2020-06-17, 10:06
  #2701
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
En bra sammanfattning över GW's egenupplevda förträfflighet. Han har synpunkter på varje mediabevakat kriminalfall och polisens arbete i synnerhet. Visst har han en professorstitel i kriminologi men vad har han åstadkommit genom åren. Har han över huvud taget varit inblandad i att lösa något brott? I dagsläget är nog GW att betrakta som en ständigt återkommande seriefigur i TV4 med visst underhållningsvärde. Det är säkert många fler än jag som får sig ett gott skratt varje gång han dyker upp.

Du gör mig generad genom att vädra dina privata FB-åsikter helt utan faktakoll.



Har Sverige någon kriminalbevakare som kritiskt granskar brott & straff tycker du? Isf vem?

Citera
2020-06-17, 10:23
  #2702
Medlem
thaimans avatar
GW är överlägsen de flesta utredare.
Dessutom är han inte rädd att kritisera polisen vilket hedrar honom ytterligare..
Citera
2020-06-18, 19:11
  #2703
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
GW är överlägsen de flesta utredare.
Dessutom är han inte rädd att kritisera polisen vilket hedrar honom ytterligare..
Vad har GW löst som varit olöst?
Citera
2020-06-19, 06:15
  #2704
Medlem
mjohan84s avatar
Folk är så kåta på att få se gw att TV4 t om låter han medverka redlöst berusad
Citera
2020-08-19, 16:32
  #2705
Medlem
mjukmjukares avatar
Såg Nestor GW Persson i långt utvuxet hår och Herregud!!!


Vi får hoppas att det är en sommarplåga som går över illa kvickt.
Bokstavligt såg han ju ut som en mycket gammal totalisolerad man som suttit ensam i en grotta väldigt väldigt långt upp i norr, bortom alla vägar och mänskligt liv.
Likt ett väsen det ryktas om ifall han överhuvudtaget existerar eller inte. Baddaren också.

Skillnaden var roligt stor mot hans ordinarie utseende.

Citera
2020-08-28, 11:26
  #2706
Medlem
SexSexSexs avatar
Detta inlägg kommer från en trådstart som stängdes ned och hänvisades till leif gv skvallertråden
Detta inlägg kommer från en trådstart som stängdes ned och hänvisades till leif gv skvallertråden


https://www.expressen.se/noje/guillo...-tjana-pengar/

"I dag är vänskapen mellan Jan Guillou och Leif GW Persson över. Det berättar Guillou i det andra avsnittet av SVT:s dokumentärserie ”Den överlägsna journalisten”.

– Han har vänner så länge han kan tjäna pengar på de vännerna. När den möjligheten upphör så upphör vänskapen, säger han."

denna diskussion handlar i synnerhet om gullandet med GW från mediehåll och att denna gubbe som för länge sedan passerat bäst före datum får breda ut sig i media och tycka och tänka,
men! Inte minst om Guillous ord efter lång vänskap. Pratar om en människa som han genom åren lärt känna som gör allt i sin makt för att tjäna pengar.
En som i princip går över lik för makt och pengar. borde inte naiva svenskars bild av GW vara betydligt mer nyanserad än vad den är idag?
Idag ser Svenssons honom som en husgud.
Intressant är att många av hans gamla vänner har en helt annan bild än vad många Svenssons har som knappt träffat personen GW.

När ska det sluta gullas med GW?

Vad är era tankar om Guillous ord?
När ska folk förstå att han gör allt i sitt liv för pengarna?
Vi är många som är råtrötta på denna uggla och hur han breder ut sig med sitt tyckande och tänkande i media var och varannan dag.


Två råd som kan vara bra att ha med sig i livet; 1) Tro inte på kommunister, 2) Läs inte kvällstidningar.
Citera
2020-08-28, 14:17
  #2707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad har GW löst som varit olöst?

När GW Persson ingick i Kalla fall-gruppen för inte så många år sedan som skulle lösa gamla mordfall där man då inte kommit längre, sa han med sedvanlig släpig övertygelse att (ungefär) - Jaa, vi skall väl lösa ett 20-tal fall i alla fall.
Just detta antal 20 är fast i minnet.

Vad blev det med det? GW Persson har alltid kommit undan med sina grodor. Expressen och Aftonbladet har inte vågat kritisera honom för då förlorar de alla klick på honom om han vägrar skriva och låta sig intervjuas i tabloiderna.
Citera
2020-08-28, 14:35
  #2708
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad har GW löst som varit olöst?

Det är inte GW:s jobb att lösa något.
Citera
2020-08-28, 15:29
  #2709
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Såg Nestor GW Persson i långt utvuxet hår och Herregud!!!


Vi får hoppas att det är en sommarplåga som går över illa kvickt.
Bokstavligt såg han ju ut som en mycket gammal totalisolerad man som suttit ensam i en grotta väldigt väldigt långt upp i norr, bortom alla vägar och mänskligt liv.
Likt ett väsen det ryktas om ifall han överhuvudtaget existerar eller inte. Baddaren också.

Skillnaden var roligt stor mot hans ordinarie utseende.


Han blev tillfrågad just om håret och han ansåg det inte vara speciellt smart att utsätta sig för en frisersalong då han tillhör riskgruppen. Men han skulle ju ha råd att betala en frisör ett par veckor i karantän som sedan gjorde hembesök och fixade lite med kalufsen.
Citera
2020-08-28, 18:27
  #2710
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Detta inlägg kommer från en trådstart som stängdes ned och hänvisades till leif gv skvallertråden
Detta inlägg kommer från en trådstart som stängdes ned och hänvisades till leif gv skvallertråden


https://www.expressen.se/noje/guillo...-tjana-pengar/

"I dag är vänskapen mellan Jan Guillou och Leif GW Persson över. Det berättar Guillou i det andra avsnittet av SVT:s dokumentärserie ”Den överlägsna journalisten”.

– Han har vänner så länge han kan tjäna pengar på de vännerna. När den möjligheten upphör så upphör vänskapen, säger han."


denna diskussion handlar i synnerhet om gullandet med GW från mediehåll och att denna gubbe som för länge sedan passerat bäst före datum får breda ut sig i media och tycka och tänka,
men! Inte minst om Guillous ord efter lång vänskap. Pratar om en människa som han genom åren lärt känna som gör allt i sin makt för att tjäna pengar.
En som i princip går över lik för makt och pengar. borde inte naiva svenskars bild av GW vara betydligt mer nyanserad än vad den är idag?
Idag ser Svenssons honom som en husgud.
Intressant är att många av hans gamla vänner har en helt annan bild än vad många Svenssons har som knappt träffat personen GW.

När ska det sluta gullas med GW?

Vad är era tankar om Guillous ord?
När ska folk förstå att han gör allt i sitt liv för pengarna?
Vi är många som är råtrötta på denna uggla och hur han breder ut sig med sitt tyckande och tänkande i media var och varannan dag.


Två råd som kan vara bra att ha med sig i livet; 1) Tro inte på kommunister, 2) Läs inte kvällstidningar.

Äsch, jag tror att Guillou är avundsjuk på GWs framgångar helt enkelt.
Citera
2020-08-28, 19:24
  #2711
Medlem
GW och Guillou är två sidor av samma mynt, båda lider av mindervärdeskomplex, GW pga av sin arbetarklassbakgrund och Guillio för gud vet vad.
Citera
2020-08-30, 14:51
  #2712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgranslisa
GW och Guillou är två sidor av samma mynt, båda lider av mindervärdeskomplex, GW pga av sin arbetarklassbakgrund och Guillio för gud vet vad.

Båda är narcissister och har som du säger mindervärdeskomplex på grund av sina uppväxter. Båda ägnar sig frekvent åt det som inom psykologi kallas splitting, dvs att någon antingen ond eller god, vilket kan skifta väldigt snabbt. Många som GW klippt banden fattar inte varför och oftast är det på grund av någon struntsak, likadant med Guillou. Båda är lika kåta på pengar, framgång och att synas överallt där de kan prata om sin egen förträfflighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in