2020-10-15, 11:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
En sak är säker i alla fall, Trump dominerar Biden på Youtube när man jämför views och likes samt livepublik på deras respektive rallies. Svårt att säga hur mycket detta betyder dock då Youtube har mycket mer manliga än kvinnliga användare.

Detta är helt ointressant. Skulle man gå på detta så skulle till exempel Vänsterpartiet i Sverige vara 3-4 ggr större än Centerpartiet då de är 3-4 ggr större på alla sociala medier. Men i verkligheten har de ungefär lika stort väljarstöd.
2020-10-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
En sak är säker i alla fall, Trump dominerar Biden på Youtube när man jämför views och likes samt livepublik på deras respektive rallies. Svårt att säga hur mycket detta betyder dock då Youtube har mycket mer manliga än kvinnliga användare.

Jag har dock haft stor framgång när jag använt mig av denna metod för att hitta vinnare när jag bettat på Eurovision song contest

SD är ditt perfekta exempel, deras följare gör i särklass mest väsen av sig på sociala medier, trots det ligger de långt efter socialdemokraterna än idag när det faktiskt skall röstas.
2020-10-15, 11:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Enligt den här prognosen har Biden 290 elektorsröster, mer än tillräckligt alltså.

Trump har 163 och behöver alltså 107 till. Det ser ju ganska omöjligt ut, det är nog bara fulspel och fusk som kan hjälpa Trump. Eller stjälpa ännu mer.

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast

Visst är siffrorna spännande, då anger de dessutom att 85 stycken elektorer fortfarande är på spel, s.k. "toss-ups" alltså sådana som kan gå till vem som helst av kandidaterna. Men detta är ju en aktörs uppfattning, och beräkning, av elektorerna. Det är inte avgjort förrän valet över klart den 3/11 och kanske till och med inte innan alla rösterna är räknade. Men oavsett så ser det väldigt lovande ut för Biden just nu. I dag finns det väl ingen kvar som längre har Trump i ledning i någon som helst form av mätningar oavsett vad. Utan då möjligen Nixter här på Flashback, som desperat hänger kvar vid alla halmstrån som sticker ut någonstans.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 11:39
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men jag utesluter inte att Rasmussen Reports är det institut som mäter bäst, dom kanske har kunnat lägga in rätt variabler.

Känslan är också att Joe Biden leder men att det är långt ifrån avgjort. Det är ju ganska mycket negativa nyheter omkring Biden just nu och det verkar tillta.

Det är med andra ord du och Trump, som håller Rasmussen högst av opinionsinstituten.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 11:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Twitter eller andra Sociala plattformar censurerar inte Vita Huset!!! De censurerar lögnaktiga nyheter (Fake News) och personer som har visat sig inte kunna hantera en offentlig plattform för sociala media utan att nyttja denna för att bryta mot plattformens regler och den amerikanska lagstiftningen. De har samma regler för alla, oavsett politisk färg. Tyvärr klarar inte alla av att hantera saker som är fullt tillgängliga utan att bryta mot regelverket. Detta gäller överallt i samhället även på Twitter. Det är detta som nu Kayleigh McEnany visat att hon inte klarar av.

#evictionnotice2020

Fast vem ger dem rätt att bedöma att det här är fake news och censurera. Det är väl upp till folket/användarna att bedöma den saken. Det folk inte förstår att sånt här kan, kommer, och missbrukas redan.

Vi lägger det i en helt annan kontext. Tänkt dig en rättegång där åklagaren lägger fram sina bevis och försvararen sina motbevis. Sen är det upp till en domare, jury/nämndemän att fastslå vad som är sant genom bevisbördan som presenterats. Tänkt dig ifall åklagaren censurerar försvararen för att han tycker det är falsk eller tvärt om? Då är det ingen vits att ha en rättegång då någon redan bestämt vad som har hänt.

Bara att se hur skevt media återger Trump jämfört mot Bidén. Mycket falsk har redan nystats upp (Steeledossiern) men står det någonstans? Media har för stor makt redan då man står i direkt anknytning till folket, om man sen kan censurera hur man vill och sen hänvisar till demokrati och yttrandefriheten och kan styra ett val så är det rätt skevt eller hur ? Problemet är att folk som höjer Knitter, Fakebook till skyarna kommer i slutändan själva bli drabbade förr eller senare.
Senast redigerad av shakta 2020-10-15 kl. 11:48.
2020-10-15, 11:42
Medlem
Dårar som Nixter, blueberrycake och ni andra Trump-fanatiker, om ni verkligen tror på Trump så hört så bör ni omedelbart "betta" pengar på honom. Betfair ger 2.88 gånger pengarna om Trump vinner.

Skämt åsido, verkar som att Hunter Biden tramset var republikanernas sista desperata försök till att sänka demokraterna och Biden, verkar inte ha haft någon slagkraft alls. Speciellt inte med tanke på alla skandaler Trump har varit med om, allt från att inte betala skatt, "grab 'em by the pussy"-snacket och förlikning med en porrstjärna som anklagade Trump för våldtäkt, ja, då framstår detta som tämligen milt.
2020-10-15, 11:45
Medlem
Hade det legat någon sanning i det senaste desperata försöket av republikanerna att sänka Biden genom "avslöjandet" om hans son, då hade FBI som också har haft tillgång till hårddisken gjort en stor grej utav det. Istället är det Trumps egna kompis som kommer ut med ett löjligt "avslöjande".

Dessutom saknas metadata och bilderna visar att någon har haft de i Photoshop så sent som för två dagar sen.
2020-10-15, 11:46
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fast vem ger dem rätt att bedöma att det här är fake news och censurera. Det är väl upp till folket/användarna att bedöma den saken. Det folk inte förstår att sånt här kan, kommer, och missbrukas redan.

Vi lägger det i en helt annan kontext. Tänkt dig en rättegång där åklagaren lägger fram sina bevis och försvararen sina motbevis. Sen är det upp till en domare, jury/nämndemän att fastslå vad som är sant och inte genom bevisbördan som presenterats. Tänkt dig ifall åklagaren censurerar försvararen för att han tycker det är falsk eller tvärt om? Då är det ingen vits att ha en rättegång då någon redan bestämt vad som har hänt.

Bara att se hur skevt media återger Trump jämfört mot Bidén. Mycket falsk har redan nystats upp (Steeledossiern) men står det någonstans? Media har för stor makt redan då man står i direkt anknytning till folket, om man sen kan censurera hur man vill och sen hänvisar till demokrati och yttrandefriheten och kan styra ett val så är det rätt skevt eller hur ? Problemet är att folk som höjer Knitter, Fakebook till skyarna kommer i slutändan själva bli drabbade förr eller senare.

Du är med andra ord emot att inlägg som bryter mot Flashbacks regler, tas bort, och att användare som inte, trots varningar, anpassar sig till gällande regelverk stängs av. Det skulle bli anarki om alla tilläts skriva precis vad som helst i vilket forum som helst. Det behövs definitivt regler på sociala medier.

OT - även jag har varit avstängd på Flashback, och inte heller jag förstod varför! Men jag accepterade det.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 11:48
Medlem
Citat:
Det är med andra ord du och Trump, som håller Rasmussen högst av opinionsinstituten.

#evictionnotice2020

Jag är inte säker på detta, jag har sett ytterligare ett institut som har högre siffror än Rasmussen, för Trump alltså.

Facit kommer, jag vill bara att instituten skall mäta rätt. Nu är det väldigt flummigt.
2020-10-15, 11:49
Medlem
Bara älskar hur Trump-svansen försöker trigga igång en reaktion genom det senaste desperata försöket av att sänka Joe, genom att publicera påhittade mail och bilder på Hunter Biden.

Vad är värst, att Hunter Biden som är en f.d missbrukare röker på eller att Donald Trump står och hänger med sin pedofil-polare Epstein:

https://www.youtube.com/watch?v=KLcfpU2cubo
2020-10-15, 12:02
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Du är med andra ord emot att inlägg som bryter mot Flashbacks regler, tas bort, och att användare som inte, trots varningar, anpassar sig till gällande regelverk stängs av. Det skulle bli anarki om alla tilläts skriva precis vad som helst i vilket forum som helst. Det behövs definitivt regler på sociala medier.

OT - även jag har varit avstängd på Flashback, och inte heller jag förstod varför! Men jag accepterade det.

#evictionnotice2020

Det där var en riktigt dålig jämförelse, men det var ett bra försök.

OT är just vad det är, det är när jag pratar om Biden, Trump och valet medans du pratar om Kalle Ankas julafton. Censur är när jag skriver om Biden på ett sätt, och du skriver om Biden på ett annat sätt, och ditt inlägg tas bort exempelvis för att någon tycker det är "opassande" eller tycker att du har fel.

Men svara mig på en enkel fråga : På vilket sätt tycker du Twitter & Facebook gjorde rätt genom att censurera NYP och Kayleigh McEnany om Bidén?
Senast redigerad av shakta 2020-10-15 kl. 12:04.
2020-10-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Dårar som Nixter, blueberrycake och ni andra Trump-fanatiker, om ni verkligen tror på Trump så hört så bör ni omedelbart "betta" pengar på honom. Betfair ger 2.88 gånger pengarna om Trump vinner.

Väldigt låga odds tyvärr, 2016 var det 11 gånger pengarna på Trump vid den här tidpunkten. Blev en ganska fin vinst.

Inte värt den här gången då oddsen är så låga och det känns betydligt mer osäkert

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in