2020-10-15, 23:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at Holden har greie på det som han uttaler seg om. Er dere uenig i det?

– Jeg er avskåret fra å kommentere sakens beviser, men på generelt plan vil jeg si at fravær av fingeravtrykk har tilnærmet null bevisverdi, sier Holden

Holden er forsvarer, jobben hans er å få enhver klient frikjent eller dømt så mildt som mulig. Det er ligger i kortene at han skal uttale seg på denne måten i møte med inkriminerende spor.
Citera
2020-10-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har TH overtatt omsorg for valpen eller noen andre. En valp som har sett hva som skjedde og hvem som tok livet av aeh. Synd gps på hunder kun kan spores realtime.

Vi har hørt lite, men mener det sto i avisen at den ble omplassert. Så den finnes nok et sted. Mener TH ga den bort ganske med en gang. Men det har aldri stått noe om den har reagert på noen.
Citera
2020-10-15, 23:37
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Artikkelen kan umulig falt noen tungt for brystet. Artikkelen var nærmest en oppsummering av ikke-bevis.

Blodsporet:
"Men da undersøkelsene var klare på våren, var resultatene negative for politiet: Det var ikke blod som ble funnet i bagasjerommet."

Skjortebeviset
"Men de endelige analyseresultatene gjorde at det såkalte skjorte-beviset ikke var en del av grunnlaget da Tom Hagen ble pågrepet for drapet i april i år. Etter det VG får opplyst var ikke funnet entydig nok for politiet."

Flere nye funn.

"Blodfunn fra både Anne-Elisabeth og Tom Hagen i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet hennes er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra Tom Hagen under borrelåsen på en av Anne-Elisabeth Hagens sandaler som lå igjen på åstedet."

Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."

VG avslutter med følgende:
"VG presiserer at ingen av disse opplysningene ble brukt som grunnlag da Tom Hagen ble fremstilt for varetektsfengsling i slutten av april.

Informasjonen ble heller ikke brukt av politiet da Hagen anket avgjørelsen om fengsling – som endte med at han ble løslatt.

Da politiet gikk til retten for å be om en kjennelse for å ransake to av Hagens eiendommer i slutten av juni i år, ble heller ikke disse bevisene lagt frem som en del av grunnlaget for drapssiktelsen mot milliardæren."

Er dette noe å juble for?
Det ble jo lagt fram andre bevis. Bevis som tydeligvis førte til at han ble varetektsfengslet i tingretten og uenighet i Lagmannsretten. Bevis som også førte til at man fikk ransake og beslaglegge eiendommer. Disse bevisene, altså de som har noe substans, holder politiet tett om ovenfor media (og forumdeltagere
Citera
2020-10-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Stigen sto opp til altanen. En kan ha klatret inn der og laget en lyd så AE gikk opp for å se (om et vindu sto oppe?) og en kan ha gått inn i første etg og sperret hunden inne. Jeg mener hunden burde sperres inne først så den ikke bet den som kvalte AE. Jeg tror hun ble slått og blødde før hun falt ned trappen. Fordi, hvis hun slo seg på veggen så rekker ikke blodet å sprute på veggen, da ville blodet vært på gulvet. Hun kan være i live og forsøkte å komme inn på badet og låse. Eller de bar henne for å ta henne ut i gsrasjen og inn i bilen. Det må ha vært vakthold på veiene.

Men forsøkte hun ikke løpe ut på terassen hvis hun kunne gå? Ble sandalene funnet i stuen. Kunne hunden identifisere GM. Hvorfor forsvant hunden fort.

Derfor tror jeg at hun var stygt skadet av fallet. Tok GM henne inn på badet. Hvorfor. Hvorfor tok GM av klærne.
Hvorfor truer familiemedlem et vitne. Da tror noen i familien at det er internt. Eller vet

Här finns en hel del intressanta spörsmål.
Något åt detta hållet, tror jag att det är ...

Detta med hunden det är nog ganska logiskt, att den skulle låsas in .. Men inte för att den kunde bitas, valpar brukar inte kunna bita så hårt.
Men den kunde ju ha sprungit ut när dörren öppnades och dra till sig uppmärksamhet.
Citera
2020-10-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det ble jo lagt fram andre bevis. Bevis som tydeligvis førte til at han ble varetektsfengslet i tingretten og uenighet i Lagmannsretten. Bevis som også førte til at man fikk ransake og beslaglegge eiendommer. Disse bevisene, altså de som har noe substans, holder politiet tett om ovenfor media (og forumdeltagere
Substans? Tenker du på sms-"beviset"?

"Derfor mener politiet at SMS fra Anne-Elisabeth Hagen styrker bevis mot ektemannen.
I en mobil-dialog skal den savnede Anne Elisabeth Hagen ha gitt uttrykk for at Tom Hagen ikke var spesielt interessert i å markere parets 49 års bryllupsdag.".

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/08/16/195699020/derfor-mener-politiet-at-sms-fra-anne-elisabeth-hagen-styrker-bevis-mot-ektemannen

"Ifølge TV-kanalen sikret politiet seg tidlig SMS-meldingen fra Anne-Elisabeth Hagen. Denne ble også lagt frem i retten da politiet prøvde å få Tom Hagen varetektsfengslet, siktet for drap eller medvirkning til drap på sin egen kone."

Og det var kanskje på det tidspunktet politiet bestemte seg for hvem som var GM og rotet seg inn i sin tunell?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 23:55.
Citera
2020-10-15, 23:54
Medlem
Citat:
ignorerer[/b] brukere som spammer, desinformerer, kverulerer eller tror de "eier tråden"? For hver person som ikke klarer å styre seg, men bare MÅ kommentere eller ta igjen så legger det enda et intetsigende innlegg til rekken.
Dropper man å sitere så får heller ikke personen blod på tann til å skrive enda mer svada....
Bare et vennlig tips fra Minnimus

Words!
Senast redigerad av AmunRa 2020-10-15 kl. 23:55. Anledning: ..
Citera
2020-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
Det er ikke sikkert at det var GM som kledde av AE klærne.
Hva om AE var på badet i 2. etasje og dusjet/badet på det tidspunktet GM tok seg inn i huset, og AE flyktet i retning trappen iført badekåpe el.l.?
AEs klær som ble funnet på badet/gjestetoalettet i 1. etasje, kan ha blitt plassert der av GM etter angrepet.

De klærne kan feks ha vært rene klær som lå på badet i 2. etasje, som AE hadde lagt frem for å ha på seg etter dusj/bad. GM kan ha gått opp og hentet klærne av en grunn. Feks fordi GM eventuelt tenkte å kle på AE inne på gjestetoalettet i 1. etasje uten å greie det.

Det som mest förundrar mig här är att AEH kläddes av.
Det tar ju bara tid och ger mer spår.
Vad finns för tänkbar orsak?
Är det möjligt att hon kom från duschen?
Det var väl fläckar och DNA på de ihopvikta kläderna, det måste ha hänt något medan hon hade dem på?
Senast redigerad av Moschata 2020-10-16 kl. 00:00.
Citera
2020-10-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det som mest förundrar mig här är att AEH kläddes av. Det tar ju bara tid och ger mer spår.
Jeg er enig i at det er ulogisk. Derfor høres det mer sannsynlig ut at AE var avkledt i forbindelse med at hun eventuelt var på badet i 2. etasje for å dusje el.l. og at GM kom til S4 og angrep AE etter at hun hadde gått på badet for å eventuelt dusje.

Hvis jeg har tolket informasjon riktig, så har det badet i 2. etasje vinduer mot baksiden av huset.

I en artikkel leste jeg at noen beskrev at AE hadde faste rutiner (i tillegg til at TH hadde faste rutiner).
Hva om AE brukte å dusje på baderommet i 2. etasje til fast tid hver morgen, og GM hadde spionert på huset fra bryggen ved Langvannet eller fra Rådhusparken ved Langvannet (med kikkert eller telelinse) og GM hadde lagt merke til at lys på det baderommet sto på i en viss tid hver morgen på samme tid? I så fall kunne GM ha planlagt å ta seg inn i huset mens lyset sto på på det baderommet i 2. etasje.

Se fotografiet her (veldig klart og tydelig og detaljert) av baksiden av huset i S4, fotografert fra den andre siden av Langvannet.:

"4. desember 2018: Fra Rådhusparken, på andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gått 34 dager siden forsvinningen." (teksten til fotografiet)
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citat:
1) Är det möjligt att hon kom från duschen?
2) Det var väl fläckar och DNA på de ihopvikta kläderna, det måste ha hänt något medan hon hade dem på?
1) Ja, det er det jeg tenker at kan ha skjedd,.
2) Jeg tror at GM kanskje forsøkte å kle på henne, og at det er grunnen til at det kom flekker el.l. på klærne.

Et tilfeldig sammentreff fra artikkelen; at fotografiet (som viser god utsikt til S4) var tatt fra Rådhusparken, og denne hendelsen:

"En vinternatt i 2005 opplevde ekteparet noe svært skremmende. Mens de lå og sov, tok en mann seg inn den ulåste inngangsdøren og vekte dem. Mannen hadde blitt dratt inn i bilen til et brødrepar på Høybråten. Ved Rådhusparken i Lørenskog, på motsatt side av Langvannet fra Hagens hus, klarte han å rømme. I rettssaken forklarte Tom Hagen at han ble livredd da mannen vekket ham."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 00:14.
Citera
2020-10-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det som mest förundrar mig här är att AEH kläddes av.
Det tar ju bara tid och ger mer spår.
Är det möjligt att hon kom från duschen?
Det var väl fläckar och DNA på de ihopvikta kläderna, det måste ha hänt något medan hon hade dem på?

Jeg tipper de fleste her inne vil si at det var TH som glemte å ta dem med seg før han reiste tilbake til Futurum i luftballong.
Citera
2020-10-16, 00:14
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det er ulogisk. Derfor høres det mer sannsynlig ut at AE var avkledt i forbindelse med at hun eventuelt var på badet i 2. etasje for å dusje el.l. og at GM kom til S4 og angrep AE etter at hun hadde gått på badet for å eventuelt dusje.

Hvis jeg har tolket informasjon riktig, så har det badet i 2. etasje vinduer mot baksiden av huset.

I en artikkel leste jeg at noen beskrev at AE hadde faste rutiner (i tillegg til at TH hadde faste rutiner).
Hva om AE brukte å dusje på baderommet i 2. etasje til fast tid hver morgen, og GM hadde spionert på huset fra bryggen ved Langvannet eller fra Rådhusparken ved Langvannet (med kikkert eller telelinse) og GM hadde lagt merke til at lys på det baderommet sto på i en viss tid hver morgen på samme tid? I så fall kunne GM ha planlagt å ta seg inn i huset mens lyset sto på på det baderommet i 2. etasje.

Se fotografiet her (veldig klart og tydelig og detaljert) av baksiden av huset i S4, fotografert fra den andre siden av Langvannet.:

"4. desember 2018: Fra Rådhusparken, på andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gått 34 dager siden forsvinningen." (teksten til fotografiet)
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

1) Ja, det er det jeg tenker at kan ha skjedd,.
2) Jeg tror at GM kanskje forsøkte å kle på henne, og at det er grunnen til at det kom flekker el.l. på klærne.

Ja en bra bild.
Förvånar mig inte om vi här är inne på rätt spår ...
angående tillvägagångssättet-
Citera
2020-10-16, 00:18
Medlem
Citat:

Det kalles indisier. Det er ikke bevis. TH hadde ikke vært en fri mann nå om de hadde hatt bevis. Da hadde han sittet i fengsel.

Ja, de fikk ransake huset hans, men hva skjedde deretter ? INGEN VERDENS TING. TH er fortsatt en fri mann og nå skal trusselbrevet granskes på nytt , hettemannen etterlyses osv.

Er det ikke snart på tide at dere TH-motstandere som nå har holdt på i snart 2 år, ikke får brikkene til å passe. Politiet får heller ikke brikkene til å passe, mest sannsynlig fordi de er på ville veier og jeg tror faktisk de endelig har innsett det.

Blodsprorene som dere gnåler om kan være gamle. De kan ikke tidfestes. Det kan være at AE eller TH Hagen har vært ute i hagen , klippet hekken og skadet seg eller stukket seg på en rosebusk. Gått inn på badet for å vaske seg og på vei inn tatt i dørkarmen og sølt litt på gulvet. Og selvsagt har de forsøkt å vaske bort blodet. Gjør ikke dere også det hvis dere søler blod hjemme ?

TH var på jobb. Innse det. Det er i grunnen det eneste sikre beviset som finnes i denne saken.
Senast redigerad av nvaf 2020-10-16 kl. 00:23.
Citera
2020-10-16, 00:23
Medlem
Citat:

Jayce slo på stortromma, og forhåndsannonserte hva som ville bli tema i VG.

"Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vært omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber nå med å sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:

- Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forsøkt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble løslatt
- Etter løslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn

VG skriver også at politiet ca 1 måned før pågripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til å frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet på bilen som førte til at de ba om en blodsjekk. Undersøkelsene viste seg å være negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pågrepet i april."

Jeg påpekte at artikkelen var en oppramsing av ikke-bevis. Disse var så svake, at de ikke ble lagt frem i retten. Det jeg reagerte på, var at artikkelen ble veldig hausset opp her i denne tråden. Innholdet ble nærmest fremstilt som om et gjennombrudd i saken. Og Forden forsvant på veien fra FB til VGs redaksjon. Jeg har ikke gjort annet enn å kopiere fra VG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in