Citat:
Ursprungligen postat av
Faritajl
Jag gråter för ES syskon och E som inte fick leva. Och jag gråter även för B som förlorat sin familj och i det är jag en vän.
Vi är många som har gråtit, eller åtminstone varit helt bestörta över E och hennes syskon.
Dock är det få som gråter över att Rebecka har ”förlorat sin familj”, eftersom de flesta anser att hon och Patrik krossade familjen genom sina val.
Gör man valet att knarka och misshandla, vanvårda, hota, skrämma sitt/sina barn så är man inget offer om barnen tas ifrån en.
Om man dessutom aktivt väljer att inte hjälpa sitt barn när det har fått en stukad handled, en hjärnskakning eller liknande, så är man en ännu lägre stående varelse.
Och den som låter en liten flicka ligga i sin säng och dö under 3-12 h, utan att påkalla räddning, förtjänar enligt mig ingen som helst sympati.
Jag hoppas att hon mår dåligt. Och jag hoppas att hon inte får någonting för att stilla ångesten - vare sig receptbelagda mediciner eller skit från Darknet.
Hon kan gott sitta där, ensam och ångestfylld, och fundera på vad hon har gjort.