2020-10-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Grunden är ju det som Joe Biden säger här:https://youtu.be/rPzLenTngBQ?t=125

Vet inte hur du tänker när du inte skriver ut det. Den där länken, hur tolkar du vad Biden säger där?
2020-10-15, 00:32
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Total icke-nyhet, märks att Republikanerna insett att dom ligger risigt till och försöker desperat med en hail-mary för att försöka ösa ut vatten ur det sjunkande skeppet. De enda medier som faktiskt rapporterat detta som något seriöst är de som konsumeras av de redan frälsta.

Det verkar finnas starka tecken på att mailen blivit photoshoppade, en total fabricering alltså. När Barr inte hittade något riktigt så bestämde dom sig helt enkelt att hitta på något.
https://eddiekrassenstein.medium.com/alleged-hunter-biden-email-from-giuliani-appears-forged-2d55b08140cc

Bildens metadata visar på att den var redigerad med photoshop igår.
https://twitter.com/RidT/status/1316473851094667264?s=19

Dem är inte modifierade, om dem hade varit modifierade hade väl Biden kampanjen gått ut och sagt att mejlen är fejk. Det enda dem har gått ut och sagt är att dem inte hade det mötet inbokat i deras kalender.

Däremot har Republikanerna och FBI suttit på dessa uppgifter i månader och väljer såklart att släppa uppgifterna nu för att tjäna så mycket politiska poäng på den nya informationen som möjligt, om dem hade släppt det här månader sedan så hade de allra flesta glömt av det fram till valdagen.

Dem här nya avslöjanden kommer helt klart att skada Biden kampanjen, då han innan har framstått som skenhelig och nu kommer det fram att han och familjen har skott sig på vanliga amerikaners bekostnad och varit i maskopi med oligarker i Ukraina.

Förövrigt att bilden är modiferad i Photoshop, beror väl antagligen på att New York Post har gjort det i publicistiska syften, tror inte dem går ärenden åt Trump direkt och hittar på avslöjanden.
Senast redigerad av winningfeast 2020-10-15 kl. 00:35.
2020-10-15, 00:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Dem är inte modifierade, om dem hade varit modifierade hade väl Biden kampanjen gått ut och sagt att mejlen är fejk. Det enda dem har gått ut och sagt är att dem inte hade det mötet inbokat i deras kalender.

Däremot har Republikanerna och FBI suttit på dessa uppgifter i månader och väljer såklart att släppa uppgifterna nu för att tjäna så mycket politiska poäng på den nya informationen som möjligt, om dem hade släppt det här månader sedan så hade de allra flesta glömt av det fram till valdagen.

Dem här nya avslöjanden kommer helt klart att skada Biden kampanjen, då han innan har framstått som skenhelig och nu kommer det fram att han och familjen har skott sig på vanliga amerikaners bekostnad och varit i maskopi med oligarker i Ukraina.

Förövrigt att bilden är modiferad i Photoshop, beror väl antagligen på att New York Post har gjort det i publicistiska syften, tror inte dem går ärenden åt Trump direkt och hittar på avslöjanden.

De ägs av Rupert Murdoch, Murdochs son (James Murdoch) lämnade nyligen hela företaget (det som äger alla mediabolagen) för att han har fått nog av alla lögner och falska nyheter som hans pappas företag sprider.

Citat:
n recent years James Murdoch has also found himself at odds - politically - with his father, BBC North America correspondent David Willis says.

Whilst Murdoch Senior has pledged support for Donald Trump, James Murdoch has reportedly contributed hundreds of thousands of dollars to the campaign of Mr Trump's Democratic rival, Joe Biden.

James Murdoch's departure from News Corp would, our correspondent says, appear to grant even more influence to his brother Lachlan who is generally thought to share his father's more conservative views.

Rupert, News Corp's executive chairman, and Lachlan, co-chairman, wished James well in a joint statement.

"We're grateful to James for his many years of service to the company," the statement said. "We wish him the very best in his future endeavours."

News Corp also owns The Times, The Sun and The Sunday Times in the UK, as well as a stable of Australian newspapers, including The Australian, The Daily Telegraph and The Herald Sun.

https://www.bbc.com/news/business-53617966#:~:text=James%20Murdoch%2C%20the%20younge r%20son,decisions"%20made%20by%20the%20company.

Så jodå, det är fullt möjligt att de vinklar saker till Trumps favör då deras VD är en nära vän till Trump.
2020-10-15, 00:42
Medlem
Vill härmed lägga in en brasklapp så det är gjort.
-Är alla i tråden säkra på att valet verkligen blir av ?
2020-10-15, 00:47
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De ägs av Rupert Murdoch, Murdochs son (James Murdoch) lämnade nyligen hela företaget (det som äger alla mediabolagen) för att han har fått nog av alla lögner och falska nyheter som hans pappas företag sprider.

https://www.bbc.com/news/business-53617966#:~:text=James%20Murdoch%2C%20the%20younge r%20son,decisions"%20made%20by%20the%20company.

Så jodå, det är fullt möjligt att de vinklar saker till Trumps favör då deras VD är en nära vän till Trump.

Men att ägaren till mediabolaget är vän med Trump behöver vill inte betyda att avslöjandet är falskt? Det kan väl vara anledningen till varför man valde att släppa det till New York Post. Sedan så tror inte jag att Rubert Murdoch ringer till journalister på New York Post och säger vad dem ska skriva, precis som jag inte tror att Jeff Zucker på CNN ringer till sina journalister och berättar vad dem ska skriva. Däremot kan det vara så att journalisterna som tar det publicistiska beslutet som jobbar på New York Post inte är lika vänstervridna som på CNN, men det låter jag vara osagt.

Förövrigt så är förnekanden av Biden kampanjen VÄLDIGT svagt, om det inte har hänt så hade man kunnat gå ut mycket hårdare i sin presskommentar. Man säger helt enkelt att mötet enligt Joe Bidens officiella kalender inte har skett... Varför har man inte frågat Joe Biden själv om det har hänt? Alla möten skrivs väl inte ner i en officiell kalender särskilt om man ska göra ett sånt här kontroversiellt möte.

Citat:
Moreover, we have reviewed Joe Biden’s official schedules from the time and no meeting, as alleged by the New York Post, ever took place.
2020-10-15, 00:49
Medlem
stone_sleepers avatar
Jag tolkar CNN:s intervju med Pelosi som att åtminstone några på CNN insett att Dems är körda. Mindre än en månad till valet och de sänker Dems på prime time om en mycket viktig (den viktigaste) fråga: familjernas ekonomi mitt i en ekonomisk kris... Är era barn hungriga? Det är den här kvinnans och hennes partis fel för att de spelar politik medan era barn går hungriga. Det var vad CNN sa igår, 20 dagar inför ett ödesval. Man sänker Dems och hjälper Trump och det händer bara inte i normalt fall.
Jag tror CNN vet att pollsen är fejk, man vet att Trump kommer vinna stort, och det är en ny ordning som gäller. Efter valet kommer man rensa i leden, bort med Cuomo, Lemon och såna pajaser och in med pro-Trump folk. Kom ihåg var ni läste det först.
2020-10-15, 00:54
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Jag tolkar CNN:s intervju med Pelosi som att åtminstone några på CNN insett att Dems är körda. Mindre än en månad till valet och de sänker Dems på prime time om en mycket viktig (den viktigaste) fråga: familjernas ekonomi mitt i en ekonomisk kris... Är era barn hungriga? Det är den här kvinnans och hennes partis fel för att de spelar politik medan era barn går hungriga. Det var vad CNN sa igår, 20 dagar inför ett ödesval. Man sänker Dems och hjälper Trump och det händer bara inte i normalt fall.
Jag tror CNN vet att pollsen är fejk, man vet att Trump kommer vinna stort, och det är en ny ordning som gäller. Efter valet kommer man rensa i leden, bort med Cuomo, Lemon och såna pajaser och in med pro-Trump folk. Kom ihåg var ni läste det först.

Haha, nja. Det vet jag inte, men absolut kan det vara så att alla mediabolag vill ha kvar Donald Trump fyra år till innerst inne rent ekonomiskt eftersom att han är en såpass kontroversiell person som skapar ett enormt intresse både för och emot.
2020-10-15, 01:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men att ägaren till mediabolaget är vän med Trump behöver vill inte betyda att avslöjandet är falskt? Det kan väl vara anledningen till varför man valde att släppa det till New York Post. Sedan så tror inte jag att Rubert Murdoch ringer till journalister på New York Post och säger vad dem ska skriva, precis som jag inte tror att Jeff Zucker på CNN ringer till sina journalister och berättar vad dem ska skriva. Däremot kan det vara så att journalisterna som tar det publicistiska beslutet som jobbar på New York Post inte är lika vänstervridna som på CNN, men det låter jag vara osagt.

Förövrigt så är förnekanden av Biden kampanjen VÄLDIGT svagt, om det inte har hänt så hade man kunnat gå ut mycket hårdare i sin presskommentar. Man säger helt enkelt att mötet enligt Joe Bidens officiella kalender inte har skett... Varför har man inte frågat Joe Biden själv om det har hänt? Alla möten skrivs väl inte ner i en officiell kalender särskilt om man ska göra ett sånt här kontroversiellt möte.

Jag tror du har missat vem Rubert Murdoch faktiskt är, Fox "news" är hans kärleksbarn, säger han åt de hundra mediabolag som han äger så kommer de att lyda.
2020-10-15, 01:15
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du har missat vem Rubert Murdoch faktiskt är, Fox "news" är hans kärleksbarn, säger han åt de hundra mediabolag som han äger så kommer de att lyda.

Ja, jag vet vem Rupert Murdoch är men jag tror inte det går till så på något mediabolag (vänster eller höger). Det där är lite av en skröna, att ägarna ringer in och berättar vad journalisterna ska skriva i tidningen, särskilt en man i hans kaliber som äger en mängd av olika mediabolag.

Oavsett så tror jag att avslöjandet är korrekt, och det kommer vi att få se framöver. Dem ska väl även släppa bilder också på Hunter Biden, om dem till och med har bilder på han när han tar narkotika och antagligen gör annat så stärker det avslöjandet.
Senast redigerad av winningfeast 2020-10-15 kl. 01:27. Anledning: Ändring av namnet Rubert till Rupert, efter klagomål :)
2020-10-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ja, jag vet vem Rubert Murdoch är men jag tror inte det går till så på något mediabolag (vänster eller höger). Det där är lite av en skröna, att ägarna ringer in och berättar vad journalisterna ska skriva i tidningen, särskilt en man i hans kaliber som äger en mängd av olika mediabolag.

Oavsett så tror jag att avslöjandet är korrekt, och det kommer vi att få se framöver. Dem ska väl även släppa bilder också på Hunter Biden, om dem till och med har bilder på han när han tar narkotika och antagligen gör annat så stärker det avslöjandet.

Du vet vem han är men du kan inte stava till hans namn, rimligt.

Metadatan visar att någon har använt Photoshop så sent som igår, totalt orimligt. Mailen saknar dessutom metadata.

Med andra ord, jag kan göra något liknande om Trump på 10 minuter. Jösses, ni är verkligen helt blåsta.
2020-10-15, 01:24
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Följt tråden med intresse.

Men vad tror Ni om detta som Trumpen twittrade för ett par timmar sedan, känns som explosivt om både Biden, Obama med flera. 2 miljoner views I raketfart.

Visselblåsare CIA släpper bevis för att Osama Bin Laden ej dödades i Pakistan.
https://youtu.be/rCybWf1g9K8

Ptja, så länge ingen slänger fram hard evidence så tar jag nog det med en nypa salt. Men jag håller dörren öppen för jag vet att Hillary och Biden är korrupta så inget är omöjligt.

Men med tanke på nysläppta dokument från FBI om att Hillary var bakom och betalade för russia skandalen 2016 och Obama visste om det och blev briefad av Brennan så är jag till 99.99% säker på att Bidén väl visste om det med.

Så jag håller dörren öppen för det här tills det dyker upp något konkret bevis. Lustiga dock är att Brennan namn nämns även här så.. är det klart intressant.

Gör dock det inte lättare för Biden och Demokraterna i det här valet. Verkar dyka upp det ena efter det andra nu.
2020-10-15, 01:25
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du vet vem han är men du kan inte stava till hans namn, rimligt.

Metadatan visar att någon har använt Photoshop så sent som igår, totalt orimligt. Mailen saknar dessutom metadata.

Med andra ord, jag kan göra något liknande om Trump på 10 minuter. Jösses, ni är verkligen helt blåsta.

Okej, ja det är väl inte så att jag skriver hans namn varje dag. Men om du vill fantisera och tro att jag inte vet vem han är, vad det nu har med ämnet att göra så kan du göra det.

Om det kommer ut bilder på när Hunter Biden använder narkotika och gör andra olämpliga saker som dem ska släppa, eller kommer dem också vara photoshopade? Och då tror du fortfarande att mejlen man hittade på samma dator är fejk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in