2020-10-16, 00:16
Medlem
frigolit-tarzans avatar
Vilka två billiga öl är bästa att blanda med varandra? Jag tänker mig pistonhead eller norrlandsguld blandat med något annat billigt?
Citera
2020-10-16, 00:47
Medlem
illerkids avatar
Öl smakar nog bäst av att drickas oblandad (egen erfarenhet), och Pistonhead köpte jag bara en gång..den smakar nog inte bra, vad man än blandar den med.
Men köp några olika burkar vet'ja, blanda på och håll oss underrättade! ✌
Citera
2020-10-16, 00:58
Medlem
frigolit-tarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerkid
Öl smakar nog bäst av att drickas oblandad (egen erfarenhet), och Pistonhead köpte jag bara en gång..den smakar nog inte bra, vad man än blandar den med.
Men köp några olika burkar vet'ja, blanda på och håll oss underrättade! ✌

pistonhead är väll bra med tanke på priset? vad brukar du dricka för öl under 12 sek?
Citera
2020-10-16, 01:09
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigolit-tarzan
pistonhead är väll bra med tanke på priset? vad brukar du dricka för öl under 12 sek?

Dansk fatöl den röd vita burken om den nu finns kvar smakar inte så värst illa.
Eriksberg är en i min smak väldigt god öl men vet ej vart den ligger prismässigt.
Åbro brukar även vara lättdruckna.
Citera
2020-10-16, 01:17
Medlem
Blanda öl...? Menar du blanda som i att dricka varannan eller menar du som i att röra ihop två sorter i ett glas?

Enda gången jag rört ihop två öl i samma glas är vid nått tillfälle då jag spädde ut en arboga 10.2 med något annat för att få den mer uthärdlig att dricka.

Om man pratar om att dricka olika sorters öl lite huller om buller så ser jag inget problem i att blanda hejvilt. Köper jag en kasse öl så får jag oftast med mig en fyra fem sorter vilka dricks helt random. Möljigen börjar jag med mina personliga favoriter först då jag vill få ut maximal smak. Smaklökarna bedövas fort när man dricker alkohol.
Citera
2020-10-16, 01:22
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigolit-tarzan
Vilka två billiga öl är bästa att blanda med varandra? Jag tänker mig pistonhead eller norrlandsguld blandat med något annat billigt?

Vad skulle poängen ens vara med att blanda? Billig skit blandad med billig skit blir väl ... ja, billig skit. Den enda vitsen är väl om man blandar två öl av rätt olika karaktär (typ Black & Tan, alltså en Guinness och en lager eller ljus ale).
Citera
2020-10-16, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad skulle poängen ens vara med att blanda? Billig skit blandad med billig skit blir väl ... ja, billig skit. Den enda vitsen är väl om man blandar två öl av rätt olika karaktär (typ Black & Tan, alltså en Guinness och en lager eller ljus ale).

Om vitsen mest är att kunna fylla upp glaset med en ny öl utan att titta vilken man slog i innan fungerar de flesta av samma typ av öl. Annars är det som du skriver, att man vill blanda med någonting som skiljer sig mycket åt för att få en unik smak. Ungefär som när man slår ihop två halvflaskor whisky av distinkta smaker eller liknande.
Citera
2020-10-16, 10:31
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Förr skulle jag säga Tingsryd pilsner 2.8 och Pistonhead haze lager. 1 liter tingsryd på 33cl pistonhead lämplig relation. Nu brukar jag byta ut Tingsryd mot Prippsblå 2.8.
Citera
2020-10-16, 13:43
Avslutad
Arboga 10,2 med billig 2,8a är bra.

1 del 10,2 och 2 delar 2,8. Ger ca 5,3 %.

Främsta anledningen är att slippa gå till systemet lika ofta.

Bor man lite ifrån bolaget är det enklare att släpa hem 12 liter öl därifrån och 24 liter öl från butiken man bor bredvid än att ta tre turer till bolaget på samma tid.

Som en extra bonus går det att få kall starköl en varm sommardag när man är på stan genom att blanda i dessa proportioner så länge 2,8orna kommer från kyldisken.

Med 3,5or får man ännu kallare öl. Då blir proportionerna 1+3.
Citera
2020-10-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Arboga 10,2 med billig 2,8a är bra.

1 del 10,2 och 2 delar 2,8. Ger ca 5,3 %.

Främsta anledningen är att slippa gå till systemet lika ofta.

Bor man lite ifrån bolaget är det enklare att släpa hem 12 liter öl därifrån och 24 liter öl från butiken man bor bredvid än att ta tre turer till bolaget på samma tid.

Som en extra bonus går det att få kall starköl en varm sommardag när man är på stan genom att blanda i dessa proportioner så länge 2,8orna kommer från kyldisken.

Med 3,5or får man ännu kallare öl. Då blir proportionerna 1+3.
Rätt smart faktiskt. Har inte tänkt i dom banorna. 👍🏻
Citera
2020-10-16, 19:04
Medlem
Är fullt medveten om att TS vill ha billig öl, men är ändå tvungen att skriva för att bevara yttrandefriheten här på FB. Yttrandefriheten är lika viktig att bevara som demokratin, och det går hand i hand. Ville bara skriva det, från en filosofisk och ideologisk synvinkel och ståndpunkt.

För ett antal år sen släppte bryggeriet Brewski två öl, en starkt humlad IPA och en stark alkoholhaltig Imperial stout, som var avsedda att blandas, tror det var runt 2013-2014. Man kunde dricka dem var för sig och det finns klipp på Youtube med folk som blandar dem 25/75, 50/50 och 75/25. Köpte aldrig dessa öl men tyckte att det var ett roligt tilltag från bryggeriet. I mina tankar misstänker jag att en blandning av en kraftigt humlad IPA och en Imperial stout skulle bli något som liknar Yeti, en hårt humlad Imp.
Citera
2020-10-16, 22:32
Medlem
Jag var tvungen att faktachecka vad jag precis skrev. Bryggeriet var Evil Twin Brewery och inget annat. Ölen hette Yin och Yang och släpptes 2016. Allt annat stämmer i inlägget ovan. Ölen var ganska dyra vill jag minnas och det var en bidragande anledning att jag inte köpte dem. Tror att de fanns på bolaget på Hansa Compangniet i Malmö innan de byggde om, alternativt i beställningssortimentet. Antar att intresset är väldigt lågt för denna typ av information, men skriver ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in