Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Obehagligt med så kraftiga ökningar runt om i Europa som även börjar synas kraftigare i Sverige nu.
Vi vet inte slutet på det ännu heller. Det kan bli flera gånger värre än i våras, då är det väldigt svårt att hantera för väldigt många.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vad vi upplevde i våras var bara en liten aptitretare, ett smakprov av vad som väntar i vinter. I våras lyckades sjukvården undvika totalt haveri genom att låta de äldre dö på boendet och inte ens få lite syrgas på sjukhus. 87% av de ”äldre äldre” som dog vårdades aldrig på sjukhus.
I vinter kan det bli annorlunda mina vänner. Svenska läkare börjar få lite försiktig kritik bland annat i DN (Marciej Zaremba) för att de lät tusentals äldre kvävas till döds i sitt lungsekret i onödan.
Så när smittan exploderar igen kanske de nu väljer att skicka de äldre till sjukhus. Då blir det fullt väldigt väldigt fort och det blir Game Over även för dumflinande Svennebanan från Bromma som vägrar munskydd och känt sig odödlig och lite bättre vetande än resten av världen. Det kommer bli ”sorry, det finns inte plats för dig” när PK-svennebanan kommer till Södersjukhuset efter att blivit smittad på tapasbaren i SOFO.