Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-15, 19:02
Bannlyst
Flashback är nog det enda forumet jag känner till som säger hela tiden anonymitet hit anonymitet dit men så är det inte. DN eller någon har avidentiferat användaren Rebel9 vars den som sitter bakom det kontot är en person som heter Hamid.

Det användarna borde diskutera är hur media fick tag på hans identitet,men iställer så är Hamid som är medlem här själv blivit måltavla av användarna här.

Om jag eller någon annan skriver olämpliga saker här på Flashback och min identitet blir röjd, då betyder det att jag också kommer bli måltavla på Flashback?

Är det rätt förstått att ingen går säker på Flashback? I ordning, vilken siffra är Hamid på av de som blivit avslöjade? Hur blir dessa avslöjade?

Kayhan
Fogelklou
Zafar

Tror ni själva att Zafar är den sista som blir avslöjad?

Kommer admin tillåta den här diskussion vara kvar eller kommer admin radera den här tråden med en av sina regler som förbjuder den här sortens diskussioner?
2020-10-15, 19:09
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Hade han inte postat videos i sitt eget namn under det nicket på andra platser? I så fall har han outat sig själv och det kan inte flashback lastas för.
2020-10-15, 19:14
Medlem
kalkryggars avatar
Det finns inget Flashback kan göra mot dumhet. Flashback erbjuder väldigt hög säkerhet när det gäller att hålla dig anonym. Men Flashback rår ju inte på vad medlemmarna gör utanför Flashback.
2020-10-15, 19:21
Avslutad
Det enda som är olämpligt att skriva på Flashback är sådant som bryter mot flashbacks regler.
Varför skulle något vara olämpligt att SKRIVA om det inte är brottsligt. I Sverige råder yttrandefrihet och i synnerhet åsiktsfrihet.
Skrev Rebel9 något åtalbart... Det tror jag inte, så vad är då problemet... Det skrivna ordet är och skall inom lagens ramar vara fritt.
Dessutom behöver det inte vara sant och det behöver inte vara en persons riktig åsikter, även om det såklart kan vara det.

Neka till användaren och stäm sen Aftonbladet. Dom har hållit på så under alldeles för många år. Stäm dom.
2020-10-15, 19:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diweyo
Om jag eller någon annan skriver olämpliga saker här på Flashback och min identitet blir röjd, då betyder det att jag också kommer bli måltavla på Flashback?

Svaret finns i reglerna.
"1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet."

"Om en användare själv har berättat att den har ett annat konto eller det på annat sätt är publika uppgifter kan man dock kommentera eller uppmärksamma det."

"Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto."
Svårt att hävda anonymitet ifall användaren själv inte är hemlig med uppgiften.

admin
2020-10-15, 19:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Eller så tas den diskussionen i tråden om samma sak som redan finns.

(FB) DN hänger ut Flashbackskribent - är Flashback säkert?
2020-10-15, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla

Hur var det här med samlingstrådar? Vill du att ett nytt ämne om detta ska diskuteras i samma ämne och min frågeställning drunknas bort?

Det är två olika saker som ska diskuteras, ge fan i att samanfoga trådar.
2020-10-15, 19:32
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla

Nej, för den har jag låst.
Efter att jag besvarat frågan.

admin
2020-10-15, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Svaret finns i reglerna.
"1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet."

"Om en användare själv har berättat att den har ett annat konto eller det på annat sätt är publika uppgifter kan man dock kommentera eller uppmärksamma det."

"Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto."
Svårt att hävda anonymitet ifall användaren själv inte är hemlig med uppgiften.

admin

Men än vet vi inte hur det ligget till med sanningen, eller hur?

Gör alla samma jävla misstag, Kayhan, fogeklou och nu Hamid? Hamid kommer inte vara den sista som avslöjas men det är inte rikigt det jag frågar.

Om jag använder samma användarnamn på ett annat forum, sen "avslöjas" det och någon tar upp det här. Är det ok för dig? Många drog sig hit för att de litade just på anonymiteten men det ordet låter mer som luft än sanning.

Du kan vara säker på att du har tappat flera hundra användare just pga av det här som hände nu. Rebel9 är fortfarande DIN medlem men vad bryr du dig om sånt.
2020-10-15, 19:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diweyo
Men än vet vi inte hur det ligget till med sanningen, eller hur?

Jo, det vet vi.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in