2020-10-15, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja, för mig handlar det mer om hur Ebba gick tillväga med köpet. Jag tycker inte att en partiledare ska göra affärer på det sättet. Hur ska en partiledare genomföra en affär kommer frågan komma. Så lika bra att skriva det.
Använda ett ombud som representerar henne och sköter den biten. Hon ska inte göra hembesök och sen komma med ett skambud. Bara det att hon kommer med ett skambud gör att jag anser att hon vill blåsa äldre och vinna på det ekonomiskt, annars kommer man inte med skambud om man har råd. Jag kräver mer än så från en som är partiledare.
Sen spelar det absolut ingen roll om det är Jimmie, Stefan eller Ebba som gör det, har man ett så ansvarsfullt uppdrag som är byggt på förtroende, då ska man vara exemplarisk i sitt privatliv som arbetsliv. Så jag känner, rätt eller fel.

Ebba har gjort helt rätt. Hon vill bo i området och det säljs knappt några objekt där. Då fick hon nys om att det finns ett hus som inte har använts på decennier.

Det var flera spekulanter inblandade. Gubben valde det högsta budet.
2020-10-15, 23:09
Medlem
MrBubss avatar
Juridiskt kan Ebba definitivt överta fastigheten och flytta in så småningom.

Men samtidigt begår hon politiskt självmord eftersom det kommer att förfölja henne under väldigt lång tid om hon fullföljer detta. Hennes tid som partiledare kommer sannolikt inte att bli särskilt lång när hon ljuger för Expressens reporter och för hela svenska folket..

Detta är de avslutande orden från Ebba i Expressens intervju 9 oktober.

- Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja och om det är så tvärtemot hur jag har uppfattat honom att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet och vi reder ut det här med de två andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten. Ja, då kommer jag självklart inte att fullfölja detta.

Hennes trovärdighet kommer att vara noll om hon "kör över" gamle Esbjörn i denna affär.

Jag har en känsla att det jäser inom KD och Alf Svensson och andra äldre företrädare inom partiet är nog både bestörta och besvikna över utvecklingen.

Hur ska KD i nästa valrörelse kunna övertyga äldre människor att de arbetar för deras trygghet och välbefinnande i livet?

Hur ska de kunna tala om att de lyssnar på de äldre i vårt samhälle och värnar om deras livssituation?

Försöker de använda vackra ord som empati, värdegrund, etik, moral och medmänsklighet så räcker det ju att någon tidning intervjuar Esbjörn i framtiden och skulle han säga att livet är förstört och att han är djupt deprimerad och sorgsen så kommer det att slå tillbaka stenhårt mot KD som parti.

Jag tror KD som parti kommer att pressa Ebba att dra sig ur affären.
Senast redigerad av MrBubs 2020-10-15 kl. 23:36.
2020-10-15, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ebba har varit ägare sen 15 september.

Man ska hjälpa andra människor att bli starkare, inte utnyttja deras svagheter!
Så skapar man ett hållbart samhälle och värld.

Annars kan man utnyttja en massa svaga människor i samhället. Tex byta till sig en plånbok mot en flaska träsprit av en alkoholist som håller på att frysa ihjäl i snön.
Senast redigerad av eoku 2020-10-15 kl. 23:17.
2020-10-15, 23:11
Medlem
couguars avatar
Nu är Stoppa Pressarna igång igen med en ny artikel om Ebba Busch och hennes kompis Margaux Dietz.

Vilken soppa!
2020-10-15, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Juridiskt kan Ebba definitivt överta fastigheten och flytta in så småningom.

Men samtidigt begår hon politiskt självmord eftersom det kommer att förfölja henne under väldigt lång tid om hon fullföljer detta. Hennes tid som partiledare kommer sannolikt inte att bli särskilt lång när hon ljuger för Expressens reporter och för hela svenska folket..

Detta är de avslutande orden från Ebba i Expressens intervju 9 oktober.

- Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja och om det är så tvärtemot hur jag har uppfattat honom att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet och vi reder ut det här med de två andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten. Ja, då kommer jag självklart inte att fullfölja detta.

Jag har en känsla att det jäser inom KD och Alf Svensson och andra äldre företrädare inom partiet är nog både bestörta och besvikna över utvecklingen.

Hur ska KD i nästa valrörelse kunna övertyga äldre människor att de arbetar för deras trygghet och välbefinnande i livet?

Hur ska de kunna tala om de lyssnar på de äldre i vårt samhälle och värnar om deras livssituation?

Försöker de använda vackra ord som värdegrund, etik, moral och medmänsklighet så räcker det ju att någon tidning intervjuar Esbjörn i framtiden och skulle han säga att livet är förstört och att han är djupt deprimerad och sorgsen så kommer det att slå tillbaka stenhårt mot KD som parti.

Jag tror KD som parti kommer att pressa Ebba att dra sig ur affären.

Esbjörn har haft gott om tid på sig att häva köpet (Ebba lovade till och med att inte yrka på skadestånd). Han har uppenbarligen inte gjort det.
2020-10-15, 23:15
Medlem
sneebeens avatar
Ja vi får hoppas att Esbjörn nu bränner av alla pengarna,kanske en flott bil med privatchaufför sista tiden ,sen kan han stanna till på valfri krog äta lite gåsleverpastej ta en kaffe och cognac röka en god cigarr och glida vidare.

Ebba är nog så storsint att hon bygger en pergola vid vattnet och Esbjörn får en hedersplats att sitta och insupa en god kopp kaffe utan giriga släktingar,tror han skrattar hela vägen från banken vår käre Esbjörn.Han kanske till och med skänker kvarvarande tillgångar till KD som tack för att ha blivit av med giriga släkten.
Hoppas att PK media följer upp denna askungesagan med Esbjörn.
2020-10-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ebba har gjort helt rätt. Hon vill bo i området och det säljs knappt några objekt där. Då fick hon nys om att det finns ett hus som inte har använts på decennier.

Det var flera spekulanter inblandade. Gubben valde det högsta budet.
Det hade varit annorlunda om fastigheten verkligen varit ute för försäljning, nu stinker det bara skojeri om hela försäljningen!
2020-10-15, 23:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu har EB uppdaterat sin Instagram med en jaktbild på henne och hund och skriver "drevjakt". Lite kul med distans.
Men ändå är det nåt som känns helt skevt. Hon är alltså anklagad för att hota en 81-åring med rättegång och han vädjar uppenbarligen till henne att tänka om. Men det kommer ingen seriös pudling från henne. Istället lägger hon upp en mysbild där hon ler och skriver "drevjakt".
Det saknas empati. Gubben är ju ledsen.
2020-10-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ja vi får hoppas att Esbjörn nu bränner av alla pengarna,kanske en flott bil med privatchaufför sista tiden ,sen kan han stanna till på valfri krog äta lite gåsleverpastej ta en kaffe och cognac röka en god cigarr och glida vidare.

Ebba är nog så storsint att hon bygger en pergola vid vattnet och Esbjörn får en hedersplats att sitta och insupa en god kopp kaffe utan giriga släktingar,tror han skrattar hela vägen från banken vår käre Esbjörn.Han kanske till och med skänker kvarvarande tillgångar till KD som tack för att ha blivit av med giriga släkten.
Hoppas att PK media följer upp denna askungesagan med Esbjörn.
Denna "askungesaga" finns bara i ditt huvud, för Esbjörn är det ju en katastrof, som han måste känna sig. Men han får förstås skylla sig själv som inte har förmågan att freda sig mot slipade typer, som vet vad dom vill ha!
2020-10-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu har EB uppdaterat sin Instagram med en jaktbild på henne och hund och skriver "drevjakt". Lite kul med distans.
Men ändå är det nåt som känns helt skevt. Hon är alltså anklagad för att hota en 81-åring med rättegång och han vädjar uppenbarligen till henne att tänka om. Men det kommer ingen seriös pudling från henne. Istället lägger hon upp en mysbild där hon ler och skriver "drevjakt".
Det saknas empati. Gubben är ju ledsen.
Det skiter väl hon i!
2020-10-15, 23:30
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Denna "askungesaga" finns bara i ditt huvud, för Esbjörn är det ju en katastrof, som han måste känna sig. Men han får förstås skylla sig själv som inte har förmågan att freda sig mot slipade typer, som vet vad dom vill ha!

Ja vem mår inte bättre av att ha rikligt med tillgångar på banken än en tomt.
Nu har han valfriheten att göra vad han vill och hoppas att han skänker pengarna han inte hinner att göra åt till KD som tack då inga bröstarvingar finns,med andra ord ett lyckligt slut för käre Esbjörn trots allt.
2020-10-15, 23:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så om du lagt handpenning på en bil och bilhandlaren sen ångrar sig... då hade du inte anlitat en advokat? Du hade bara ringt en ny bilhandlare och lagt en ny handpenning på en annan bil? Jo tjena - inte ens du är så korkad.
Va? Svarade du rätt person nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in