Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Naturligtvis är Kontrollbehovet en faktor, men just den 7 oktober såg han till att Soft fick sitt GC-konto 6 år tidigare och det var han som hade varit hennes läromästare. Om du tittar på loggen när LW hade sitt första event så framgår hans nostalgiska stolthet för vad han åstadkommit och hur han minns vissa datum som speciella. Nostalgi är hos honom av egoistisk karaktär - han hyser djupaste känsla för sitt ego...
Minns för några år sedan när du hade mycket lite förståelse för denna aktivitet. "Det är säkert kul, men det finns så mycket annat som är roligt och dessutom intressant, nyttigt, vettigt mm. Att leta plastburkar kan inte vara värt att offra annat för". Men så en dag skulle vi cykla till Marieberg. Minns inte varför, men jag tvingade dig att stanna och söka efter Djurkyrkogården (http://coord.info/GC2H94G). Där blev du av med denna typ av oskuld. Det var 7:de oktober 2012. Det dröjde några månader innan nästa. 9:de februari 2013. Den ligger bara 40m från ditt hem. Många tjatningar innan du tog dig tid att logga den. Men ungefär då började du förstå. Månaden efter, mars 2013, var du och några vänner i Polen. Det plingade till i någon chatt och ni ville ha en burk att söka efter i Krakow. Fick instruera hur man kunde ladda ner offline mm. Tror det slutade med att jag skickade skärmdumpar. Logg blev det iaf (http://coord.info/GLAFZT62). Din 26:e burk blev din första T5. Även den tog vi ihop en natt. 18:de juli 2014 var vi tillsammans på ditt första event. Du vågade inte åka själv. Visste inte vilka konstiga kufar som skulle finnas där och hur man gjorde. Nu är många av dem dina vänner. Och därifrån har det bara rullat på. När du så för ett år sedan började på din svit (som inte var tänkt att bli så lång), så blev jag snart orolig. Många är de som bränt ut sig som cachare och tröttnat efter att försökt ta långa sviter. Och du har ju en förkärlek till att nörda in dig ohälsosamt mycket i saker du tar dig för. Men det verkar ha gått bra konstigt nog. Nu släppte du ett 30-tal fina gömmor. Du loggade nyss din första 5/5. Du planerar resvägar, jobb och semestrar utifrån burkar. Du är nu fullständigt assimilerad. Kul att du är en av oss alla andra miljoner cachare. Och TFTE (för du har väl hunnit lära dig några förkortningar nu, mitt barn
)
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9a6a367-5ecd-4210-9b33-d6f527b691bb
Vilken hyllning till Lena!
Och som du säger, extremt mycket fokus på detaljer och datum.
Inte undra på att Lena kände sig uppmärksammad!
Medan HD var hemma (?) och inte mådde bra?
Man kan kanske uppfatta det som att SD inte bara är stolt, utan känner att det är hans verk?
Så för SD är kanske den 7 oktober ett särskilt datum. Då han stod i centrum för Lena och genom hennes event spillde guldglansen över honom också. Han var som en kung, maj- 2015. Två kvinnor och på toppen.
Så som du säger, nostalgiskt över sitt svunna kungarike, makten och härligheten. Inte som vi andra tänker med nostalgisk, att vi skull tänka tillbaka på tiden då Lena fanns med oss, hur glad hon var och så knyter det sig som en citron i ditt hjärta av saknad och sorg över hennes förlorade framtid och liv.