Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Man ska nog vara lite försiktig med att dra de slutsatserna. Iom att skolstart och återgång arbete (slut på semestern) sammanfaller är sannolikheten hög för skenbart samband (om inte båda variablerna ingår i analysen? ). Ännu behöver Tegnell (eller rättare sagt bl.a. FHM) inte tillrättavisa sig själva. Inte många gedigna referenser som tyder på att förskola och grundskola driver smittan. Snarare tvärtom.
Ha ha, du ger dig aldrig. Jag tror skolorna som förklaringsvariabel är minst 10 gånger större än semesterslutet. Stämmer så mycket bättre tidsmässigt. De flesta i Sverige går på semester vid midsommar och är lediga i 4-5 veckor framåt. I andra länder är man inte ens lediga så länge. Det är skolorna som driver det här.
Sedan att man inte VILL stänga skolorna i Sverige eller i många andra länder är en annan sak. Jag vill inte heller stänga skolorna egentligen, men vill man minska smittspridningen är det nog en av de allra effektivaste åtgärdena man kan göra. Nu är jag trött på att höra Tegnells trams i tråden. Det är ungefär som att påstå att inte Islam sprids i moskeerna. Det är befängt.