2020-10-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Fast bara för att man är ett brottsoffer så behöver man väl inte vara avliden eller?

Stämmer, det är som det låter.
Citera
2020-10-15, 19:13
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
BO som i avliden? Alltså Å** J*Hansson, skriver på adressen? Vad vet du?

Då lär det ju inte vara gubben på samma adress, om han nu skulle vara på jobb.

Ryktena går väl fort i sådana här orter, skulle tro att vi vet det mesta ikväll redan.

BO= Brottsoffer
Jo tack, Jag vet. Men ett brottsoffer behöver inte nödvändigtvis blivit mördad, inte sant? Jag ville bara fiska vidare och bekräfta att rykten sa just det, att BO är död. Isåfall är ju det grova våldsbrottet dråp eller mord.
Citera
2020-10-15, 19:15
Medlem
Citat:
Jo tack, Jag vet. Men ett brottsoffer behöver inte nödvändigtvis blivit mördad, inte sant? Jag ville bara fiska vidare och bekräfta att rykten sa just det, att BO är död. Isåfall är ju det grova våldsbrottet dråp eller mord.

Okej dessa rykten har jag missat. Ja något allvarligt har uppenbarligen hänt iaf!
Citera
2020-10-15, 19:26
Medlem
Nu har tidningarna kommit ut med att en kvinna är död och misstänkt mord är rubriceringen. TS kan ändra rubriken!
Citera
2020-10-15, 19:27
Medlem
Citat:

Ryktet om att någon dött och att någon annan skulle ha orsakat döden är inget rykte som uppkommit i den här tråden utan något som insinuerades på Facebook.
Citera
2020-10-15, 19:31
Medlem
Citat:

Det kan även handla om ett vållande, sjukdoms eller olycksfall.

Vad säger skvallret på Facebook?
Senast redigerad av heltjavlarandom 2020-10-15 kl. 19:33.
Citera
2020-10-15, 19:38
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Ryktet om att någon dött och att någon annan skulle ha orsakat döden är inget rykte som uppkommit i den här tråden utan något som insinuerades på Facebook.

Jaha? Det var ju det jag försökte luska fram av personen i fråga? Hur fan ska jag veta vad för rykten som cirkulerar på Facebook i en bekantskapskrets boende i en ort 30 mil från där jag bor?! Om du vet det så kan du ju dela med dig, tycker jag. Istället för att käbbla.

Oavsett har ju polisen bekräftat att en kvinna hittats död och ryktena här åtminstone verkar ju anspela på den äldre av de två kvinnorna skrivna på adressen. Och då kan jag inte låta bli att tänka på gubben på samma adress, men han ska ju enligt ett inlägg här vara borta på jobb.
Citera
2020-10-15, 19:44
Bannlyst
Aftonbladet.

Polisen är just nu på plats i Avesta med en större insats. Man är förtegen om vad det handlar om, men enligt uppgifter till Aftonbladet utreder man ett misstänkt grovt våldsbrott.

– Vi larmades till platsen strax före klockan 15, säger Gabriel Henning, presstalersperson i polisregion Bergslagen.

Lite senare gick man ut med uppgifter om att en död kvinna hittats.

”Med anledning av att det i nuläget inte går att utesluta brott har polisen inlett en förundersökning för att utreda om kvinnan blivit utsatt för brott eller inte”, skriver polisen i ett inlägg på sin hemsida
Citera
2020-10-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltjavlarandom
Det kan även handla om ett vållande, sjukdoms eller olycksfall.

Vad säger skvallret på Facebook?

Ryktena på ”byn” säger att dottern ska ha dödat sin mor. Men vet inte 🤷🏻‍♀️
Citera
2020-10-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane66

Antar att det är WT, som gjort karriär som hemtjänst på sin höjd.

Bild på de?
Citera
2020-10-15, 20:03
Avslutad
Kvinna påträffad död i Horndal.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-grovt-brott-i-avesta-flera-polispatruller-pa-plats-1
Citera
2020-10-15, 20:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane66
Vet man ens att det är ett brott och inte en olycka/sjukdomsfall?
Att polisen går ut hårt för att säkra bevis även om det visar sig inte vara ett brott när utretts är inte ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in