Citat:
Ursprungligen postat av
Strommingen
Nyheterna meddelar att det kommer ta flera månader innan myndigheterna vet om nya dykningar ska göras. Är inte ett dugg förvånad med tanke på den systematiska mörkläggning som pågått alltsedan katastrofen inträffade 1994.
Den köper jag
Damberg är för det första Oduglig när det gäller Ghettoskjutningarna -- för det andra på samma Parti som har schabblat till detta så Grundligt komplett och totalt. I så lång tid
UUsmann / Hirschfeldt / Sahlin / Bildt / Krook -> klart det går åt h..e
Beordrade tjänstefel på tullen / Förstört utredningsmaterial / Diffust ogenomtänkt ?? uppdrag till Blackwater /Försvunna filmsekvenser / Ev vapensmuggling på Passagerare fartyg. /
Gruslass över sjunket fartyg för första gången i Världshistorien.
Nej Nej
Shut the Hell up och Dyk ..så får man uppgifterna --- men det skall förhalas igen
Det var ngn amerikansk film
" Såhär stort F*ck up inträffar inte av sig självt det måste vara Planerat "
Personligen kan jag tänka mig att fartyget har gått ner pga Bogvisiret lossnat.
och den nya skadan uppkommit under sjunkförloppet.
Men när dom har schabblat på detta viset är det på inga vis säkert ..För mycket som inte stämmer ser skumt ut.. och måste då utredas
I min bok är det så att denna skadan har varit känd under långa tider ..möjligen ända sedan första dagen ---via svartdykare antagligen välkänt på Estländska sidan .. Som Filmarna fått uppgifter om och fått finansiering sedan kört sitt rejs
Om det är reportern som behöver plocka fram de uppgifterna --- i stället för Myndigheter är det som jag ser det per Definition en Mörkläggning ..med som löken på laxen ett meningslöst försök förhindra dykningar och förföljelse av reportern i ngn slags Uzbekistansk attityd till Pressens roll
omdömet är HJÄRNSLÄPP