2020-10-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Jag tror på det för att folk påstår det samt tystas ner för det. Har helt enkelt sett och hört för mycket vid det här laget men är lite osäker på exakt vad det rör sig om

Kontakta Luftfartsverket (LFV) och hör med dom. De borde ha koll.
Citera
2020-10-15, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Om jag förstår dig rätt så tror du på det för att andra tror på det?
Men det är ju massor med människor som inte tror på chemtrails - varför lyssnar du inte på dem? Om du hör dig för hos tex piloter, trafikledare och meteorologer, dvs sakkunniga inom området, så kommer 99,99% av dem säga att chemtrails inte existerar.

Och inte är det några som "tystas ned". Hela nätet är ju fullt med människor som likt dig påstår att vi blir sprejade. Ämnet har ju varit en följetång här och på andra ställen i tiotals år. Att du och din troende kompisar inte toppar DNs förstasida måste du ju ändå ha en viss förståelse för med tanke på att det substantiella innehållet på det ni förmedlar är noll.

Och trots detta tror du. Fascinerande.

Jag är väldigt insatt och ju mer insatt jag blir desto mer övertygad är jag att chemtrails inte finns.

Kina manipulerade vädret för över $30 milj under OS i Beijing . Alla flyg som åker i luften är inte kommersiella med passagerare i utan finns andra bolag som kanske riktar in sig mer på sånt som har med "väder" och liknande, eller hur det är ju fullt möjligt? Att det finns flygbolag som inriktar sig på kemikalier och att spreja ner luften med dom alltså.. Är det då konstigt att tro att de chemtrailar folk tycker du?
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-15 kl. 22:53.
Citera
2020-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
... Alla flyg som åker i luften är inte kommersiella med passagerare i utan finns andra bolag som kanske riktar in sig mer på sånt som har med "väder" och liknande, eller hur det är ju fullt möjligt? Att det finns flygbolag som inriktar sig på kemikalier och att spreja ner luften med dom alltså..

Ja det finns flyg som sysslar allt från bevattning till ogräsbekämpning. Men de ligger inte bakom strimmorna som du och jag ser i skyn. Vem som helst kan enkelt konstatera att strimmorna kommer från helt vanliga passagerarplan.

Citat:
... Är det då konstigt att tro att de chemtrailar folk tycker du?

Ja det tycker jag är jättemärkligt eftersom det finns massor med bevis för att det är vanliga kondensationsstrimmor vi ser.

Men av någon oförklarlig anledning är du och andra troende inte mottagliga för fakta eller ens sunt förnuft. Ta t.ex det här med att du tror att kondenserat vatten alltid snabbt förångas. Jag finner det ytterst märkligt att ha den tron när det vem som helst kan konstatera motsatsen väldigt enkelt.

Citat:
... Normala kosendensstreck försvinner på några sekunder...

Varför skulle de det?

Grundläggande fysik ger att om det är kallt och fuktigt så kan iskristaller bestå väldigt länge. Du kan själv konstatera att det är sant genom att studera helt vanliga moln.
Citera
2020-10-15, 23:56
Medlem
Citat:
Kina manipulerade vädret för över $30 milj under OS i Beijing . Alla flyg som åker i luften är inte kommersiella med passagerare i utan finns andra bolag som kanske riktar in sig mer på sånt som har med "väder" och liknande, eller hur det är ju fullt möjligt? Att det finns flygbolag som inriktar sig på kemikalier och att spreja ner luften med dom alltså.. Är det då konstigt att tro att de chemtrailar folk tycker du?
Att experiment med att manipulera vädret har pågått i liten skala (bland annat vid OS i Peking) är varken nyheter eller hemligheter. Men det bevisar inte att passagerarplan skulle hålla på med detta dagligen.

Sedan för du fram gissningar och påståenden som du inte har ett dugg stöd för.

Slutligen: Ja, det är konstigt att det finns personer som tror på att "chemtrails" förekommer, trots att ingen av dem kan prestera ett enda bevis, ett enda vettigt motiv och inte ens kan tala om vad som "sprayas".
Citera
2020-10-16, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Att experiment med att manipulera vädret har pågått i liten skala (bland annat vid OS i Peking) är varken nyheter eller hemligheter. Men det bevisar inte att passagerarplan skulle hålla på med detta dagligen.

Sedan för du fram gissningar och påståenden som du inte har ett dugg stöd för.

Slutligen: Ja, det är konstigt att det finns personer som tror på att "chemtrails" förekommer, trots att ingen av dem kan prestera ett enda bevis, ett enda vettigt motiv och inte ens kan tala om vad som "sprayas".

Det bevisar att det finns flygplan som flyger av andra anledningar än till att ta sina kunder till olika destinationer, ex. att de flyger för att spreja ut kemikalier i luften, ja eller nej? Vi kan konstatera att det finns bolag och aktörer som bedriver sådan verksamhet som rör utspridandet av kemikalier i luften, eller hur? Så att "chemtrails" som syftar på ordet kemikalier jämfört med contrails från ordet kondens , är ju inte taget ur luften hur som helst eller så kanske de är det haha det får väl var och en själv avgöra efter egen förmåga.
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-16 kl. 01:07.
Citera
2020-10-16, 00:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det bevisar att det finns finns flygplan som flyger av andra anledningar än till att ta sina kunder till olika destinationer, ex. att de flyger för att spreja ut kemikalier i luften, ja eller nej? Vi kan konstatera att det finns bolag och aktörer som bedriver sådan verksamhet som rör utspridandet av kemikalier i luften, eller hur? Så att "chemtrails" som syftar på ordet kemikalier jämfört med contrails från ordet kondens , är ju inte taget ur luften hur som helst eller så kanske de är det haha det får väl var och en själv avgöra efter egen förmåga.
Att det finns plan som flyger lågt och besprutar t ex åkrar är det nog ingen som förnekar. Men att dom vita strimmorna som plan lämnar efter sig på himlen skulle vara chemtrails kan man glömma. Du kan själv med hjälp av Flightradar24 se att det är vanliga passagerarbolag som dessa kommer ifrån.
Citera
2020-10-16, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att det finns plan som flyger lågt och besprutar t ex åkrar är det nog ingen som förnekar. Men att dom vita strimmorna som plan lämnar efter sig på himlen skulle vara chemtrails kan man glömma. Du kan själv med hjälp av Flightradar24 se att det är vanliga passagerarbolag som dessa kommer ifrån.

Ja men i den här tråden diskuterar vi om chemtrails och jag menar att det inte är något konstigt att folk tror på det , sen finns det ju olika teorier om vad det beror på ex. vädermanipulation, att påverka männislor negativt, med nanorobotar eller kemikalier osv. och de är väl egentligen det som hade varit mest intressant att diskutera men det blir ju svårt.. när folk inte ens förstår innebörden av chemtrails som innebär att de besprutar människor med kemikalier, frågan är ju varför av vilken anledning
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-16 kl. 01:05.
Citera
2020-10-16, 01:43
Bannlyst
Varför besprutar dem folk med kemikalier då? Är ju en del av deras "satanist" agenda.

(Insåg just nu varför tack vare texten nedan)

"They poison us with sulfurdioxide and other toxic salts into air which we breath ! It is a Secret government plan to reduce sunshine onto the planet via mixing sulfur and other chemicals into the airplane fuel, thus generating toxic sulfurdioxide gases and aluminium and barium salts into the atmosphere."

https://youtu.be/0qHDIwbBLhM
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-16 kl. 01:48.
Citera
2020-10-16, 08:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja men i den här tråden diskuterar vi om chemtrails och jag menar att det inte är något konstigt att folk tror på det , sen finns det ju olika teorier om vad det beror på ex. vädermanipulation, att påverka männislor negativt, med nanorobotar eller kemikalier osv. och de är väl egentligen det som hade varit mest intressant att diskutera men det blir ju svårt.. när folk inte ens förstår innebörden av chemtrails som innebär att de besprutar människor med kemikalier, frågan är ju varför av vilken anledning
Jag tycker tvärtom att det är extremt konstigt att folk tror på det när man på 5 minuter kan konstatera att strimmorna kommer från vanliga passagerarflygplan. Det säger sig självt att det inte går att smygtanka med dessa kemikalier på civila flygplatser som Arlanda, Heathrow, Schiphol osv utan att det skulle upptäckas.
Citera
2020-10-16, 09:52
Medlem
Ja, det finns flygplan som används för att spraya mot skadedjur, att bekämpa skogsbränder, att bekämpa oljeutsläpp till havs och för att åstadkomma figurer i luften vid flyguppvisningar. Ingen, absolut ingen förnekar det. Men det är inga bevis för att det förekommer hemliga sprayanden riktade mot befolkningen.

Den här tråden handlar om de vita strimmor via alla kan se efter vanliga passagerarplan när de flyger på ca 10000 meters höjd. Vissa anser att de strimmorna i själva verket är avsiktliga sprayanden, jag och nära 100 % av alla kritiskt tänkande människor inser att det är helt vanliga kondensstrimmor som består av kondenserad vattenånga.
Senast redigerad av pewana 2020-10-16 kl. 10:04.
Citera
2020-10-16, 10:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja men i den här tråden diskuterar vi om chemtrails och jag menar att det inte är något konstigt att folk tror på det...
Jo, det är verkligen jättekonstigt. För att tro på chemtrails ska man:

-Inte förstå att det bildas kondensstrimmor efter flygplan vid vissa temperaturer och luftfuktigheter.
-Tro att någon världsmyndighet vill skada precis alla på jorden.
-Tro att alla som har någonting med bränsleleveranser till flygplanen är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att all flygledarpersonal som ser dessa flygplan utan passagerare är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att all säkerhetspersonal på flygplatserna är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att alla tillverkare av kemikalier aldrig berättar något.
-Tro att all besättning på dessa flygplan aldrig säger något.
-Tro att all världens luftfartsmyndigheter med alla dess anställda aldrig berättar något.
-Tro att alla civila som sysslar med flygplansspotting inte skulle reagera om det dök upp plan som sysslade med att spruta gift.
-Tro att alla på jorden som kontrollerar miljön skulle hålla tätt och aldrig berätta att de ser ökad förekoms av gifter.

Med mera, med massor mera. Så jo, det är verkligen jättekonstigt att tro på chemtrails. Jag finner det mer troligt att jultomten finns.

Jag har verkligen förståelse för religioner, att man kan tro på något, men chemtrails - näe. Där finns absolut ingen respekt från min sida. Men såklart förlåtligt om personen som verkligen tror är intellektuellt funktionsnedsatt.
Citera
2020-10-16, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, det är verkligen jättekonstigt. För att tro på chemtrails ska man:

-Inte förstå att det bildas kondensstrimmor efter flygplan vid vissa temperaturer och luftfuktigheter.
-Tro att någon världsmyndighet vill skada precis alla på jorden.
-Tro att alla som har någonting med bränsleleveranser till flygplanen är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att all flygledarpersonal som ser dessa flygplan utan passagerare är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att all säkerhetspersonal på flygplatserna är korrumperade och aldrig berättar något.
-Tro att alla tillverkare av kemikalier aldrig berättar något.
-Tro att all besättning på dessa flygplan aldrig säger något.
-Tro att all världens luftfartsmyndigheter med alla dess anställda aldrig berättar något.
-Tro att alla civila som sysslar med flygplansspotting inte skulle reagera om det dök upp plan som sysslade med att spruta gift.
-Tro att alla på jorden som kontrollerar miljön skulle hålla tätt och aldrig berätta att de ser ökad förekoms av gifter.

Med mera, med massor mera. Så jo, det är verkligen jättekonstigt att tro på chemtrails. Jag finner det mer troligt att jultomten finns.

Jag har verkligen förståelse för religioner, att man kan tro på något, men chemtrails - näe. Där finns absolut ingen respekt från min sida. Men såklart förlåtligt om personen som verkligen tror är intellektuellt funktionsnedsatt.

Att det ska vara så jävla svårt för er att fatta kan inte jag rå för , men förstår att du känner dig bitter över att ha en penis mellan benen och vara så korkad. Om du tror mer på tomten så får du gärna göra det , det får stå för dig isf men jag intygar att chemtrails är på riktigt och syftet med det har med Illuminatis satanistagenda kan man säga typ. Men det tror du ju förstås inte heller på så frågan är vad gör du här mer än att kalla dina meningsmotståndare intellektuellt nedsatta? Det är ju uppenbarligen du själv som är det, så sluta projicera. Kanske är du avundsjuk på oss intelligenta människor med högre kunskapskapital? Piloter brukar ha mycket annat att tänka på och hålla koll , inte vill man ha en virrig pilot som tror på tomtar och troll där ute i lufttrafiken, bäst att du återgår till dina dagliga sysslor och glömmer allt jag skrivit. Seså glöm och fortsätt som ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in