2020-10-14, 19:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är verkligen synd att du är så pass skadad som du är. Du påstod inte att jag sagt "att det är färre registrerade demokrater år 2020 än 2016, jag kan även hänvisa till när jag efterfrågade det."

Du påstod något helt annat. Varför gör du så? Mår du bra då? Tror du att du lyckats med nånting? Det är borde vara pinsamt, men du förstår uppenbarligen inte det. Det är kul att fundera över hur din vardag ser ut. Kan knappast vara så muntert. Mycket oro för att bli påkommen. Många har redan sett det, eller hur?

Demokratiska registrerade väljare har uppenbarligen minskat i förhållande till 2016 i flertalet swing states. Det är offentlig statistik vi snackar om här. Republikanerna har ökat så det står härliga till. Det betyder något. Men jag tippar på att valet kommer vara mycket jämt i många delstater. Poströsterna oroar mig. Men många av dem kommer ju ogiltigförklaras så valet lär ju avgöras i SCOTUS till slut, eller i diverse delstater som nu är republikanskt dominerade. Men vi får se.

Du påstår att du pratar om offentlig statistik, men när jag bokstavligen bad dig att hänvisa till detta så vart du tyst.

Återkom när du tänker vara ärlig och faktiskt hänvisa till statistik.
2020-10-14, 19:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nej, bara "honks" från biltutorna, minst lika viktig information som den vi får från Nixter.

Skulle nog säga att det är mer ärligt åtminstone, för du säger åtminstone att det kommer från dig och inte från någon påhittad imaginär källa som aldrig hänvisas till.
2020-10-14, 19:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej den har jag inte sett tidigare. Jag trodde att Biden hade en knapp ledning i Florida, vissa OU tyder ju på det. Någon debattör här påstår ju att pensionärerna skakar av ilska och överger Trump och hemmafruarna dricker hellre whisky än röstar på Trump.

Jag har inte den totala överblicken, måste jag erkänna.

Nu är jag inte polls personen, men Trafalgar är en poll och den visar Trumps ledning i Florida, den stämmer mer med mina egna siffror som ger Trump ca 3-4% upp.

Enligt röstregistrering och entusiasm, rallies etc (Pence som är VP hade 4000pers på sitt rally, Biden ungefär en tiondel) finns det absolut ingenting som visar att Biden skulle vara i närheten av Trump. Faktum är att Clinton 2016 denna dag var väsentligt mycket närmare i Florida än Biden är idag.
2020-10-14, 19:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du påstår att du pratar om offentlig statistik, men när jag bokstavligen bad dig att hänvisa till detta så vart du tyst.

Återkom när du tänker vara ärlig och faktiskt hänvisa till statistik.
Men Nixer har ju nyss hänvisat till statistiken. Du har t.o.m. citerat honom. Hur står det till egentligen?
2020-10-14, 19:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men Nixer har ju nyss hänvisat till statistiken. Du har t.o.m. citerat honom. Hur står det till egentligen?

Statistik som gick emot bägge era påståenden.

Så återigen, vart är statistiken som du menar på visar på att demokraterna har tappat så pass med väljare att republikanerna går om dem.
2020-10-14, 19:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nej, bara "honks" från biltutorna, minst lika viktig information som den vi får från Nixter.

Exakt, biltutor, skyltar och entusiasm räknas. Har du inte entusiasmen i ett Amerikanskt val vinner du inte. Att vinna ett val är en team-effort. Saknar du ett team finns du inte.
2020-10-14, 19:08
Medlem
Citat:
Du missade kanske de två väljarundersökningar som kom idag, där frågeställningen var; Vem kommer du att rösta på i det kommande Presidentvalet?

I CNN fick Biden 53 och Trump 42 %
I Opininum/The Guardian fick Biden 57 % och Trump 40 %

Förstår att du är orolig i magen och att det är den känslan du refererar till.

Dessutom du kan inte väga samman två undersökningar från två olika opinionsinstitut om du inte vet antalet tillfrågade i vart och ett av mätningarna. Att bara lägga ihop och dela på hälften, ger inte ett tillförlitligt medelvärden.

Nej dessa undersökningar har jag inte sett. Jag ligger lite efter idag faktiskt. Men jag läser både vad du skriver och vad Nixter skriver och har öppet sinne. Ni är båda bra debattörer, men det är något lurt med Bidens stora ledning. Magkänslan är så otroligt viktig, och den styr men kanske inte ända in i kaklet.
2020-10-14, 19:09
Bannlyst
Citat:
Jag tror du redan insett att Trump inte har någon chans att få igenom lagar så länge som DNC ockuperar representantshuset. Därför har han signerat ovanstående i lag genom EO.

Varsågod att besvara mina tidigare frågor.

Påstående 1.
Jag tolkar det som att du menar följande: då Trump hade supermajoritet i kongressen så fanns en Trump care bill.
Nu när trump inte har majoritet i kongressen så finns det en bill men den har ingen chans att lämna kommittén därför att demokraterna har majoritet.
Därför har Trump enbart utfärdat EOs
Det här är väldigt olyckligt formulerat från din sida.

Har jag uppfattat dig rätt? Vänligen återkoppla.

Påstående 2.
Menar du som en clean bill?
Alltså han fick ju igenom en Skinny repeal av Obamacare och under alla de 60 gånger som rephuset röstat på att avskaffa Obamacare,så har republikanerna aldrig haft en majoritet i sitt eget parti mer än säg 10 gånger.
Det var ju bland annat därför som Boehner fick avgå och paul ryan fick ta över
Jag ser inga problem med att han får igenom en omnibus och klämmer in Trumpcare eller byter ut Trump care mot DACA. Det tror jag går att genomföra

Vill du vara god och försöka besvara mina frågor eller ska vi lämna diskussionen helt o hållet?
Jag ska naturligtvis försöka besvara dina tidigare frågor
vh
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Statistik som gick emot bägge era påståenden.

Så återigen, vart är statistiken som du menar på visar på att demokraterna har tappat så pass med väljare att republikanerna går om dem.
Vad menar du? Vem har påstått att republikanerna gått om demokraterna i antal registrerade väljare? Du är ju sannerligen sinnessjuk. Du sitter och hittar på vad folk säger och börjar använda det som en sorts argumentationsteknik. Kan du inte annat än att bygga halmgubbar och fantisera. Försök en gång till. Jag får se om jag ids besvara dig.

Statistiken:
Republikanerna ligger på All Time High!
https://news.gallup.com/poll/15370/party-affiliation.aspx
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nu är jag inte polls personen, men Trafalgar är en poll och den visar Trumps ledning i Florida, den stämmer mer med mina egna siffror som ger Trump ca 3-4% upp.

Enligt röstregistrering och entusiasm, rallies etc (Pence som är VP hade 4000pers på sitt rally, Biden ungefär en tiondel) finns det absolut ingenting som visar att Biden skulle vara i närheten av Trump. Faktum är att Clinton 2016 denna dag var väsentligt mycket närmare i Florida än Biden är idag.

För i helvete, hur ska det vara så svårt att ta in att man absolut inte kan jämföra 2016 med 2020, ska inte folk börja jämföra 1952 med 2020 också medan de håller på?

2016 hade inte en pandemi och man hade två illa omtyckta kandidater där ingen hade varit president, Trump var ett oprövat kort 2016, 2020 är han absolut inte det.

Det vore bättre att jämföra presidentvalet 1920 med 2020 även om 1920 var strax efter pandemin var över än att jämföra 2016 med 2020.

Att spå i framtiden genom att titta bakåt leder aldrig till en korrekt vision.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt, biltutor, skyltar och entusiasm räknas. Har du inte entusiasmen i ett Amerikanskt val vinner du inte. Att vinna ett val är en team-effort. Saknar du ett team finns du inte.

Fel!
Man kan vinna utan entusiasm.

I Trumps fall så är det ekonomin som avgör om han vinner eller inte.
2020-10-14, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
På Ed's twitter så säger han motsaten. Kolla upp det. Lyssna inte på media.

Jag har bläddrat tillbaka till augusti utan att hitta hans dementi.
Vill du vara god o länka till den isåfall?

Nej jag väljer att tro på media till dess att Ed Rollins dementerar detta eller stämmer the wire för förtal. Varpå de spelar upp sin inspelning på band eller presenterar deras källor för en domare som sedan avgör sanningshalten i deras påstående

Du vet att du har fel. Ändå påstår du saker utan grund, eller hur tom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in