2020-10-16, 14:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja jävlar du. 8 döda! The end is here.

Glidande medelvärde ligger på 3 om dagen.

1,2 % av de som dör varje dag gör det pga (eller med) covid-19.
Citera
2020-10-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Aftonbladet har 1075 nya fall:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

''8 nya dödsfall har rapporterats in i dag. Därmed har 5 918 personer i Sverige dött med covid-19.

103 200 personer har bekräftats vara smittade med viruset i Sverige sedan pandemins start. I går var den siffran 102 407. Det innebär en ökning med 793 nya fall.''

1075 nya fall är gårdagens siffror, märkligt man inte uppdaterat den.

Edit: uppdaterat nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Varför ska jag uttrycka mig så du inte blir stött? Det finns säkert en del barn som far illa av det. Fast det är nog stor risk att feminister och lattekärringar far mer illa av att behöva vara hemma med sina barn, verkar vara där skon klämmer. Wold uttryckte bland annat det. Om smittspridningen exploderar så kommer skolorna ändå att stänga ner, far barnen inte lika illa då? Det är för mycket ideologi bakom hanteringen av det här, feministisk pandemibekämpning, ett enda långt utdraget lidande.
Jag föreslår att vi lägger ner yxan och släpper det här. Jag minns knappt vad vi diskuterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så är det. Vi har ingen pandemi överhuvudtaget. Vad vi har är en "casedemic". Men propagandan från i vintras, fejkbilderna från Kina och Italien t ex, som pumpades ut över hela världen, satte sig så djupt hos stora delar av befolkningen att alla former av sunt förnuft och rationalitet försvann. Därför måste vi nu stänga ner världen helt tills vi inte har ett enda "fall" kvar av det här viruset. Till VARJE pris, enligt flera användare i den här tråden.

Vansinnet finner inga gränser.

Dessa bilder säger allt:

https://pbs.twimg.com/media/EkDGLj4XcAgGpJy?format=jpg&name=large

https://pbs.twimg.com/media/EjtqfdTWAAA2BIC?format=jpg&name=medium

Härligt att höra, då kan du ju gå igenom sjukdomen åt mig ....
Citera
2020-10-16, 14:11
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Normalt sett har vi inte förhållningsregler gentemot rökare. Funderat på det?

Folk borde generellt fundera mer på vad som är farligt i livet. Hjärt- och kärlsjukdomar är överlägset det största dödaren till stor del orsakat av brist på motion och dåliga levnadsvanor. Det är fascinerande att personer är livrädda för covid men tvekar inte en sekund att kedjeröka och proppa i sig pizza varje dag.
Citera
2020-10-16, 14:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
''8 nya dödsfall har rapporterats in i dag. Därmed har 5 918 personer i Sverige dött med covid-19.

103 200 personer har bekräftats vara smittade med viruset i Sverige sedan pandemins start. I går var den siffran 102 407. Det innebär en ökning med 793 nya fall.

2 645 personer får eller har fått intensivvård på grund av covid-19.

Enligt Svenska intensivvårdsregistret vårdas just nu 30 personer med covid-19 på intensivvårdsavdelning.''

1075 nya fall är gårdagens siffror, märkligt man inte uppdaterat den.
Nu ser jag. De var sena med uppdateringen idag då.
Citera
2020-10-16, 14:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Man längtar ju tillbaka till den gamla goda tiden, ni vet 2019, då ingen människa någonsin var sjuk och ingen människa någonsin dog. Tiden då det inte fanns några som helst risker med att leva och regeringen kunde garantera alla medborgares säkerhet i alla lägen. Det var tider det.
Citera
2020-10-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Folk borde generellt fundera mer på vad som är farligt i livet. Hjärt- och kärlsjukdomar är överlägset det största dödaren till stor del orsakat av brist på motion och dåliga levnadsvanor. Det är fascinerande att personer är livrädda för covid men tvekar inte en sekund att kedjeröka och proppa i sig pizza varje dag.

handla väl om normalisering av faror! alkohol är ju livsfarligt men ändå dricker folk massor
Handlar om pengar!
Citera
2020-10-16, 14:13
Medlem
Citat:

Sannolikt är det farligare att bli smittad av viruset än röka en cigarett eller äta en pizza.
Citera
2020-10-16, 14:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Dagens sanning. Det jag hoppas att denna pandemi för med sig framåt är en ökad medvetenhet och ansvarstagande för vikten av en bra egen hälsa.

Jag är rätt vältränad, tidigare elitidrottare, men på senare år har jag slackat lite. Denna pandemi har blivit en väckarklocka att ta hand om mig bättre, för det gynnar mig på sikt.
Citera
2020-10-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sannolikt är det farligare att bli smittad av viruset än röka en cigarett eller äta en pizza.

Det är TVEKLÖST farligare att dagligen röka och att leva på skräpmat än att åka på en förkylning.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2020-10-16 kl. 14:19.
Citera
2020-10-16, 14:19
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Aj, då det blir 24 inrapporterade avlidna denna vecka och nu ligger även vecka 41 på 16 avlidna på bekräftat datum. Det lär ju läggas på lite till där. Helt klart har antal avlidna börjat gå upp igen.
Men fallen var ju inte fullt så ila. Men det blir en ökning denna vecka också.
Tyvärr naturligt att en viss ökning i dödsfall följer efter att både fall, inläggningar och IVA har ökat. Man kan hoppas på att den enskilda datapunkten ”nya fall” idag indikerar en inbromsning - nästa vecka blir intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in