2020-10-16, 05:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du tycker inte nästan 6000 döda är många? Vi skulle haft under 1000 döda ifall det inte vore för arroganta och nonchalanta personer som du.

Lockdown har inte räddat ett enda liv. Dålig skötsel av äldreboenden, respiratorer + den stora mängden somalier. Det är anledningarna till 6000 döda. Inte den uteblivna nedstängningen.

Samhället kunde fortsatt precis som vanligt om vi skyddade äldreboendena, INTE satte folk i respiratorer utan istället gav dem fungerande läkemedel (som vi har i överflöd, bara det att det är förbjudet), samt D- och C-vitamin + zink (som inte är förbjudet i sig men att uppmana människor att ta detta är förbjudet eller blir åtminstone censurerat eftersom eftersom WHO, organisationen som har monopol på sanningen, anser att det är farlig information).

Hade vi inte haft somalier och andra folkslag som vars d-vitaminnivåer inte är anpassade för dessa breddgrader i överflöd hade det också minskat dödstalet.

Fan, hur jävla enfaldig får man bli om man direkt utgår från att 5000 färre skulle ha dött om vi haft hårdare lockdown. Kan folk inte tänka? Har rädslan kidnappat era hjärnceller? Så gott som alla som dött MED/AV/I/TILL FÖLJD av och andra löjliga omskrivningar av covid skulle ha dött inom några veckor eller månader ändå. Inte nödvändigtvis varenda en, men de allra flesta. Det är just därför vi sett en underdödlighet under sommaren. De som skulle ha dött då dog i april istället. Det är i stort sett bara redan mycket sköra och sjuka personer som avlidit. I Italien hade 99,2% av de "coronadöda" MINST en dödlig sjukdom, de flesta hade två eller fler.

Seriöst, hur orkar man gå runt och vara rädd för detta?
Citera
2020-10-16, 05:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror det kommer ett vaccin första kvartalet nästa år. Jag hoppas leva till dess. Under tiden måste vi minska smittspridningen till varje pris.

Det finns redan fullt fungerande läkemedel, sannolikt betydligt mer effektivt och definitivt mindre riskabelt än vad Bill Gates vaccin kommer att vara. Visserligen är just detta läkemedel förbjudet nu, men ändå. Utöver det finns det några tillskott du kan ta som ger ett mycket bra skydd (C-vitamin i höga doser, D-vitamin, Zink). En kostomläggning till LCHF, samt ta bort socker, fröoljor och tillsatser rekommenderas också starkt. Men är du inte en kraftigt överviktig 80+ med dödlig cancer eller liknande så är din risk att dö i princip obefintlig ändå.

SÅ nej, vi måste absolut INTE minska smittspridningen till varje pris. Hör du själv vad du säger? Till VARJE pris? Fullständigt jävla vansinne.

Tänk om det inte kommer ett vaccin då? Ska vi ha lockdown för all framtid då? Nej du, sluta vara så förbannat rädd så ska du se att du mår mycket bättre. Livet är till för att levas, inte gå omkring och vara rädd för ett virus med 0,0003% dödlighet tills det kommer ett vaccin. Trump sa det bra häromdagen: "Don't let this virus dominate your life".

Exakt så.
Citera
2020-10-16, 05:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns redan fullt fungerande läkemedel, sannolikt betydligt mer effektivt och definitivt mindre riskabelt än vad Bill Gates vaccin kommer att vara. Visserligen är just detta läkemedel förbjudet nu, men ändå. Utöver det finns det några tillskott du kan ta som ger ett mycket bra skydd (C-vitamin i höga doser, D-vitamin, Zink). En kostomläggning till LCHF, samt ta bort socker, fröoljor och tillsatser rekommenderas också starkt. Men är du inte en kraftigt överviktig 80+ med dödlig cancer eller liknande så är din risk att dö i princip obefintlig ändå.

SÅ nej, vi måste absolut INTE minska smittspridningen till varje pris. Hör du själv vad du säger? Till VARJE pris? Fullständigt jävla vansinne.

Tänk om det inte kommer ett vaccin då? Ska vi ha lockdown för all framtid då? Nej du, sluta vara så förbannat rädd så ska du se att du mår mycket bättre. Livet är till för att levas, inte gå omkring och vara rädd för ett virus med 0,0003% dödlighet tills det kommer ett vaccin. Trump sa det bra häromdagen: "Don't let this virus dominate your life".

Exakt så.

WHO:s chef har uttalat sig om att flockimmunitet är oetiskt eftersom man inte kan låta ett dödligt virus sprida sig fritt för att man tror på en sån idiotisk idé.

Vad menar du är viktigare än att viruset slutar spridas och döda folk ?
Finns det nånting som är viktigare för dig än andra människors liv?

Det kommer inget vaccin när viruset är för dödligt för att testerna ska kunna ge de resulteten som önskas.

Man kan enbart testa det på friska som inte dör av det, men om man sen börjar vaccinera folk i riskgrupper så utrotar man ju dom.. för att dom inte ingick i testerna som gjordes innan.
Citera
2020-10-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är din akilleshäl. Norge har upplevt det, Danmark också och även Finland. Så nu kan du börja jämföra dödstalen mellan länderna.
Det här med att 5 procent av barnen inte skulle klara distansundervisning var tydligen nån sorts Akilleshäl för er. Eftersom ni pratar om allt annat än att behöva bemöta det.
Citera
2020-10-16, 06:23
Medlem
Citat:
Då har Sveriges 6000 döda kostat 60 miljarder så långt då? Vem får räkningen och vem får pengarna?
Just det, väldigt högt räknat har samhället förlorat 60miljarder i detta exempel. (Notera att 10 milj per covidliv är ett grovt antagande, riktigt pris beror på kvarvarande livslängd i medel, sen tillkommer kringkostnader, ev kostnader för långvarig sjukskrivningar samt den känslomässiga aspekten). Du kan också se det som att effekten en åtgärd, låt säga skolstängning som killgissningsvis kostar 3 miljarder om dagen enskilt ska rädda 300 coviddödsfall om dagen i Sverige för att det ska vara motiverat att genomföra de åtgärden, förenklat . Annars gör de pengarna bättre nytta för ex ökad trafiksäkerhet, cancervård, bekämpa psykisk ohälsa etc.
Senast redigerad av jerka11 2020-10-16 kl. 07:10.
Citera
2020-10-16, 06:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Läser om att 65 miljarder engångshanskar blir sopor varje månad sen pandemin startade... och jag undrar fortfarande hur folk tänker när dom använder handskarna.

Tror folk att viruset kryper igenom huden om dom får viruset på händerna?

Det hade nog varit lika effektivt att tvätta händerna istället för att skräpa ner hela planeten ännu mer.

Nu förgiftas haven ännu mer med plast.. för att folk tycks tro att virus kryper igenom tjock hud i folks händer.
Citera
2020-10-16, 06:49
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag tänker inte utbilda dig om representativitet. Jag ger dig en hint så får du det som hemläxa att tänka lite själv.

Hint: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Sortera på avlidna per åldersgrupp.

Fast nu handlar det ju inte bara om att dö utan att få skador av viruset.
Citera
2020-10-16, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är din akilleshäl. Norge har upplevt det, Danmark också och även Finland. Så nu kan du börja jämföra dödstalen mellan länderna.
Citat:
Det stämmer.
Ni väljer alltså båda att byta ämne, pch blunda inför det här självklara faktumet. Att "de 5 procent sämst lämpade för distansundervisning" inte skulle klara sig. Hundratusen barn.

Jag ska förklara skillnaden mellan er och mig.

Jag tycker det är oerhört sorgligt att så många äldre har behövt sätta livet till, i skuggan av Sveriges strategi. Verkligen. Om vi hade haft bättre beredskap, och hårdare restriktioner från början, så hade kanske många av dessa dödsfall kunnat förhindras. Det är möjligt att en inväntan av vaccin kommer leda till en lägre total dödssiffra i covid, även om man summerar några år framåt.

Ok, nu är det er tur att göra avbön. Någon?

- Jag har inte hört er en enda gång kännas vid och beklaga de hundratusentals barn som skulle fara mycket illa av en skolstängning, och leva med konsekvenserna under resten av sina liv.

- Jag har inte hört er en enda gång beklaga de tiotusentals barn som lever med våld, missbruk och övergrepp i hemmet, som far otroligt illa av en lockdown tillsammans med sina pressade förövare.

- Jag har inte hört er en enda gång beklaga er över alla de familjer som förlorar sin försörjning, kanske sina livsverk, och kastas in i fattigdom, i spåren av de restriktioner ni vill införa.

Apropå det här med collateral damage, och att ha en taskig människosyn.

Det är inte läge att öppna munnen och ha åsikter om andra människors människosyn, när man själv inte ens är förmögen att kännas vid och på ett moget sätt diskutera vad det finns för baksidor med det man förespråkar.

Elaka människor är inte de som gasar ihjäl människor. Det är förblindade människor som gasar ihjäl människor. Jag är mycket mer rädd för extrema människor som aldrig kan göra fel, än jag är för covid-19.
Citera
2020-10-16, 06:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Hur kan Tegnell få fortsätta att råda? Han har haft så fel så mänga gånger att det nästan är osannolikt. Den 19 maj uttalar han att smittan inte längre sprids i kluster, tvärtemot vad förre statsepidemiologen Annika Linde hävdar. Tegnell förnekade dessutom klusterspridning under mycket lång tid. Jag förstår inte hur han kan få fortsatt förtroende?

”Sverige borde fokusera på att stoppa lokala utbrott av covid-19, menar tidigare statsepidemiolog Annika Linde.
Men sjukdomen sprids inte längre i kluster i Sverige, hävdar statsepidemiolog Anders Tegnell.
Den fasen av smittspridningen är förbi.
– Det finns inga tecken på att det finns, säger Tegnell.”

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-klustersmittan-over-sverige-i-ny-fas/

Här i länken nedan finns en video där VGs smittskyddsläkare senast igår uttalar sig om att smittan sprids i kluster vilka man måste få stopp på!

”Smittskyddsläkarens larm: Corona smittar på arbetsplatserna
UPPDATERAD IGÅR 22:22PUBLICERAD IGÅR 19:19
De senaste veckorna har antalet coronasmittade personer i Västra Götaland ökat. Främst har det ökat i Göteborgsområdet. Smittspridningen har enligt smittskyddsläkare Tomas Wahlström skett till stor del på arbetsplatser och i samband med fester.
I klippet ovan hör du Thomas Wahlberg om hur de arbetar med smittspårningen för att stoppa utrbrotten i Västra Götaland”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/smittskyddslakarens-larm-corona-smittar-pa-arbetsplatserna
Citera
2020-10-16, 06:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag tänker inte utbilda dig om representativitet. Jag ger dig en hint så får du det som hemläxa att tänka lite själv.

Hint: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Sortera på avlidna per åldersgrupp.

Sa Tegnell att han bara syftade på unga eller? Om han inkluderade gamla i sin liknelse så har han ju fel oavsett. Eller menar du att gamla går över gatan oftare än unga?
Citera
2020-10-16, 06:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det har vi iofs i princip varje år.
Nej det har vi inte. Vi samlar inte på oss en enorm vårdskuld varje år, hur fan tänker du?!?! Att inte sjukvården kollapsade i våras är tack vare den groteska bortsorteringen av äldre och sjuka som ej fick komma in på sjukhus. De fick inte ens syrgas eller dropp utan en morfinspruta samt pallativvård. Skandal!!!

Ps läser man din posthistorik framstår du ju närmast som efterbliven. Du borde sluta fixera dig vid online dating och jobba mer på att få bort den blyghet som du lider så svårt av i verkliga livet istället för att slösa din tid på FB med en massa dåraktiga inlägg om covid-19? Du verkar ju farligt nära vad man kallar en INCEL. Det kan inte vara nyttigt.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-10-16 kl. 07:15.
Citera
2020-10-16, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sa Tegnell att han bara syftade på unga eller? Om han inkluderade gamla i sin liknelse så har han ju fel oavsett. Eller menar du att gamla går över gatan oftare än unga?
6000 coviddöda motsvarar 10 trafikdöda.
Så det är långt kvar till covid skulle förkorta våra liv lika mycket som trafikdödligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in