2020-10-15, 14:35
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Spelar ej någon roll om det är en äldre man som man inte känner. Om personen är vimsig så bör man givetvis bli extra försiktig - men Esbjörn verkade glasklar.

Handlar om tillvägagångssättet, söka upp en äldre man, ge ett skambud, sen öka fast under värdet, stressa sig till ett köp, sen hota med påföljder och även gå in och röja träd innan allt är fixat.
Och det är alltså en partiledare...
2020-10-15, 14:35
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon försöker alltså även blåsa Lantmäteriet när hon falskeligen söker lagfart på inscannade delar av köpeavtalet utan att affären är slutreglerad med slutgiltiga köpehandlingar där pantbrev mm är lösta.
Hon är slut.

Så hon skall alltså ej skicka in handlingarna som hör till fastigheten? Hon gör snarare ett juridiskt fel om hon sitter på handlingarna utan att skicka in dom. Det var precis det felet som Matz gjorde med sitt avtal gällande fastigheten.
2020-10-15, 14:36
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Handlar om tillvägagångssättet, söka upp en äldre man, ge ett skambud, sen öka fast under värdet, stressa sig till ett köp, sen hota med påföljder och även gå in och röja träd innan allt är fixat.

Du får gärna lägga fram bevis på att hon stressade igenom affären. Det kan likväl varit Esbjörn som stressade igenom affären för att han hade en köpare med gott om pengar som nafsade på hans ruckel.
2020-10-15, 14:42
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Du får gärna lägga fram bevis på att hon stressade igenom affären. Det kan likväl varit Esbjörn som stressade igenom affären för att han hade en köpare med gott om pengar som nafsade på hans ruckel.

Affären gick igenom på några dagar och Esbjörn sa själv att hon tjatade på han. Sen om han ljuger vet jag inte men att hans förmodligen största privata affär går igenom på några dagar tolkar jag det som att han inte ljuger och att hon har stressat honom till att sälja. Det mesta tyder just på det.
Sen att hon skriver ett brev och hotar med påföljder och två dagar senare dyker det upp just ett sånt brev tyder ju också på att hon har vart snabb med allt.
Så med allra största sannolikhet har Ebba stressat igenom ett köp. Om du har annat som visar att hon ej har gjort det så får du gärna komma med det.
2020-10-15, 14:44
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Affären gick igenom på några dagar och Esbjörn sa själv att hon tjatade på han. Sen om han ljuger vet jag inte men att hans förmodligen största privata affär går igenom på några dagar tolkar jag det som att han inte ljuger och att hon har stressat honom till att sälja. Det mesta tyder just på det.
Sen att hon skriver ett brev och hotar med påföljder och två dagar senare dyker det upp just ett sånt brev tyder ju också på att hon har vart snabb med allt.
Så med allra största sannolikhet har Ebba stressat igenom ett köp. Om du har annat som visar att hon ej har gjort det så får du gärna komma med det.

Baserat på vad jag har läst så finner jag ingen evidens på att Ebba har stressat igenom affären. Vi har två personer som har två helt olika minnesbilder. Och du väljer här att lita på minnet från personen som säger sig ha grova minnesproblem.
2020-10-15, 14:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Lägg där till att Ebba, samma dag som Esbjörns ombud svarar Ebbas ombud, springer iväg och ansöker om lagfart. Någon lagfart kommer hon dock inte få då hon inte har en giltig fångeshandling. Men det agerandet styrker att det är Ebba som stressar på.
2020-10-15, 14:46
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Lägg där till att Ebba, samma dag som Esbjörns ombud svarar Ebbas ombud, springer iväg och ansöker om lagfart. Någon lagfart kommer hon dock inte få då hon inte har en giltig fångeshandling. Men det agerandet styrker att det är Ebba som stressar på.

Hon väntade tre veckor med att skicka in handlingarna.
2020-10-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Trams på dig själv.

Advokater är ett jävla otyg. De tar alla möjliga genvägar, har drivit mina egna tvister och advokterna för motparten har vänt och vridit på alla fakta precis hela tiden. Lagt ut motkrav utan nåt stöd osv bara för att låtsas det finns nåt.

Det är inte olagligt skicka in, de gör det bara för att sätta press och jäklas.
Anledningen till att du verkar ogilla advokater är troligtvis för att dom inte gör som du vill, men då kan jag informera om att Sverige är något som kallas rättstat. Detta innebär att allas uppfattnngar tillvaratas på ett juridiskt vis. För tydlighetens skull, inte bara dina.
2020-10-15, 14:47
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:

Återigen - dina fantasier om hur det gick till.
2020-10-15, 14:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Hon väntade tre veckor med att skicka in handlingarna.
Nej, Ebbas ombud fick en skrivelse från Esbjörns ombud den 2/10 som var svar på hotbrevet, samma dag skickar Ebba in ansökan om lagfart. Återigen, vilken giltig fångeshandling har Ebba, du sa att lagfarten kommer gå igenom. Svara på frågan, jag vill veta.
2020-10-15, 14:49
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Jag skall alltså lägga fram bevis på att Ebba har förberett för att hela köpeskillingen skall betalas? Vad händer annars? Du fortsätter med dina kreativa fantasier om hur Ebba kommer att blåsa Esbjörn på köpeskillingen?

Varsågod - fortsätt med det.

Du skämtar! Det är ju du som påstår massa saker; att hon deponerar pengar på banken för köpet, att det finns en lista med andra köpare. Varför skall jag bevisa det du påstår? Jag och många här tycker istället att du skall verifiera dina påståenden. Om du inte gör det är dina "sanningar" bara trams och trollning!

En liten fråga till dig och de andra på KDs trollfabrik: vad vi förstår i tråden så har farbror Esbjörn lån på 600 000 kronor med fastigheten som säkerhet. Vid ett normalt köp på en bank brukar dessa lån lösas av banken. Men eftersom farbror Esbjörn inte dök upp och köpeskillingen inte reglerades så ligger lånet kvar med fastigheten som säkerhet. Om nu fru Ebba Busch beviljas lagfart, som bara du tror, så har farbror Esbjörn kvar lånet i fastigheten!

Om jag vore lite elak så skulle jag viska i farbror Esbjörns öra att i så fall ge fan i att betala amorteringar och ränta på lånet. Då kommer banken att snabbt driva ärendet till Kronofogden. Och vad tror du de kommer att gå direkt på och sätta ut på exekutiv auktion? Hans gamla skrotbilar? Fastigheten ligger ju som pant!
2020-10-15, 14:51
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, Ebbas ombud fick en skrivelse från Esbjörns ombud den 2/10 som var svar på hotbrevet, samma dag skickar Ebba in ansökan om lagfart. Återigen, vilken giltig fångeshandling har Ebba, du sa att lagfarten kommer gå igenom. Svara på frågan, jag vill veta.

Vet du vad det stod i skrivelsen som skickades till Ebba? Vet du när Ebba mottog den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in