2020-10-15, 21:57
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nån som har koll på bästa solenergiaktien? Finns ju en bunt..

Köp TAN etf om du kan via din mäklare. Finns ett par bra solcells ETFer i europa också.

Svårt att säga en aktie som är bäst.
Citera
2020-10-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi håller tummarna för en helblå dag i morgon! Och att coronan håller sig i skinnet...

Pratade med en sjuksköterska i dag som sa att det kan bli problem med vaccin, att det är svårt att få fram hållbara antikroppar över tid. Inte så kul om man skulle behöva ta en spruta var tredje månad typ...

Då ser jag hellre till att bli smittad och bli imun så slipper man ta en spruta var tredje månad
Citera
2020-10-15, 22:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Då ser jag hellre till att bli smittad och bli imun så slipper man ta en spruta var tredje månad
Sjuksköterskans dotter fick corona i mars och i maj hade hennes antikroppar försvunnit. Jag har själv gjort ett antikroppstest i dag. Var sjuk i april.

Blir det problem med fungerande vaccin framöver så kan det påverka börsen negativt.
Citera
2020-10-15, 22:37
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Sjuksköterskans dotter fick corona i mars och i maj hade hennes antikroppar försvunnit. Jag har själv gjort ett antikroppstest i dag. Var sjuk i april.

Blir det problem med fungerande vaccin framöver så kan det påverka börsen negativt.
Glöm inte att skicka tackbrev till Xi Jinping och kineserna.

Jag har fortsatt tjäna bra i år och har köpt och köper bland annat:
Ringcentral
Docusign
Adobe
Facebook
National express group
Semiconductor manufacturing
Qudian

Vissa mer risky än andra och vissa går bättre än andra men riktningen tror jag fortfarande är upp.
Citera
2020-10-15, 22:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Köp TAN etf om du kan via din mäklare. Finns ett par bra solcells ETFer i europa också.

Svårt att säga en aktie som är bäst.

Som sektor känns d ju vattentätt? Jag köpte Vestas i vintras, sjukt bra affär men nu känns dom dyra. Jag känner att solenergi i vårt jävla PK-klimat måste löna sig. Då känns det ännu bättre att köra bogserbåt
Citera
2020-10-15, 22:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Glöm inte att skicka tackbrev till Xi Jinping och kineserna.

Jag har fortsatt tjäna bra i år och har köpt och köper bland annat:
Ringcentral
Docusign
Adobe
Facebook
National express group
Semiconductor manufacturing
Qudian

Vissa mer risky än andra och vissa går bättre än andra men riktningen tror jag fortfarande är upp.
Mmm, sars, svininfluensan, coronan och sen... ja, det visar sig. Jag måste bli bättre på att samla på mig likvider till dom riktigt djupa dipparna. Men är 40% upp nu för året. Är nöjd så. Har bara svenska aktier.

Terminerna för dax o omx står på blått nu. 0,5 upp.
Citera
2020-10-15, 23:02
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Som sektor känns d ju vattentätt? Jag köpte Vestas i vintras, sjukt bra affär men nu känns dom dyra. Jag känner att solenergi i vårt jävla PK-klimat måste löna sig. Då känns det ännu bättre att köra bogserbåt

Ja solceller är framtiden och det kommer vara det bäst presterande "indexet" kommande decennier. Tillsammans med Tech som alltid kommer gå upp.
Citera
2020-10-16, 00:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja solceller är framtiden och det kommer vara det bäst presterande "indexet" kommande decennier. Tillsammans med Tech som alltid kommer gå upp.

Jo därför frågar jag efter specifika aktier, ifall nån har koll. Exempelvis ETS, SOLT osv.. Alla noterade kan knappast funka tänker jag
Citera
2020-10-16, 06:42
Medlem
Citat:
Mmm, sars, svininfluensan, coronan och sen... ja, det visar sig. Jag måste bli bättre på att samla på mig likvider till dom riktigt djupa dipparna. Men är 40% upp nu för året. Är nöjd så. Har bara svenska aktier.

Terminerna för dax o omx står på blått nu. 0,5 upp.

Förstår ej hur alla index kan droppa samtidigt runt 5.00. Undrar vad som hände där?
Citera
2020-10-16, 09:10
Medlem
Det ser ju ut som om Den Stora Kraschen skjuts fram ännu ett kvartal. det är kanonrapporter från Volvo och Daimler.

Björnarna svälter...
Citera
2020-10-16, 09:42
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Förstår ej hur alla index kan droppa samtidigt runt 5.00. Undrar vad som hände där?

Marknaden gillar inte gaps så att terminerna drar sig mot +/-0 mot öppning är fullt normalt. Du får hålla koll på terminerna kontra de 'riktiga' indexen. :)

Den relativt positiva stängningen i USA igår (kontra EU som föll betydligt mer) bör innebära en positiv dag för EU, men ... det finns lite att tjäna på att vara bombsäker på en enskild utgång.
Citera
2020-10-16, 09:55
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Jo därför frågar jag efter specifika aktier, ifall nån har koll. Exempelvis ETS, SOLT osv.. Alla noterade kan knappast funka tänker jag

https://www.etf.com/TAN#fit

Du kan kolla vad dom investerar i om du vill köpa dom specifika aktierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in