2020-10-15, 00:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det ett "skämt" att Trump spelat ner corona och struntat i att skydda Vita huset.

Who has tested positive:
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2020/10/02/trump-has-covid-running-list-whos-been-tested-and-their-results/5894564002/
  • President Donald Trump
  • First lady Melania Trump
  • Barron Trump, President Trump's youngest son
  • Hope Hicks, senior advisor to the president
  • Bill Stepien, Trump’s campaign manager
  • Kayleigh McEnany, White House press secretary
  • Karoline Leavitt, White House press staff
  • Chad Gilmartin, White House press staff
  • Two junior press aides
  • Stephen Miller, senior White House adviser
  • Nicholas Luna, assistant and "body man" to the president
  • Adm. Charles Ray, vice commandant of the U.S. Coast Guard
  • Marine Gen. Gary Thomas, assistant commandant of the Marine Corps
  • Ronna McDaniel, Republican National Committee chairwoman
  • Sen. Mike Lee, R-Utah
  • Sen. Thom Tillis, R-North Carolina
  • Sen. Ron Johnson, R-Wisconsin
  • Crede Bailey, head of White House security office
  • Trump's military aide
  • Two members of the White House residence staff
  • Four White House reporters
  • Chris Christie, former New Jersey governor who helped Trump with debate prep
  • Kellyanne Conway, former White House senior adviser
  • The Rev. John Jenkins, president of Notre Dame University who attended Barrett's nomination announcement at the White House
  • Pastor Greg Laurie, pastor of the Harvest Christian Fellowship who attended Barrett's nomination announcement at the White House and the Prayer March

Isn´t Covid a hoaks?

#evictionnotice2020
2020-10-15, 00:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Lallare be lallare.

Kul att GOPparna är panikslagna och börjar med hittepå och tramsanklagelser.

Jaja.. keep dreamin’ kids.

19 dagar kvar till clownen åker ut.
Haha, det här har låååångt mer tyngd än hela russiagate som man försökte fälla Trump med. Den trodde ni på eller hur? Som visade sig vara rena falsarier

Makalöst att man hellre vill ha en senil, korrupt etablissemangspolitiker än Trump
2020-10-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja det är det, men nu har man genom en inlämnad och kvarglömd dator hos en datafirma, hittat ett par mail där Hunter Biden bjuder in en av sina Ukraina kontakter att få komma till USA och träffa sin far. Det sägs ingenting om syfte, eller om att Joe Biden på något sätt skall utnyttja sitt ämbete för att ge fördelar till chefen för det ukrainska energibolag som Hunter Biden då satt i styrelsen för, Vadym Poharskyi.

”Kära Hunter, tack för att du bjöd in mig till DC och gav mig chansen att få träffa din pappa och tillbringa lite tid tillsammans. Det är verkligen en ära och ett nöje”, (översatt av Expressen).

Dock har det inte gått att bevisa att detta varit Hunter Bidens dator eller att det var han som lämnade in den till datorfirman. Detta ser åtminstone jag som anmärkningsvärt. Om det verkligen var Hunter Biden som lämnade in datorn, om det verkligen var hans dator och inte en dator som någon planterat i syfte att göra ett avslöjande, så borde det rimligen gå att belägga att detta både var Hunter Bidens dator och att han lämnat in den. Det skumma i detta är också att datorn, enligt datorfirman, inte blivit hämtad efter lagning och att det inte gått att nå den person som lämnade in den.

Facebook och Twitter har ansett detta vara Fake News och därför tagit bort texter om den förmodande incidenten från deras plattformar.

Tack för svar! Då har jag förstått. Och det var inte mycket att förstå så jag klarade det med glans.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det finns ju en logisk koppling där helt klart, men exakt hur det hänger ihop är nog inte riktigt känt ännu. All information bakom den här nya Joe Biden-skandalen är inte offentliggjord än men det bör ju förhoppningsvis ske före valet.

Tack till dig också!

Men det låter roligt när du skriver att det finns en logisk koppling och att det ännu inte är känt hur den ser ut. Liksom va?

Du skriver att all information inte är offentliggjort än, och så kan det vara, men vad är det som är offentliggjort då?
2020-10-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha, det här har låååångt mer tyngd än hela russiagate som man försökte fälla Trump med. Den trodde ni på eller hur? Som visade sig vara rena falsarier

Makalöst att man hellre vill ha en senil, korrupt etablissemangspolitiker än Trump

Kan du berätta vad det är som är en skandal?

Det är någon som lämnat in sin dator och någon har skickat ett mejl med datorn och det bevisar att två män har träffats. Så långt är jag med. Men jag kan inte se någon skandal, så vad missar jag?
2020-10-15, 00:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Var ligger egentligen oviljan?

Nancy Pelosi skrev ett brev till sina partivänner där hon proklamera att Trump bara vill ha sin signatur på stimulus-checken. Det kan i princip översättas med att demokraterna inte vill ge Trump denna framgång innan valet.

https://www.youtube.com/watch?v=gqPltMpWIwo

SE!!!

Missat Trumps twittrande på sistone?
2020-10-15, 00:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Hur ser det ut i dagsläget, walkover för någon av kandidaterna? Slipper gärna känsloargument utan undrar vem som är favorittippad.

Högst troligt en Biden vinst men det är inte över än så vem vet egentligen, speciellt då många troligen har röstat i förtid.
2020-10-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det låter roligt när du skriver att det finns en logisk koppling och att det ännu inte är känt hur den ser ut. Liksom va?
Du skriver att all information inte är offentliggjort än, och så kan det vara, men vad är det som är offentliggjort då?

OK jag var otydligt. I den nya informtionsmängden, har inte allt offentliggjorts än. Man kan tänka sig att bland den här nya informationen, finns det mer, som kan användas i samband med de anklagelser som tidigare har gjorts mot Bidens.
2020-10-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK jag var otydligt. I den nya informtionsmängden, har inte allt offentliggjorts än. Man kan tänka sig att bland den här nya informationen, finns det mer, som kan användas i samband med de anklagelser som tidigare har gjorts mot Bidens.

Aha, okej, men jag fattar i alla fall inte vad den första anklagelsen handlar om. Det fattas några pusselbitar för mig för att få det att gå ihop till en skandal av något slag. Men visst kan det kommer fram graverande uppgifter.
2020-10-15, 00:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Läs på om Sektion 230 och skillnaden mellan publisher och plattform.

De agerar här som en publisher men körs som en plattform.

Jag har gjort det, sektion 230 är inte ändrad på överhuvudtaget, hade den varit det så hade vi som användare här på Flashback genuint märkt det då det Trump skrek om tidigare i år hade lett till att inga forum med sin domän i USA hade kunnat existera.

Twitter har all rätt att ta bort material som de anser inte följer deras regler och riktlinjer precis som Flashback och alla andra sociala medier har rätten till att ta bort inlägg och bannlysa användare.

Utan Sektion 230 eller för den delen så som Trump ville ändra på den så skulle twitter i praktiken inte få ta bort barnporr utan att upphöra att vara skyddade under sektion 230, det finns två olika trådar rörande detta, en i denna forumsdel och en i Flashbackforumet.
2020-10-15, 00:23
Medlem
Total icke-nyhet, märks att Republikanerna insett att dom ligger risigt till och försöker desperat med en hail-mary för att försöka ösa ut vatten ur det sjunkande skeppet. De enda medier som faktiskt rapporterat detta som något seriöst är de som konsumeras av de redan frälsta.

Det verkar finnas starka tecken på att mailen blivit photoshoppade, en total fabricering alltså. När Barr inte hittade något riktigt så bestämde dom sig helt enkelt att hitta på något.
https://eddiekrassenstein.medium.com/alleged-hunter-biden-email-from-giuliani-appears-forged-2d55b08140cc

Bildens metadata visar på att den var redigerad med photoshop igår.
https://twitter.com/RidT/status/1316473851094667264?s=19
2020-10-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Aha, okej, men jag fattar i alla fall inte vad den första anklagelsen handlar om. Det fattas några pusselbitar för mig för att få det att gå ihop till en skandal av något slag. Men visst kan det kommer fram graverande uppgifter.

Grunden är ju det som Joe Biden säger här:https://youtu.be/rPzLenTngBQ?t=125
2020-10-15, 00:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Total icke-nyhet, märks att Republikanerna insett att dom ligger risigt till och försöker desperat med en hail-mary för att försöka ösa ut vatten ur det sjunkande skeppet. De enda medier som faktiskt rapporterat detta som något seriöst är de som konsumeras av de redan frälsta.

Det verkar finnas starka tecken på att mailen blivit photoshoppade, en total fabricering alltså. När Barr inte hittade något riktigt så bestämde dom sig helt enkelt att hitta på något.
https://eddiekrassenstein.medium.com/alleged-hunter-biden-email-from-giuliani-appears-forged-2d55b08140cc

Bildens metadata visar på att den var redigerad med photoshop igår.
https://twitter.com/RidT/status/1316473851094667264?s=19

Jösses, min magkänsla var med andra ord korrekt, det är ren och skär desperation nu, jag undrar vad som kommer att hända med en viss herre från New York som har haft ett genuint bra rykte och anseende efter att allt är över.

Det är nämligen konstant Giuliani som är mitt i orkanens öga när det är sådana här totala misslyckanden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in