göra för jag tror att länder som Spanien o Frankrike kommer ge upp restriktioner o acceptera att det hjälper föga

Restriktioner är inte nödvändigtvis att man stänger ner samhället utan att man ställer krav på hur saker och ting får fungera tills vidare. Ex. resturanter som inte har minst två meter mellan borden får stänga ner. Samhället går inte under för att du inte kan gå på din favoritrestaurant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det mest oroande i texten om den svenska kvinnan som har återinsjuknat i covid-19 är tre andra fall där "viruset kan ha stannat kvar hos patienterna latent":
"Forskarna har undersökt tre andra fall, men i de fallen har samma virusstam som vid det första insjuknande dykt upp, varför forskarna tror att viruset kan ha stannat kvar hos patienterna latent."
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rsta-bekr%C3%A4ftade-fallet-av-%C3%A5terinsjuknande-i-covid-19-i-sverige-1.35671757

---------------
Latent viral infections can be reactivated into a lytic form (the replication of a viral genome). The ability to move back and forth from latent to lytic infections helps the virus spread from infected individuals to uninfected individuals.
https://www.peertechz.com/articles/GJIDCR-6-131.php

Inte speciellt oroande om man inte är en väldigt gammal multisjuk individ.
Det är nämligen därför som dom kunde ha det liggande latent..
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Intressant hur vår fantastiska strategi sprider budskapet

"Obama sågar den svenska strategin: Verkar inte fungera
Tidigare presidenten: Sverige försöker uppnå flockimmunitet"

Hade det varit Trump så tar ju ingen det på allvar men nu Obama också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WObBpK/obama-sagar-den-svenska-strategin-verkar-inte-fungera

Sverige och flocken

"Verkar inte fungera" - är det nånting som överhuvudtaget verkar fungera??
Citera
2020-10-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Immuniteten varar bara några månader, man måste försöka stoppa smittspridningen och inte bara bromsa den.

Det är väl skit samma om det till slut inte är en farlig sjukdom. Eller måste vi stoppa förkylningar också?
Citera
2020-10-16, 16:27
Medlem
Även i Sverige nu har en person fått Corona flera gånger
Citat:
Kvinna i Sverige positiv för covid-19 två gånger
Citat:
En 53-årig kvinna har testats positivt två gånger för covid-19, bekräftar Sahlgrenska universitetssjukhuset för Dagens Nyheter. Det är det första svenska fallet av återinsjuknande.
https://omni.se/kvinna-i-sverige-positiv-for-covid19-tva-ganger/a/QmoAx8
Citera
2020-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur vet man det egentligen? Läste att viruset förändrats på 10 positioner, det kan ju vara så att just den virusstammen blivit mildare? Iofs också positivt om det är så att den tar över.

Det vet jag inte och tycker heller inte att en enda person som blev mindre sjuk andra gången är något bevis för något. Men om det stämmer är det såklart bra.
Citera
2020-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Inte speciellt oroande om man inte är en väldigt gammal multisjuk individ.
Det är nämligen därför som dom kunde ha det liggande latent..
Var i i artikeln nämns det du hävdar?
Citera
2020-10-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är väl skit samma om det till slut inte är en farlig sjukdom. Eller måste vi stoppa förkylningar också?

0,17% av New Yorks befolkning har dött i covid-19 hittills, du sitter och jämför det med en förkylning...
Citera
2020-10-16, 16:33
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Jag vill minnas att det var många upprörda skribenter här när Tegnell hade semester. Folk ifrågasatte hur han kunde vara ledig och vila sig mitt i en pandemi osv. Sen när han väl kom tillbaks och började jobba igen, hann han knappt öppna munnen innan folk började gnälla. Vad han än gör blir det fel.
Men du måste väl hålla med om att det var osmakligt att delta i en talkshow mitt i pandemin och att det inte heller var nödvändigt för hans arbete. Han gillar att synas, en person som inte gillar det skulle aldrig ställa upp på en sådan sak. Som jag minns det tyckte de flesta att det var ok att han tog semester, däremot var många upprörda när han drog till Afrika just i början av pandemin då situationen var kritisk och egentligen krävde hans närvaro.
Citera
2020-10-16, 16:34
Medlem
Dags att sluta helt med restriktioner utom för riskgrupper? Expertutlåtande från stor mängd experter:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kravet-bryt-lockdown-ge-oss-flockimmunitet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in