2020-10-15, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du har nog inte missat vad trump sagt och twittrat och hur han ständigt slängt ut "oliktänkande" journalister från W H. Allt för att han inte gillar deras (deras tidningars) åsikter

Följer inte den amerikanska scenen med någon större entusiasm och har förmodligen därför missat att journalister blivit utkastade. Har de verkligen blivit bokstavligen utkastade? Att Trump däremot kört över journalister har jag sett många ggr.
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-15 kl. 09:15.
2020-10-15, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Här får du några trevliga länkar om Trums och Republikanernas försök att censurera och stänga av journalister från Vita Husets Presskonferenser.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/medier-stoppades-fran-pressmote-i-vita-huset
https://www.macken.xyz/2016/02/vita-huset-stoppar-journalist/
https://www.dn.se/nyheter/varlden/vita-huset-stanger-ute-flera-stora-medier/
https://www.dn.se/nyheter/varlden/cnn-journalist-portas-efter-brak-med-trump/
https://www.qx.se/samhalle/154680/julfest-pa-vita-huset-men-gayjournalister-ar-inte-valkomna/

Tack för de här länkarna. Konkluderar därmed att båda parter är lika goda kålsupare.
2020-10-15, 09:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ser ut som Biden kopplat litet grepp om Georgia. Kan inte vara bra för Trumpen om det skulle hålla hela vägen.
Lär väl bli ett väckelsemöte där snart då.

Jo, enligt FiveThreeEight så har Biden en svag 1.2% ledning där nu.

Problemet för Trumpen är att han ju har i stort sett slut på pengar. Det är noll entusiasm i hans kampanj och ingen vill donera några pengar. Om man jämför med Bidens kampanj, där formligen strömmar pengarna in med high-energy. Biden slår Trump med flera gånger i TV-reklam, och Trump har tvingats sluta med reklam i flera viktiga swing-states.

Jämför med 2016 då Trump var den som hade överlägset mest energi och reklam.
2020-10-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om twitter hade gjort som jag sa och bannat Trump när han hotade att bomba Korea så hade de inte haft de problem de har idag

Tycker det ser lite läskigt ut i mätningarna. Trump har knappt lagt i andra växeln med kampanjandet, han är en worker men det är sällan man ser att Biden har varit ute och träffat folk. Demokraterna verkar vara för fina för att kampanja tydligen. Biden ligger tydligen lite sämre till än Hillary gjorde i swingstaterna vid den här tiden

Nån som kan något om mätningarna och om bolagen har ändrat sina metoder nåt sedan förra valet då de ju misslyckades med sin uppgift totalt?

Historien om deras misslyckande förra gången är något överdriven. Nationella mätningar stämde bra och de flesta stater likaså. Men de stater man hade fel i lyckades falla precis rätt för Trump. Biden har kampanjat en hel del i viktiga swingstater och kommer säkert fortsätta göra det de sista veckorna även om han inte håller några stora rallys.

De finns säkert ett par stater där Bidens ledning i procent är något lägre än vad Clintons var just nu. Men Bidens ledning har varit mycket stabilare än Clintons. På valdagen var Clintons nationella ledning bara ca 3% så liten har Bidens ledning aldrig varit och jag tvivlar starkt att den krymper så pass mycket på de få veckor som är kvar. Dessutom så är Biden omkring eller till och med något över 50% i många undersökningar. De betyder att det enligt alla undersökningar som gjorts finns betydligt färre osäkra väljare kvar denna gång som kan bestämma sig i sista stunden.

För att summera det hela: är Bidens seger säker? Nej, säker kan man aldrig vara, men hans situation är starkare än Clintons och inga av de skandaler man försökt kasta på honom verkar än så länge haft någon effekt.
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-15 kl. 09:21.
2020-10-15, 09:21
Medlem
Kommer sakna little Tweeting man
2020-10-15, 09:29
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om en mycket mäktig spelare helt utan besinning kan nå ut med vilka lögner som helst till "folk" så ja, det är läskigt. Vi har sett exempel på hur det kan gå. Inte alla kan dra egna vettiga slutsatser utan följer blint vad denne ledare säger. Då sätts demokratin ur spel.

Typ som med russiagate? Eller är den historien sann?
2020-10-15, 09:34
Medlem
Ni som drömmer om att senila Biden kommer bli president kan börja gråta nu.

Kim klement, Mark Taylor fick från Jesus profetia att Trump kommer bli vald 2 omgångar, Och håll i hatten : arbortlagen kommer försvinna, det kommer bli förbud mot abort. Amy blir inte den sista som kommer tillträda utan 5 totalt kommer tillsättas. Gud har sagt det och det kommer hända. Sanna mina ord era gudlösa atieter, homosexuella, hbtqare,.

Omvänd er till Jesus innan det är försent. Du lever bara en gång och sen då? Vem har gett dig liv?
Om du är redo säg såhär :
Jesus förlåt för att jag är en syndare, förlåt att jg har gått min egen väg, förlåt för all ont jag har gjort mot dig, jag behöver dig, kom in i mitt hjärta, rena mig, du är min Messias, min konung, min gud, jag behöver syndernas förlåtelse. Jag tror du dog för mina synder så jag kan få evigt liv med dig. Du blev korsfäst så jag kan få evigt liv med dig i ditt kungadöme. Fyll mig med din kärlek och närhet och visa mig den väg du vill att jag ska gå.
AMEN, I Jesus namn, Yeshua Hamachiash.
2020-10-15, 09:35
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tack för de här länkarna. Konkluderar därmed att båda parter är lika goda kålsupare.

Nu är kanske inte Facebook och Twitter en del av det Demokratiska partiet och det är inte Demokraterna som stängt av Kayleigh McEnany från Twitter.

Å ena sida har alltså ett politiskt parti försökt styra vad som rapporteras från Vita Huset, å andra sidan har en plattform för Sociala Medier, och ett privat företag, stängt av en politisk medarbetare för att hon bryter mot plattformarmens regelverk. Ungefär på samma sätt som man kan bli avstängd från Flashback när man bryter mot deras regler.

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-15 kl. 09:43.
2020-10-15, 09:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, enligt FiveThreeEight så har Biden en svag 1.2% ledning där nu.

Problemet för Trumpen är att han ju har i stort sett slut på pengar. Det är noll entusiasm i hans kampanj och ingen vill donera några pengar. Om man jämför med Bidens kampanj, där formligen strömmar pengarna in med high-energy. Biden slår Trump med flera gånger i TV-reklam, och Trump har tvingats sluta med reklam i flera viktiga swing-states.

Jämför med 2016 då Trump var den som hade överlägset mest energi och reklam.

Och det börjar knorras i hans administration, de pengar, 100 M USD, som han själv lovat skjuta in i kampanjen lyser med sin frånvaro. Det verkar som inte ens Trump är villig att investera i sig själv.

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-15 kl. 09:44.
2020-10-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Typ som med russiagate? Eller är den historien sann?

Nej det är väl just det den inte är. Hunter fick visserligen betalning när han arbetade i Ukraina och Ryssland men det har aldrig visats att han har fått några pengar olovligen utöver hans lön.
2020-10-15, 09:39
Medlem
arbetets avatar
Än är det liv i gubben!
/.../With less than three weeks to go until Election Day, Democrat Joe Biden holds a five point-lead over President Trump in Rasmussen Reports’ weekly White House Watch survey. But a week ago, Biden had a 12-point advantage, his biggest lead ever.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/white_house_watch_oct14

Sju punkter på en vecka indikerar väl att det svänger rejält trots allt.
2020-10-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det verkar som inte ens Trump är villig att investera i sig själv.

Trump vet att hur mycket pengar han än skulle ösa in, så skulle han inte kunna vända detta och vinna (legalt). Och han är väl inte så dum så han kastar en miljard eller så rakt in i sjön. Det hade ju varit Schyman-klass.

Trumpen ställer sitt hopp till att elda upp sina anhängare (38-40% av väljarkåren) till att inte acceptera valresultatet. Det är hans hopp om att kunna klamra sig fast i Ovala Rummet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in