2020-10-16, 01:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Det är en storskalig hypokondri som vi erfar just nu. Observera att endast 6000 av 10 miljoner har dött. En stor majoritet 60+ om inte 70+. Ändå beslutar Sverige att införa inreseförbud och andra förbud. Min frihet stjäls ifrån mig för att några tusentals personer, som egentligen hålls till liv tack vare diverse mediciner, har dött med covid. Med all respekt, vi pratar om folk som dör om de råkar trilla. Det är hemskt att de behöver dö men livet går vidare.

Sen dessa alarmister som håller sig här i tråden verkar ta det hela alldeles för seriöst. Det känns nästan som de önskar att det kom en andra våg eller att situationen ska eskalera och bli allvarligare. Endast för att sedan säga: ”Vad var det jag sa”. Hur många gånger har ni nu ropat varg?

The needs of the many outweighs the needs of the few! Utan deras insats hade du städat toaletter med händerna! Sluta vara så jävla otacksam!
Citera
2020-10-16, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror det kommer ett vaccin första kvartalet nästa år. Jag hoppas leva till dess. Under tiden måste vi minska smittspridningen till varje pris.

#Metoo
Citera
2020-10-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige ligger troligtvis bara någon eller några få veckor efter länderna nere i Europa, dessvärre kommer man nog agera reaktivt istället för proaktivt ännu en gång.

Är det nu det börjas igen med ”om två veckor, då minsann!”.

Otroligt att någon tar WHO på allvar. Extra ironiskt när en tysk står på podiet och kräver hårda restriktioner för folksamlingar och munskydd på alla överallt i hela EU.

Ingenting glädjer mig mer än när moraliskt bankrutta tyskar påminns om att Tysklands makt är helt begränsad till det ekonomiska området. Polacker vägrar ta emot Merkels flyktingar, Ungern skiter i Tysklands pålagor om demokratiska brister, frihetliga svenskar vägrar preussiska krav på snorbindetvång, amerikanerna vägrar acceptera deras snålskjuts på NATO. Inte det vackraste av sällskap. Oavsett vad njuter jag fullt ut varje gång tyskarna tvingas svälja sin tuktade arrogans.
Senast redigerad av Sharm0taAlarmist 2020-10-16 kl. 01:22.
Citera
2020-10-16, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vad vi upplevde i våras var bara en liten aptitretare, ett smakprov av vad som väntar i vinter. I våras lyckades sjukvården undvika totalt haveri genom att låta de äldre dö på boendet och inte ens få lite syrgas på sjukhus. 87% av de ”äldre äldre” som dog vårdades aldrig på sjukhus.

I vinter kan det bli annorlunda mina vänner. Svenska läkare börjar få lite försiktig kritik bland annat i DN (Marciej Zaremba) för att de lät tusentals äldre kvävas till döds i sitt lungsekret i onödan.

Så när smittan exploderar igen kanske de nu väljer att skicka de äldre till sjukhus. Då blir det fullt väldigt väldigt fort och det blir Game Over även för dumflinande Svennebanan från Bromma som vägrar munskydd och känt sig odödlig och lite bättre vetande än resten av världen. Det kommer bli ”sorry, det finns inte plats för dig” när PK-svennebanan kommer till Södersjukhuset efter att blivit smittad på tapasbaren i SOFO.

Fast om du är 30 och den som tar upp den sista respiratorn är 70, så kommer du att kopplas in och den personen att kopplas ur. Precis som det ska vara. Och som det INTE var i våras. Jag tror 70-åringen kommer att hålla med, ja såvida det inte är aw eller hans anhängare då. Jag hoppas du skäms då om du var på tapasbaren!
Citera
2020-10-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kan siffran över dagligt smittade i Danmark stämma?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ald9Wr/tegnells-varstinglander--de-pekas-ut

Tar man hänsyn till folkmängden så skulle det ju innebära i jämförelse med Sverige över 10 tusen fall per dag.

Nej 430 smittede i Danmark i dag. AB har sikkert troet for meget på deres bloggers våde drøm:

*Blir fint när coronakrisen är total i Danmark och de tittar på oss med lite skamsen blick och vi tittar tillbaka lite medlidsamt på dem, men stänger ÄNDÅ inte gränsen.
Förödmjukelse by storsinthet. Ryser."

https://twitter.com/juanitafranden/status/1308316823234936833

"Rejser til fire nye svenske regioner frarådes

Listen med lande, som Udenrigsministeriet fraråder rejser til, udvides med nye svenske regioner.
Det gælder hermed for 12 ud af de 21 svenske regioner.

De fire nye Dalarna, Gotland, Jönköping og Östergötland."
Citera
2020-10-16, 01:22
Medlem
Över 20% av bekräftade fallen av covid-19 i Sverige är antingen döda eller fortfarande sjuka, inte ens 80% är friskförklarade. Skrämmande.

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2020-10-16 kl. 01:38.
Citera
2020-10-16, 01:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
I Sverige dör det dubbelt så många på grund av rökning VARJE ÅR, än de som dött i Covid.

Normalt sett har vi inte förhållningsregler gentemot rökare. Funderat på det?
Citera
2020-10-16, 01:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige ligger troligtvis bara någon eller några få veckor efter länderna nere i Europa, dessvärre kommer man nog agera reaktivt istället för proaktivt ännu en gång.

Det är reaktivt som gäller. Nu kan vi bara avvakta och se.
Citera
2020-10-16, 01:37
Medlem
Det mest tragikomiska i det hela är ändå maskaversionen hos FHM. På mitt jobb får vi uppdatering om delstatens coronaläge varje vecka och idag kom det en uppmaning från delstatens hälsomyndighetschef att fortsätta bära mask då det uppskattats minska smittspridningen med minst 70%.

En väldigt enkel metod att rädda tusentals liv kan man tycka. Det räcker i princip med lite pappersskyltar på bussen, tunnelbanan och mataffären - ”No mask no service” så hade man räddar 4000 liv redan och förmodligen minst 15000 liv till i vinter. Men Autisten har låst fast sig vid sin idé om att det skulle vara livsfarligt att pilla på en mask och han kan inte erkänna sitt misstag eller riskera att förlora ansiktet.

Och dumdryga självgoda vet-bäst-i-hela-världen fånflinande masklösa Svennebanan förtjänar verkligen den minnesbeta som kommer att delas ut i vinter. Precis som han förtjänar pissrån och mångkultur!
Citera
2020-10-16, 01:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det mest tragikomiska i det hela är ändå maskaversionen hos FHM. På mitt jobb får vi uppdatering om delstatens coronaläge varje vecka och idag kom det en uppmaning från delstatens hälsomyndighetschef att fortsätta bära mask då det uppskattats minska smittspridningen med minst 70%.

En väldigt enkel metod att rädda tusentals liv kan man tycka. Det räcker i princip med lite pappersskyltar på bussen, tunnelbanan och mataffären - ”No mask no service” så hade man räddar 4000 liv redan och förmodligen minst 15000 liv till i vinter. Men Autisten har låst fast sig vid sin idé om att det skulle vara livsfarligt att pilla på en mask och han kan inte erkänna sitt misstag eller riskera att förlora ansiktet.

Och dumdryga självgoda vet-bäst-i-hela-världen fånflinande masklösa Svennebanan förtjänar verkligen den minnesbeta som kommer att delas ut i vinter. Precis som han förtjänar pissrån och mångkultur!

Ja ungefär så.
Citera
2020-10-16, 02:07
Medlem
Länder som Franrike, Strobrittanien och Tyskland agerar proaktivt för att begränsa smittan och dess allvarliga skadeverkningar.

15.10.2020
Coronavirus updates: Europe clamps down as second wave hits home

citizens across Europe have been told the restrictions are "absolutely necessary" by the WHO

- Nine French cities, including Paris and Marseille, begin nightly curfews on Saturday
- London and seven other areas have been deemed level two on the UK's virus alert level, while Liverpool is level three, the most severe on the scale
- Germany ramps up restrictions as daily cases hit record high
- The Czech Republic, Italy, Bosnia, Austria, Croatia and Poland have also reported daily high figures
- The European Commission describes situation as "worrisome" and calls for tough action
https://www.dw.com/en/coronavirus-updates-europe-clamps-down-as-second-wave-hits-home/a-55286981

Hur är det med Sverige?
Citera
2020-10-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Länder som Franrike, Strobrittanien och Tyskland agerar proaktivt för att begränsa smittan och dess allvarliga skadeverkningar.

15.10.2020
Coronavirus updates: Europe clamps down as second wave hits home

citizens across Europe have been told the restrictions are "absolutely necessary" by the WHO

- Nine French cities, including Paris and Marseille, begin nightly curfews on Saturday
- London and seven other areas have been deemed level two on the UK's virus alert level, while Liverpool is level three, the most severe on the scale
- Germany ramps up restrictions as daily cases hit record high
- The Czech Republic, Italy, Bosnia, Austria, Croatia and Poland have also reported daily high figures
- The European Commission describes situation as "worrisome" and calls for tough action
https://www.dw.com/en/coronavirus-updates-europe-clamps-down-as-second-wave-hits-home/a-55286981

Hur är det med Sverige?

Det blir ingen andra våg i Sverige enligt både Tegnell, Britton, Wold och våra andra stjärnforskare så länge vi är noga med att nysa i armvecket, stannar hemma om vi har feber och håller avstånd om vi kan och känner för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in