2020-10-11, 22:56
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddkakan
Vet någon vilken låt jag menar?
Det är en holländsk låt gjord av några ungdomar/unga vuxna där de sjungar om deras lyxiga livsstil och pengar. Det jag minns av låter är något i stil med "dolce and gabbana, louis v, prada".

MÅSTE HA!
Stämmer delvis iaf: Lil Kleine - Af En Tou

Rätt fet ändå!
Citera
2020-10-13, 17:09
Medlem
6.A.M.s avatar
Nu kommer jag med en riktigt svår som jag inte tror jag kommer få något svar på.

En låt från 60 eller 70 talet (troligen, kan vara 80 också)

En manlig sångare.
Språk: Engelska.

Låten handlar om att han sjunger om en tjej som är alldes för ung (som jag minns det) Jag tror termen "lovingbird" eller "lovin bird" är med i låten. Låten kan likagärna handla om en ung person som sjunger om en annan ung person.

P.s. Förfrågan är helt oskyldig =) Tyckte mest den var intressant för det var en märklig och vågad text. Men jag kan minnas fel på detaljer + risken för diverse felhörningar.
Senast redigerad av 6.A.M. 2020-10-13 kl. 17:11.
Citera
2020-10-14, 08:35
Medlem
Någon som vet vad titelspåret (introt) i Netflix-serien Oktoberfest Beer & Blood heter och vem som sjunger? Finns en spellista med soundtracks från serien på Spotify men denna är inte med....
Citera
2020-10-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Nu kommer jag med en riktigt svår som jag inte tror jag kommer få något svar på.

En låt från 60 eller 70 talet (troligen, kan vara 80 också)

En manlig sångare.
Språk: Engelska.

Låten handlar om att han sjunger om en tjej som är alldes för ung (som jag minns det) Jag tror termen "lovingbird" eller "lovin bird" är med i låten. Låten kan likagärna handla om en ung person som sjunger om en annan ung person.

P.s. Förfrågan är helt oskyldig =) Tyckte mest den var intressant för det var en märklig och vågad text. Men jag kan minnas fel på detaljer + risken för diverse felhörningar.

Kanske helt uppåt väggarna men kan det vara Only sixteen? Sjungen av Craig Douglas 1959, sedan av The Supremes på 60-talet där SHE byttes ut mot HE och sedan med Dr Hook 1975...
Citera
2020-10-14, 21:23
Medlem
Låt och Artist sökes.
Svensk
Hittad i en dc++ mapp märkt Random.

Låten går ut på att en person skall spela in en låt. Trumma och gittar samt bas i bakgrunden medans en röst pratar till den som skall sjunga Refrengen.

Alltså en producent som pratar om hur låten skall vara.
Avbryter och skriker.

Refrengen låter.

Jag tror på kärleken, kärleken kärleken.
(låter som Eddie meduza)

Det finns inte någon mer sång annat än kommentarer från en skrikig producent som pratar om Skara sommarland. Och Zigenare.

Har otroligt nog sökt runt och lägger mitt hopp till er. Finns det någon som hört något liknande!?
Citera
2020-10-15, 07:27
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Låt och Artist sökes.
Svensk
Hittad i en dc++ mapp märkt Random.

Låten går ut på att en person skall spela in en låt. Trumma och gittar samt bas i bakgrunden medans en röst pratar till den som skall sjunga Refrengen.

Alltså en producent som pratar om hur låten skall vara.
Avbryter och skriker.

Refrengen låter.

Jag tror på kärleken, kärleken kärleken.
(låter som Eddie meduza)

Det finns inte någon mer sång annat än kommentarer från en skrikig producent som pratar om Skara sommarland. Och Zigenare.

Har otroligt nog sökt runt och lägger mitt hopp till er. Finns det någon som hört något liknande!?

Har för mig om att det fanns något sådant på Eddie Meduzas "E. Hitler"-kassetter. Men du kanske är säker på att det inte är han? Men Eddie brukade ju imitera "Skara-Bert", (Bert karlsson).
Citera
2020-10-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har för mig om att det fanns något sådant på Eddie Meduzas "E. Hitler"-kassetter. Men du kanske är säker på att det inte är han? Men Eddie brukade ju imitera "Skara-Bert", (Bert karlsson).

Oj!
Nu är vi något på spåren. Hela upplägget skriker ju Bert Karlsson samt sommarland.
Skall leta mig vidare.
Tack för tipset.
Citera
2020-10-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

https://youtu.be/AvhJMrW_hW8
Citera
2020-10-15, 21:27
Medlem
NewDeers avatar
Håller på att bli galen - jag VET att det finns ett band som heter typ Zzapp och har gett ut åtminstone en platta (tidigt 2000-tal). Är nästan helt säker på att en av deras låtar heter Incubus. Har sökt och sökt, men bara fått fram bandet Incubus och nåt gammalt band som heter Zapp. Jag tror gruppen är från norden, möjligtvis England. Kan nån hjälpa mig?
Citera
2020-10-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Håller på att bli galen - jag VET att det finns ett band som heter typ Zzapp och har gett ut åtminstone en platta (tidigt 2000-tal). Är nästan helt säker på att en av deras låtar heter Incubus. Har sökt och sökt, men bara fått fram bandet Incubus och nåt gammalt band som heter Zapp. Jag tror gruppen är från norden, möjligtvis England. Kan nån hjälpa mig?

Det fanns en svensk grupp som hette Zzaj men hittar ingen låt som heter Incubus med dem.
Citera
2020-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Någon som vet vad titelspåret (introt) i Netflix-serien Oktoberfest Beer & Blood heter och vem som sjunger? Finns en spellista med soundtracks från serien på Spotify men denna är inte med....

Wos übrig bleibt med Dreiviertelblut
Citera
2020-10-16, 18:49
Medlem
Hjälp!
Tänk Umeå - trakten, tänk 90-tal, tänk Fireside, Refused osv. Gruppen var nån löst sammansatt variant, men de släppte en låt jag jagar! Texten;

"Color of my hair is turning White - White just like the snow.
This is what you call your paradise - I say paradise my ass.
Its not for real Its not for real- but then again, I will turn into ice - watch my..
(refr.)
Watch my eyes, watch my eyes, I dont think I wanna be here anymore. Watch my eyes watch my eyes, I dont like refrigerators "

Och var i hela friden får jag tag på denna gladpop-låt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in