2020-10-16, 10:47
Medlem
Jeg prøver å få tak i resonnement ang hva TH eventuelt hadde planlagt da han kom hjem til SL4, dersom han er skyldig i dette. Det er vel å anta at politi mener i sin hovedhypotese at TH har planlagt dette veldig grundig.

Da visste han altså at huset er tomt (utenom hunden), og at AE var tatt bort, og at hennes mobil lå etter avtale på sin plass.

Siden det da hevdes at mangel på fotavtrykk betyr/beviser/indikerer at han ikke gikk inn, må vi da tenke at han hadde planlagt å ikke gå inn.

Da hadde han også isåfall beregnet at han dermed ikke kunne vite noe nøyaktig om hvordan det så ut inne. Han følte seg da kanskje trygg på at det var slepespor inne osv (etter en avtale som måtte ha vært laget med gjerningsperson/er), og andre spor, slik at han kunne fortelle dette til politi, selv om han ikke hadde sett det selv. Det er logisk å tenke at da måtte han stole på at han kunne fortelle ting etter en forhåndsavtale, og satse på at det så ut slik som han fortalte.

Så vet vi at han isåfall også planla å ringe til henne fra fast-telefon i huset, og gjorde dette.
Da må vi anta at den lå ute et sted/evt garasje slik at han kunne bruke den å ringe til AE med. (han kunne jo ikke gå inn og hente den isåfall). Så er det veldig naturlig å tenke at han også da hadde planlagt å si at han ikke hørte AE sin mobil ringe. Jeg lurer litt på hvorfor han isåfall hadde planlagt at han ikke kunne si at han hørte den? Hvis man skal tolke ut fra hva han har bygd opp i næringsliv, så virker ikke TH så dum/uintelligent. Men kan hende politi mener han er det.

Disse tingene er essensielle å planlegge i forhold til isåfall. Jeg synes bare det virker som en veldig dårlig plan.
Citera
2020-10-16, 11:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det skjer mye i kulissene. Saken etterforskes for fullt og med 100% støtte ovenfra i systemet. Det arbeides mot tiltalebeslutning, og man har ikke dårlig tid er det jeg hører. Det kan bety at man ikke anser fare for bevisforspillelse lenger. Man vil sikre seg at alle etterforskningsskritt er landet før man tar saken til rettsvesenet.
Spännande! Kan vi förvänta oss häktning i närtid?
Citera
2020-10-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som «forsøpler» tråden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut påstander, ikke gidde å svare etc. Både av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svært massivt mot zzz og da blir det utrivelig å lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, måter å diskutere på, sakligheten og usakligheter når vi er så mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstår derimot ikke ønske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke så bør en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Være litt generøs mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre å bare svare når man blir spurt, enn å begynne å hetse og oppmuntre til å ignorer bestemte brukere.

Behandlingen av z-z-z er skammelig. Hen har bidratt veldig mye i denne tråden. Hen har stilt spørsmål, og det helt nødvendig! Hen har vært veldig behjelpelig med å finne linker. Nå brukes dette mot hen, og det synes jeg er veldig urettferdig.
Slik jeg har lest z-z-z, sier ikke hen at TH er uskyldig, men at det er viktig å snu alle steiner. Dette burde blitt sett positivt på, men her angripes det i flokk, og man kvier seg heller ikke for å gå til personangrep.
De som ikke tåler hennes nærvær, kan bare scrolle videre.
z-z-z fortjener ros, men i denne tråden sees hen på som et hår i suppa. Jeg vil anbefale z-z-z å være litt mer selektiv til hvem hun svarer. Enkelte brukere stiller ikke z-z-z for å få svar, de er kun ute etter å lage faenskap.
Jeg synes dette er ille!
Citera
2020-10-16, 11:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Spännande! Kan vi förvänta oss häktning i närtid?
Inntrykket jeg har fått er at det fortsatt kan ta tid, men at det er den veien det for øyeblikket går.
Citera
2020-10-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som «forsøpler» tråden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut påstander, ikke gidde å svare etc. Både av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svært massivt mot zzz og da blir det utrivelig å lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, måter å diskutere på, sakligheten og usakligheter når vi er så mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstår derimot ikke ønske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke så bør en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Være litt generøs mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre å bare svare når man blir spurt, enn å begynne å hetse og oppmuntre til å ignorer bestemte brukere.

Enig i dette. Jeg oppfatter zzz som både kunnskapsrik og nyansert. En som ser etter svar, og som heller ikke sier stygt om andre. De bidrag vedkommende har i tråden er interessante synes jeg. Alle velger å lese de innlegg man ønsker her inne, så de som blir irriterte får heller bare scrolle til de debattantene de liker å lese.
Citera
2020-10-16, 11:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg prøver å få tak i resonnement ang hva TH eventuelt hadde planlagt da han kom hjem til SL4, dersom han er skyldig i dette. Det er vel å anta at politi mener i sin hovedhypotese at TH har planlagt dette veldig grundig.

Da visste han altså at huset er tomt (utenom hunden), og at AE var tatt bort, og at hennes mobil lå etter avtale på sin plass.

Siden det da hevdes at mangel på fotavtrykk betyr/beviser/indikerer at han ikke gikk inn, må vi da tenke at han hadde planlagt å ikke gå inn.

Da hadde han også isåfall beregnet at han dermed ikke kunne vite noe nøyaktig om hvordan det så ut inne. Han følte seg da kanskje trygg på at det var slepespor inne osv (etter en avtale som måtte ha vært laget med gjerningsperson/er), og andre spor, slik at han kunne fortelle dette til politi, selv om han ikke hadde sett det selv. Det er logisk å tenke at da måtte han stole på at han kunne fortelle ting etter en forhåndsavtale, og satse på at det så ut slik som han fortalte.

Så vet vi at han isåfall også planla å ringe til henne fra fast-telefon i huset, og gjorde dette.
Da må vi anta at den lå ute et sted/evt garasje slik at han kunne bruke den å ringe til AE med. (han kunne jo ikke gå inn og hente den isåfall). Så er det veldig naturlig å tenke at han også da hadde planlagt å si at han ikke hørte AE sin mobil ringe. Jeg lurer litt på hvorfor han isåfall hadde planlagt at han ikke kunne si at han hørte den? Hvis man skal tolke ut fra hva han har bygd opp i næringsliv, så virker ikke TH så dum/uintelligent. Men kan hende politi mener han er det.

Disse tingene er essensielle å planlegge i forhold til isåfall. Jeg synes bare det virker som en veldig dårlig plan.
Nå tror jo jeg at TH faktisk var på jobb da AE ble drept.

Det kan også hende at TH ikke visst nøyaktig når dette skulle skje. At overraskelseselementet var viktig for å framstå som sjokkert ektemann. Det var en forutsetning i så fall at man forvisset seg om at TH var på jobb/hadde alibi.

Jeg tror at bakhonet ble lagt utenfor for å signalisere at oppdraget var utført. På den måten var TH litt forberedt da han gikk inn. Likevel framsto åsstedet annerledes enn han hadde sett for seg. Det var tydelig at det hadde skjedd et drap der. Visse ting i huset tydet på GM med høy voldskapasitet. Så han har fikset på ting før sønnen ankom. Vasket drapsspor og kanskje forsøkt å forsterke kidnappingsscenariet. Dette forklarer hvorfor han ikke nevnte umiddelbart for Hanna da hun ringte hva som hadde skjedd. Han trengte noe tid. Det ble litt stress, og da kan man lett begå feil. Det kan også forklare hvorfor han har logiske brister i forklaringen sin om sine bevegelser i huset da han kom hjem. Som for eksempel at han ikke hørte telefonen til AE da han ringte den. Kan hende han sto rett ved siden av da han ringte den, hensikten var å legge igjen nok et oppkall rett og slett. Men det kan han jo ikke forklare til politiet.....Han kjente innholdet i trusselbrevet, så ingen grunn til å bruke tid på å lese det (nøye). Derav manglende fingeravtrykk.
Citera
2020-10-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg var kritisk til det som var av indisier i VG-artikkelen. Dette blir nå forsøkt vridd over til at man ikke ønsker nye opplysninger i saken.
Jeg fikk bekreftet at ut fra innholdet i artikkelen, så var det lite nytt. Hvis det hadde kommet frem at politiet har solide bevis mot TH, hadde dette vært gode nyheter! Er TH skyldig, så fortjener han lovens strengeste straff! Men jeg er ikke overbevist i skyldspørsmålet.
Det er ikke slik at det bare er OT (offerets Team) som ønsker en oppklaring av saken - alle ønsker vel det!
Når man sammenholder lista i denne tråden med "mistenkelig momenter", mot indisier som er veid og funnet for lett av politiet/ikke godtatt av retten, så ser man hvor svake punktene på lista er. Jeg har tidligere uttalt at gode advokater ville brukt kort på å finne alternative forklaringer på disse punktene.
I tillegg til disse punktene, har politiet formodentlig andre ting å slå i bordet med.
Jeg tror likevel ikke at dette holder, og det er vel grunnen til at TH ikke er tiltalt.
Det man tidligere trodde var et sterkt indisium, nemlig helseappen, kan det stilles spørsmål tegn ved. Denne appen er aktuell i saken mot Bert*heussen. Før rettssaken startet, hevdet El*den at det kunne dokumenteres at appen kan ha opptil hele 40% avvik. Før dette ble kjent, snakket man om ca 2% avvik. Appen ble godkjent som bevis i en rettssak i Tyskland. Jeg har på følelsen av at politiet/påtalemyndigheten i denne saken følger spent med på Bert*eusssen-saken.
Får El'den medhold i at appen ikke kan godkjennes som bevis, er dette stort tilbakeslag for politiet. Skjer dette, kan det bidra sterk til at denne saken henlegges.
Ser nå at Hamilkar tar opp dette med fra vær av avtrykk. Jeg har spurt Yayce om hvorfor han trekker Pe* Angels kompetanse og erfaring i tvil. Jeg kan ikke se at Yayce har svart på dette.

Godt innlegg. Enig i dette.
Citera
2020-10-16, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Behandlingen av z-z-z er skam...

Ja, stakkars hen, det er så synd i hen(ne).
Når hun bevisst går systematisk inn for å prøve å ødelegge mest mulig for tråden, så kan hun ikke forvente annet tilbake enn at hun blir omtalt som den hun er. Som man reder ligger man.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-16 kl. 11:48.
Citera
2020-10-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nå tror jo jeg at TH faktisk var på jobb da AE ble drept.

Det kan også hende at TH ikke visst nøyaktig når dette skulle skje. At overraskelseselementet var viktig for å framstå som sjokkert ektemann. Det var en forutsetning i så fall at man forvisset seg om at TH var på jobb/hadde alibi.

Jeg tror at bakhonet ble lagt utenfor for å signalisere at oppdraget var utført. På den måten var TH litt forberedt da han gikk inn. Likevel framsto åsstedet annerledes enn han hadde sett for seg. Det var tydelig at det hadde skjedd et drap der. Visse ting i huset tydet på GM med høy voldskapasitet. Så han har fikset på ting før sønnen ankom. Vasket drapsspor og kanskje forsøkt å forsterke kidnappingsscenariet. Dette forklarer hvorfor han ikke nevnte umiddelbart for Hanna da hun ringte hva som hadde skjedd. Han trengte noe tid. Det ble litt stress, og da kan man lett begå feil. Det kan også forklare hvorfor han har logiske brister i forklaringen sin om sine bevegelser i huset da han kom hjem. Som for eksempel at han ikke hørte telefonen til AE da han ringte den. Kan hende han sto rett ved siden av da han ringte den, hensikten var å legge igjen nok et oppkall rett og slett. Men det kan han jo ikke forklare til politiet.....Han kjente innholdet i trusselbrevet, så ingen grunn til å bruke tid på å lese det (nøye). Derav manglende fingeravtrykk.

Ok, så du tenker at det var "profesjonelle" som gjorde det da, mens TH var på jobb. Kanskje det er hovedhypotese til politi og. Ikke ta meg som kritisk nå, prøver bare å forstå resonnementet.

I en plan om noe slikt, ville det ikke finnes mer diskret måter å fortelle at oppdrag var utført enn å legge et stort bakhon på trappen? Synes det virker veldig spesielt.

Du mener altså at han faktisk gikk inn, men at mangel på hans fotavtrykk skyldes at han på en måte har klart å vaske bort sin egne avtrykk? Eller evt brukte sokker, men sier til politi at han gikk inn med sko. Og at han dermed lyver. Men tror politi at han er såpass dum som det? Det kan hende han er det, men da vil jeg kanskje mene at han er ganske uintelligent så isåfall. Da er det rart at de ikke har felt ham enda synes jeg. For jeg tenker at enhver forstår jo i planlegging (når man har tid å tenke gjennom ting), at å gå med sko inne i et åsted vil kunne gi avtrykk. Så at han planla å si at han gikk i hele huset med sko, mens sannheten er at han evt gikk med sokker er en meget stor tabbe isåfall. Nesten ufattelig. Etter mitt syn.

Det samme med den telefonoppringingen. Jeg synes den tabben også isåfall er ufattelig stor. Spesielt siden den ikke gagner hans sak å si at han ikke hørte tlf. Dette har dere sikkert diskutert 100 ganger før i tråden, jeg har på langt nær lest alt, men det må jo tenkes på at i teorien har altså TH sittet lenge å planlagt dette.

Og dette med at TH sitt DNA er i tøyet brukes som bevis. Men da forstår jeg ikke helt, for da mener man at TH likevel har gjort dette selv? Eller at han har ryddet da han kom hjem i klærne hennes på åstedet osv? Og at det derfor er hans DNA i tøyet? I knehasene? Rar plass å få DNA hvis man skal brette sammen noe tøy kanskje, men sikkert mulig.
Det vil være veldig risikofylt isåfall, og man kan lure litt på hvorfor de "profesjonelle" da ikke tok med klærne. Så er det vel heller ikke spor etter ukjente der slik som mange skriver. (kun Sprox). Det er jo også ufattelig stor tabbe isåfall. Å tukle med tøy til et offer i en stor forbrytelse. Og risikere å legge sitt DNA i det.
Men jeg ser at det finnes en mulighet for det du sier, teoretisk, hvis TH ikke hadde planlagt så godt som man kan tenke.

Og blodspor. Hva er det man vil fram til der. Mener man at TH selv har gjort det og blitt skadet i handlingen og blødd eller noe slikt? Men da stemmer jo ikke det med teori om at han var på jobb? Eller mener man likevel at TH gjorde dette selv? Eller blødde da han skulle rydde i huset osv. og derfor kom blod i dørkarm.

Hvis TH står bak dette håper jeg det blir tiltale og at alle ting kommer på bordet.
Citera
2020-10-16, 12:23
Medlem
Farkostens avatar
Det snakkes om at TH har bygget seg opp økonomisk, og at han derfor er smart.
Vi har alle ulike egenskaper, men det er ikke slik at den som tjener mye penger nødvendigvis er smart til alt annet i livet og motsatt. Få mennesker har vel vært smartere enn Nikola Tesla, men han var ikke så flink til å bygge seg en formue.

Skal man tjene masse penger, er det nyttig å være standhaftig, gjerrig, hensynsløs, villig til å ta risiko, skaffe seg gode forbindelser etc. Det er dermed ikke sagt at de samme egenskapene gjør deg uovervinnelig i alle sammenhenger.

Men som tidligere sagt, så tror jeg politiet altfor lenge ok på TH med silkehansker, og derav mistet en del essensielle spor i saken. Nettopp fordi hadde har makt og innflytelsesrike venner.
Citera
2020-10-16, 12:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ok, så du tenker at det var "profesjonelle" som gjorde det da, mens TH var på jobb. Kanskje det er hovedhypotese til politi og. Ikke ta meg som kritisk nå, prøver bare å forstå resonnementet.

I en plan om noe slikt, ville det ikke finnes mer diskret måter å fortelle at oppdrag var utført enn å legge et stort bakhon på trappen? Synes det virker veldig spesielt.

Du mener altså at han faktisk gikk inn, men at mangel på hans fotavtrykk skyldes at han på en måte har klart å vaske bort sin egne avtrykk? Eller evt brukte sokker, men sier til politi at han gikk inn med sko. Og at han dermed lyver. Men tror politi at han er såpass dum som det? Det kan hende han er det, men da vil jeg kanskje mene at han er ganske uintelligent så isåfall. Da er det rart at de ikke har felt ham enda synes jeg. For jeg tenker at enhver forstår jo i planlegging (når man har tid å tenke gjennom ting), at å gå med sko inne i et åsted vil kunne gi avtrykk. Så at han planla å si at han gikk i hele huset med sko, mens sannheten er at han evt gikk med sokker er en meget stor tabbe isåfall. Nesten ufattelig. Etter mitt syn.

Det samme med den telefonoppringingen. Jeg synes den tabben også isåfall er ufattelig stor. Spesielt siden den ikke gagner hans sak å si at han ikke hørte tlf. Dette har dere sikkert diskutert 100 ganger før i tråden, jeg har på langt nær lest alt, men det må jo tenkes på at i teorien har altså TH sittet lenge å planlagt dette.

Og dette med at TH sitt DNA er i tøyet brukes som bevis. Men da forstår jeg ikke helt, for da mener man at TH likevel har gjort dette selv? Eller at han har ryddet da han kom hjem i klærne hennes på åstedet osv? Og at det derfor er hans DNA i tøyet? I knehasene? Rar plass å få DNA hvis man skal brette sammen noe tøy kanskje, men sikkert mulig.
Det vil være veldig risikofylt isåfall, og man kan lure litt på hvorfor de "profesjonelle" da ikke tok med klærne. Så er det vel heller ikke spor etter ukjente der slik som mange skriver. (kun Sprox). Det er jo også ufattelig stor tabbe isåfall. Å tukle med tøy til et offer i en stor forbrytelse. Og risikere å legge sitt DNA i det.
Men jeg ser at det finnes en mulighet for det du sier, teoretisk, hvis TH ikke hadde planlagt så godt som man kan tenke.

Og blodspor. Hva er det man vil fram til der. Mener man at TH selv har gjort det og blitt skadet i handlingen og blødd eller noe slikt? Men da stemmer jo ikke det med teori om at han var på jobb? Eller mener man likevel at TH gjorde dette selv? Eller blødde da han skulle rydde i huset osv. og derfor kom blod i dørkarm.

Hvis TH står bak dette håper jeg det blir tiltale og at alle ting kommer på bordet.
Har ikke tid til å svare på alt nå, men en ting helt kort. På et eller annet tidspunkt før sønnen ankom og før han ringte politiet må han ha gått inn.
Citera
2020-10-16, 12:47
Medlem
Citat:

Veldig enig i dine tanker om dette, er mye her som ikke henger helt på greip. Med tanke på bakhonet, var det jo TH selv som nevnte dette som et spor som politiet burde fulgt bedre opp, hvis jeg ikke husker helt feil? Så hvis det var en del av en godt gjennomtenkt plan, der bakhonet var et signal til bruk for GM/TH, hvorfor skulle han da nevne dette for politiet? Også med tanke på at hvis det er noen som har den type trestykker, så er det jo han selv, både på eiendommen i Sloraveien og hytta på Kvitfjell. Jeg stusser også over politiets måte å jobbe på i forhold til at de etterforsket saken som en kidnapping, i hvert fall til å begynne med: Hvorfor ble ikke grenseoverganger varslet før kl. 16.00? Hvorfor ble ikke post og søppel sjekket? Lyset som stod på døgnet rundt og de "falske" skiltene på bilene som ble brukt (som naboene gjennomskuet), virker i hvert fall for meg, utrolig amatørmessig. For ikke å snakke om hunden, som muligens er den eneste gjenstanden man med sikkerhet vet at GM må ha vært i berøring med. Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg leste at denne IKKE var undersøkt for DNA eller evt. andre typer spor. Og til de som måtte mene at innlegget mitt er et angrep på politiet er det selvfølgelig ikke det. Å stille spørsmål ved offentlig informasjon som har kommet frem i media er ikke å angripe noen.
Senast redigerad av univers123 2020-10-16 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in