Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Ebba ville göra ett klipp - ett utgångsbud på 2,5 miljoner, anlita kompismäklare, hota med tinget.......
Om hon hade varit smart o agerat som den Kristdemokrat som värnar äldre, hade Ebba fixat med en oberoende duktig mäklare o sagt till Esbjörn: Jag vill köpa o jag kommer att matcha det högsta budet o jag kommer att ta mäklarkostnaden. Då hade Esbjörn fått vad marknaden hade värderat fastigheten till.
Ebba är ju inte precis fattig o hade kunnat visa på att hon är en schysst medmänniska som inte utnyttjar situationen. Det hade säkert stärkt hennes "varumärke".
Och jag tror inte att det är inte försent att göra ett sådant upplägg!
Har inte läst allt men vet att det påstås att Ebba först bjöd 2,5 miljoner. I ljuset av vad som sen framkommit borde det väl betraktas som ett riktigt fult skambud.
Därefter har hon enligt egen uppgift anlitat två olika mäklare för värderingar. Har båda angett beloppet 4,3M, eller är det snittet, eller utgick hon från det som passade henne bäst? Och varför slutade ”notan” på 3,9? Bjöd Esbjörn henne på 400 000 SEK av ren godhet?
Allt tycks ha gått väldigt snabbt också, fem dagar har det påståtts, varför denna brådska? Gav Ebba honom tid att fungera över saken i lugn och ro eller är det som han påstår, att hon ”tjatade och tjatade”?
Det avslutande pappersarbetet fick en bror till hennes nära väninna äran att ta hand om, vilket enligt ett inlägg igår kan visa sig problematiskt.
Jag har sett tillräckligt många intervjuer och partiledardebatter med Ebba för att tro att hon tjatade hål i huvudet på den gamla farbrodern. (Vägrar att kalla honom ”gubbjävel” som de som håller på Ebba tycks ha en tendens att göra.) Nu senast i söndags. I sitt första inlägg i en debatt som handlade om något helt annat började hon gorma om att regeringen måste bort och att hon minsann hade en lista med sig med underskrifter från andra KD-ledamöter som höll med. Ett sätt att försöka blanda bort korten som givetvis inte kommer leda någonstans. Hon är generellt sett arrogant och överdriver.
Senare var hon väldigt tydlig med att den enda anledningen till att hon blev politiker var hennes mormor. Ja, Ebba värnar sååå mycket om de äldre. Hon bjöd ju till och med Esbjörn på kaffe och rensade upp sly på hans tomt