2020-10-15, 10:41
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Missat att det fortfarande är ett pandemilänge eller är du en av de som tror att Covid-19 är fejk?
Vad är din poäng? Biden har en enorm säkerhetsapparat omkring sig. Han skulle kunna åka runt i rymddräkt som han går in och ur när han ska tala till folket om han la manken till. Vill han vinna valet eller inte? Trump har valt rätt bra approach nu efter att ha schabblat på sig viruset nu kan lalla runt hur som helst.

Man ser redan nu hur liberalmedierna har lagt sig till med samma självgoda säkra ton som förra gången. Blir det dessutom ingen mer debatt så kan Trump bara återgå till att kampanja destruktivt där han varvar tre ladurallyn om dan med depraverande utspel som han gjorde förra gången på slutet medan. Jag har svårt att tro att Biden ska kunna nöja sig med korta intervjuer på CNN och MSNBC varvat med kändisendorsements.
2020-10-15, 10:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, ovanstående var riktigt roliga fantasier. Drömde du detta i natt?

Det är så att många Dems är så rädda för COVID-19 att de sprejar handsprit på valsedeln som de sedan skickar in som poströst. När poströsten väl kommit fram för registrering är den oläsbar och därmed ogiltigförklarad.

En liten mini-källa på detta, vad som helst, vore ju på sin plats

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har du någon källa?

Jag vet givetvis inte om det är sant.

Utan bara något som Tim Pool nämnde för några dagar sedan på sin podcast.

Hans uttalande togs upp även i AA-podcasten.

Det skulle i så fall förklara varför inte Biden-fansen inte syns alls, trots att Biden leder i mätningarna. Jag ser ingen annan vettig förklaring till hur Biden annars kan leda i mätningarna om inte det handlar om att de är inlåsta med sina masker i sina hem.
2020-10-15, 10:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.expressen.se/nyheter/stor-ledning-for-biden-men-trump-knappar-in/

Kämpa Trump Kämpa!!!

Tror att valrörelsen kommer gynna Trump. Han är mer energisk.

Kom igen!!!!!!!!!!!!!!

Det är så meningslöst att jämföra enskilda mätningar, som Expressen gör här. Det är bara för att generera klick på "Trump knappar in". Oavsett om tycker att Trump är bra, eller Trump är ond, så genererar den rubriken ett klick.

Enskilda mätningar kan hoppa +/- 5 procentenheter minst. Jag tror definitivt inte att Biden har haft något 17% övertag. Och den mätning som nu visar att Biden "tappar" och säger 11% övertag är fortfarande något över snittet. Så det är siffror utan värde.

FiveThreeEight.com visar sanningen mycket bättre. Där ser man att Biden sedan första debatten har gjort ett stort ryck, upp från 7.0% till 10.6% ledning, men senaste dagarna har ökningen avstannat och Biden har möjligtvis fallit tillbaka några tiondelar.
2020-10-15, 10:48
Medlem
Sen spelar det väl ingen roll heller Biden kan ju vinna antalet väljare med 6-7% och Trump ändå valet om han vinner dom viktiga delstaterna.
2020-10-15, 10:51
Medlem
Under samma undersökningsperioder skiljer ganska mycket på impopularitetssiffrorna om vi plockar ut Trumpfientliga Ipsos och Yougov. Ipsos håller måttliga disapproval 52% medan Yougov saftar på med 57%. Undersökningsperiod fram till den 13 oktober.

Båda anti-TRUMPNA instituten håller 42% job approval i sina mätningar.

Rasmussen ligger under samma tid på 47% job approval och 51% disapproval.

Rasmussen kan ha rätt men med hjälp av utvecklad magkänsla håller jag en approvalsiffra på 45% som mycket trovärdig och Trump är inte uträknad på något sätt.

Entusiasmen för Biden är påfallande låg och partiet verkar splittrat.
2020-10-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Absolut tvärtom. En president som hackar ngns dator och sedan försöker sprida detta olovligt inhämtade och sedan bedrägligt manipulerade material via sociala nätverk måste självklart stoppas. Inte så konstigt att clownen flippar när han inte får manipulera. Men Twitter och FB gör helt rätt som stänger av bedragarna.

Äh, om russiagate fick spridas med sina bevisade osanningar i alla media överallt så har man ju satt ribban. Då hade man ju ingen fakta alls, det här är ju åtminstone något som går att ta på. Jag antar att du hatar Assange och Wikileaks också. De flesta människor har inga problem med att skurkar exponeras, bara skurkarna ogillar det. Hej skurk!
2020-10-15, 10:56
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Historien om deras misslyckande förra gången är något överdriven. Nationella mätningar stämde bra och de flesta stater likaså. Men de stater man hade fel i lyckades falla precis rätt för Trump. Biden har kampanjat en hel del i viktiga swingstater och kommer säkert fortsätta göra det de sista veckorna även om han inte håller några stora rallys.

De finns säkert ett par stater där Bidens ledning i procent är något lägre än vad Clintons var just nu. Men Bidens ledning har varit mycket stabilare än Clintons. På valdagen var Clintons nationella ledning bara ca 3% så liten har Bidens ledning aldrig varit och jag tvivlar starkt att den krymper så pass mycket på de få veckor som är kvar. Dessutom så är Biden omkring eller till och med något över 50% i många undersökningar. De betyder att det enligt alla undersökningar som gjorts finns betydligt färre osäkra väljare kvar denna gång som kan bestämma sig i sista stunden.

För att summera det hela: är Bidens seger säker? Nej, säker kan man aldrig vara, men hans situation är starkare än Clintons och inga av de skandaler man försökt kasta på honom verkar än så länge haft någon effekt.
jag utgick ifrån delstatsmätningarna då jag tycker nationella mätningar i USA är helt meningslöst

Klart oroväckande för team biden om de har dokumenterat fler osäkra nu. Trump kommer lägga i en helt annan växel nu
2020-10-15, 10:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kunskapsnivå 0 som vanligt med Herr Sirap.

På Trumps rallies kommer ca 25% som aldrig röstat för. Dvs på en publik om 22.000 drar han in ca 5-6000pers i röster per rally. So what säger Ni, börja räkna. Med 5 rallies i Florida genererar detta ca 50% av antalet röster han vann Florida med 2016.. detta är skillnaden mina damer och herrar.

Lägg därtill att detta är TV sända tal och han ligger på primetime på TV, Youtube och andra platser. Det brukar bråkas om hur mycket pengar Bloomberg och andra skjuter till Biden för att synas och höras. Kan notera att det inte räcker långt i jämförelse. Detta vill dock inte vänstern här förstå.

Något ytterligare som vänstern inte förstår är att poströster ger Demokraterna en kortare period av rally & röstning. Då alla Demokrater förväntas poströsta och detta skall ske under en viss tid gör det att Republikanerna kan kampanja ända in i kaklet, med folk som går och röstar, medan Dems har poströstande som tidsbarriär. I vartfall mentalt. Detta var en av huvudorsakerna till Trumps återhämtning i Oktober 2016 och med nuvarande resultat av inkommande poströster verkar detta kunna ge exakt samma resultat 2020.

Trump arbetar mao in segern..

IDAG RALLY NORTH CAROLINA !!

Nu kommer du ju med nya helt ostyrkta påståenden. Ju längre efter Trump kommer i mätningarna, ju fler fantasier kommer ifrån dig. Vad har du för källa på att Trump lockar till sig 5000-6000 nya personer till varje rally som dessutom alla 5000-6000 kommer att gå och lägga sin röst på honom på valdagen?

Ditt fall kommer att bli hårt och långt på valdagen, jag hoppas du har någon som kan ta emot dig!

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-15 kl. 11:17.
2020-10-15, 11:01
Medlem
humanlifes avatar
Enligt den här prognosen har Biden 290 elektorsröster, mer än tillräckligt alltså.

Trump har 163 och behöver alltså 107 till. Det ser ju ganska omöjligt ut, det är nog bara fulspel och fusk som kan hjälpa Trump. Eller stjälpa ännu mer.

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast
2020-10-15, 11:07
Medlem
TextTvs avatar
En sak är säker i alla fall, Trump dominerar Biden på Youtube när man jämför views och likes samt livepublik på deras respektive rallies. Svårt att säga hur mycket detta betyder dock då Youtube har mycket mer manliga än kvinnliga användare.

Jag har dock haft stor framgång när jag använt mig av denna metod för att hitta vinnare när jag bettat på Eurovision song contest
2020-10-15, 11:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rasmussen kan ha rätt men med hjälp av utvecklad magkänsla håller jag en approvalsiffra på 45% som mycket trovärdig och Trump är inte uträknad på något sätt.

Du borde sälja din magkänsla till de stora intressenterna i USA. Du kan tjäna miljoner, eller kanske till och med miljarder. Det är fantastiskt att användaren ShariaInstructor kan sitta på ett internetforum i Sverige och pricka in Trumpens stöd på enskilda procentenheter bara genom "känsla", bättre än någon mätning kan göra!
2020-10-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du borde sälja din magkänsla till de stora intressenterna i USA. Du kan tjäna miljoner, eller kanske till och med miljarder. Det är fantastiskt att användaren ShariaInstructor kan sitta på ett internetforum i Sverige och pricka in Trumpens stöd på enskilda procentenheter bara genom "känsla", bättre än någon mätning kan göra!

Men jag utesluter inte att Rasmussen Reports är det institut som mäter bäst, dom kanske har kunnat lägga in rätt variabler.

Känslan är också att Joe Biden leder men att det är långt ifrån avgjort. Det är ju ganska mycket negativa nyheter omkring Biden just nu och det verkar tillta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in