2020-10-15, 01:26
Medlem
Komiskt att Twitter oh Facebook censurerar NEW YORK TIMESoch subtilt anklagar NYT för fake news
2020-10-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Okej, ja det är väl inte så att jag skriver hans namn varje dag. Men om du vill fantisera och tro att jag inte vet vem han är, vad det nu har med ämnet att göra så kan du göra det.

Om det kommer ut bilder på när Hunter Biden använder narkotika och gör andra olämpliga saker som dem ska släppa, eller kommer dem också vara photoshopade? Och då tror du fortfarande att mejlen man hittade på samma dator är fejk?

Bevisbördan ligger hos de som lämnar ut den s.k informationen. Metadata saknas i mailen och bilderna är i alla fall använda i Photoshop så sent som igår. Med andra ord, jag kan göra detsamma fast med Trump i huvudfokus.
2020-10-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du vet vem han är men du kan inte stava till hans namn, rimligt.

Metadatan visar att någon har använt Photoshop så sent som igår, totalt orimligt. Mailen saknar dessutom metadata.

Med andra ord, jag kan göra något liknande om Trump på 10 minuter. Jösses, ni är verkligen helt blåsta.

Anklagar du NYT för fake news?
2020-10-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Komiskt att Twitter oh Facebook censurerar NEW YORK TIMESoch subtilt anklagar NYT för fake news
Det enda komiska här är att du inte kan skillnaden på New York Times och New York Post.
2020-10-15, 01:32
Medlem
Citat:
Anklagar du NYT för fake news?

Komiskt hur enkelt ni köper allt som passar er agenda. Men allt, oavsett hur tunga bevis det finns kallar ni för "fake news" om det inte passar er.

Mailen saknar metadata och bilderna photshoppades senast igår. Så ja, det var inte mycket till bevis. Jag kan göra samma sak om Trump, det är amatörmässigt.
2020-10-15, 01:33
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Bevisbördan ligger hos de som lämnar ut den s.k informationen. Metadata saknas i mailen och bilderna är i alla fall använda i Photoshop så sent som igår. Med andra ord, jag kan göra detsamma fast med Trump i huvudfokus.

Men vilka menar du har kommit med det här falska avslöjandet? Är det New York Post eller Rudy Giuliani, jag ser det inte som något konstigt med att Photoshop har använts på bilderna i publicistiskt syfte eftersom att dem har publicerats på New York Post. Det där med metadatan vet jag inte, men det kan säkert finnas förklaringar på varför fallet är så.

Förhoppningsvis så publicerar inte något mediabolag upp avslöjandet utan att kunna backa upp det till hundra procent. Om man därefter kan visa bilder ifrån datorn som visar när Hunter Biden tar narkotika och gör andra olämpliga saker, så stärker det sanningshalten på avslöjandet avsevärt. Det är helt orealistiskt att man skulle ha privata bilder på honom, men inte hans e-postmeddelanden.

Sedan undrar jag vad din källa är för det här med Photoshop och Metadatan? Är det från någon blogg eller har du en riktig källa?
2020-10-15, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Haha, nja. Det vet jag inte, men absolut kan det vara så att alla mediabolag vill ha kvar Donald Trump fyra år till innerst inne rent ekonomiskt eftersom att han är en såpass kontroversiell person som skapar ett enormt intresse både för och emot.

Jeff Zucker (VD för CNN) och Donald Trump är goda vänner. Zucker var chef över NBC och godkände Trumps rekorddeal om 50/50 split på intäkterna. Sen Trump blev president har han skrikit Fake news åt CNN vilket är märkligt då MSNBC är de som dagligen attackerar trump och har gjort så i 4 års tid.
Skälet måste vara för att boosta CNN:s ratings. Donald Trump är det bästa som hänt nyhetskanalerna och morgontidningarna. Han har fått gemene man att intressera sig för politik. Nästan alla har en åsikt om Trump. Och varje gång han attackerar ett nyhetsmedium så får det en streissand-effekt.
Jag tror därför att Zucker och Trump är vänner men att de håller det privat. Lite som WWF-brottning. Något Donald känner till väl från hans tid som brottare

https://i.ytimg.com/vi/ZEDP5-O9MZI/maxresdefault.jpg

Styr Rupert Murdoch sina nyhetsmedier med en järnhand?
Nej, han behöver inte göra det längre.Enligt fake news-dokumentären "outfoxed" så har han tillsatt lojalister på varje våning i foxbyggnaden
Det sitter en jurist i varje kontrollrum på FOX
Det sitter en policy director och skriver "talking points of the day" till alla nyhetsankare utom 3 st: Tucker carlsson, Sean hannity, och den nu fd medarbetaren shepard smith.
2020-10-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det enda komiska här är att du inte kan skillnaden på New York Times och New York Post.

NyP denna gång. Same shit så att säga
2020-10-15, 01:37
Medlem
Citat:
Komiskt hur enkelt ni köper allt som passar er agenda. Men allt, oavsett hur tunga bevis det finns kallar ni för "fake news" om det inte passar er.

Mailen saknar metadata och bilderna photshoppades senast igår. Så ja, det var inte mycket till bevis. Jag kan göra samma sak om Trump, det är amatörmässigt.

Mailen saknar metadata; för det har babymamacita. Och då måste det vara sant

Tänk att du sitter på mer information än FBI för tillfället De borde anställa dig, gosse lilla
2020-10-15, 01:38
Medlem
Citat:
NyP denna gång. Same shit så att säga
Sa du precis att New York Post och New York Times är samma tidning? Det var det dummaste jag hört
Senast redigerad av joxmoose 2020-10-15 kl. 01:51.
2020-10-15, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Denna artikel slapp ur nätet ;-)

Jag hoppas allt om denna story visar sig vara sann. Att Biden är en djupt korrupt individ vars son utnyttjar sin fars namn till att berika sig själv.
7 miljoner väljare har redan förtidsröstat innan denna fake news-härva dök upp.

7 miljoner väljare.

7 miljoner väljare som röstar på Biden därför att Donald Trump är den sämsta presidenten i USA:s moderna historia.
Allt hopp ni lagt på Trump. Till vilken nytta. Han fick inga 4 more years.
2020-10-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Sa du precis att New York Post och New York Times är samma tidningen? Det var det dummaste jag hört

Nej, det sa jag inte. Jag sa "same shit"... Hört talas om det uttrycket någon gång? Slå upp det i annat fall..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in