2020-10-16, 00:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu säger Tengele att 5 gånger fler kan dö. Ytterligare 30 tusen döda att vänta då

ÅHH NEEEJ!!! PANIK!!!

Bäst du stänger in dig i hemmet ett par år framöver, så att du kan känna dig trygg. Eller varför inte stänga in dig livet ut? För att vara på den säkra sidan.

Jag menar, det viktigaste är ju att man blir så gammal som möjligt. Inte att man lever livet den tid man är här.
Citera
2020-10-16, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, herregud ännu en sängvätare av rang . Ni förökar er fan som grodyngel

Ja, tänka sig, det dör människor i andra sjukdomar. Av de 1 miljon som dött "av" covid har i princip alla dött av ANDRA sjukdomar. Totalt dör ca 40 miljoner varje år av metabola sjukdomar. SÅ ja, covid är ingenting i jämförelse, framförallt då med tanke på att så gott som alla coviddödsfall beror just på metabola sjukdomar.

"Ditt land och ditt folk" - Du ska vara glad att Tegnell inte stängt ner landet totalt och orsakat förödande skada för decennier framåt, så som många andra länder gjort (utan att ha några som helst bättre resultat än Sverige). Du ska vara glad över att han inte orsakat irreversibel psykologisk skada på en hel generation svenska barn genom att tvinga dem till social distansering, och masktvång 8 timmar om dagen. Du ska vara glad över att du inte behöver leva i en totalitär fasciststat. Eller det kanske är sånt du älskar? Dra till Australien i så fall. Ärkepsykopaten Daniel Andrews verkar vara mer av en man i din smak

Där jävla är det hårda tag, och inga fjollerier som här i Sverige. Lockdown sannolikt i flera år framöver, masktvång och hårda restriktioner lika så. Militär på gatorna som ser till att lagarna följs. ÅTMINSTONE tills det kommer ett vaccin, men sannolikt även ett bra tag efter det. Åk dit vetja!

All heder till Tegnell för att han inte testat sig. Alla som testar sig är förrädare eftersom varje positivt fall bidrar till att motivera nya lockdowns, som vi nu sett i övriga världen på senare tid. Dessutom är testet värdelöst och intetsägande. Hade du läst på lite om testet så hade du vetat det.

Seriöst, är du sverigedemokrat? Skulle gissa det baserat på hur du skriver. Varför är alla boomer sverigedemokrater så jävla pro-lockdown? Och för masktvång? Fattar ni inte att ni springer globalisternas ärenden? Fattar ni inte att alla andra motsvarande partier ute i världen är de som är MOT lockdown, som INSER att virusets farlighet är kraftigt överdrivet? Som inser att restriktioner och nedstängningar gör betydligt mer skada än vad det här viruset någonsin skulle kunna ha gjort?

Vad är det för fel på dig? Vill du att människor ska förlora sina nära och kära? Du blandar in politik i empati för sina nära och kära. Du är i sanning en ond människa som förtjänar en runda i respiratorn tillsammans med covid-19. Det är många unga människor som har fått bekanta sig med sars-cov2 och som varit fullt friska och lider än (finns länkar i tråden). De är inte lika flabbiga som dig. Är du en klen person som inte kan andas om du har mask? Vi kan ge dig ett intyg på det så du slipper.
Citera
2020-10-16, 00:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, jag har inte upplevt krig för jag är inte 250 år gammal.

Låter ganska hårt att motsvarande en hel årskull med barn ska gallras ut redan i grundskolan, för att ni ska få följa er magkänsla om hur smittan sprids.

Det är din akilleshäl. Norge har upplevt det, Danmark också och även Finland. Så nu kan du börja jämföra dödstalen mellan länderna.
Citera
2020-10-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är WHO som går ut med det och läxar upp Sverige ännu en gång.

Så WHO tycker det går utmärkt i övriga Europa menar du?
Citera
2020-10-16, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag tror nog du skulle kunna hitta 1000 boende på ålderdomshem med några månader kvar i livet som lätt skulle offra sitt liv om ett av barnen som dog i trafiken förra året fick leva...

Det finns det säkert, men det hjälper inte mot covid-19. All heder åt dem!
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, källa på att "de 5 procent av barnen som sämst klarar distansundervisning" klarar sig ännu sämre om de undervisas i klassrum.

Det stämmer.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Kan siffran över dagligt smittade i Danmark stämma?

Citat:
Bland våra grannländer sticker Danmark ut med ökande smittspridning. Under onsdagen registrerades nästan lika många nya smittade, 5 132 fall, som när viruset härjade som värst i mars.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ald9Wr/tegnells-varstinglander--de-pekas-ut

Tar man hänsyn till folkmängden så skulle det ju innebära i jämförelse med Sverige över 10 tusen fall per dag.
Citera
2020-10-16, 00:38
Medlem
Sitkins avatar
Det är en storskalig hypokondri som vi erfar just nu. Observera att endast 6000 av 10 miljoner har dött. En stor majoritet 60+ om inte 70+. Ändå beslutar Sverige att införa inreseförbud och andra förbud. Min frihet stjäls ifrån mig för att några tusentals personer, som egentligen hålls till liv tack vare diverse mediciner, har dött med covid. Med all respekt, vi pratar om folk som dör om de råkar trilla. Det är hemskt att de behöver dö men livet går vidare.

Sen dessa alarmister som håller sig här i tråden verkar ta det hela alldeles för seriöst. Det känns nästan som de önskar att det kom en andra våg eller att situationen ska eskalera och bli allvarligare. Endast för att sedan säga: ”Vad var det jag sa”. Hur många gånger har ni nu ropat varg?
Citera
2020-10-16, 00:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är WHO som går ut med det och läxar upp Sverige ännu en gång.

Skulle önska att regeringen tog lite ansvar för en gångs skull. Den här sjukdomen är inget att leka med. Jag vet flera som blivit svårt sjuka.
Citera
2020-10-16, 00:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
ÅHH NEEEJ!!! PANIK!!!

Bäst du stänger in dig i hemmet ett par år framöver, så att du kan känna dig trygg. Eller varför inte stänga in dig livet ut? För att vara på den säkra sidan.

Jag menar, det viktigaste är ju att man blir så gammal som möjligt. Inte att man lever livet den tid man är här.

Jag tror det kommer ett vaccin första kvartalet nästa år. Jag hoppas leva till dess. Under tiden måste vi minska smittspridningen till varje pris.
Citera
2020-10-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror det kommer ett vaccin första kvartalet nästa år. Jag hoppas leva till dess. Under tiden måste vi minska smittspridningen till varje pris.

Du får väl låsa in dig tills dess då. Bara du inte dör av skräck och oro under tiden.
Citera
2020-10-16, 00:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
ÅHH NEEEJ!!! PANIK!!!

Yes! Yolo! Det är lite som han som gick på ett coronaparty i Texas, precis innan han åkte in i respiratorn så sade han till doktorn: -"I think i made a mistake!" Ridå!

https://www.fox19.com/2020/07/12/i-think-i-made-mistake-young-man-texas-dies-after-attending-covid-party/

Han dog!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in