2020-10-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det är ju av största vikt att underhålla sådana byggnader.
Skulle verkligen vilja lyssna på hur han kan tänkas förklara sig offentligt om han fick frågor
kring detta av en journalist.
Hur förhåller han sig gentemot journalister?
Avfärdar bara? Någon som vet?

Jeg har forstått det slik at det er svært sjelden at TH har uttalt seg til mediene:
"Den mediesky investoren har bare sjelden uttalt seg til mediene, som da han i 2008 snakket med Romerikes Blad.
- Det jeg har vært opptatt av gjennom 40 års arbeid er å skape meg en trygg arbeidsplass. Det er der motivasjonen ligger. At jeg er rik tenker jeg ikke over, sa Hagen til avisa.
...
Foranledningen til intervjuet var likningstallene for 2007, hvor han sto oppført med 286 millioner kroner - 60 millioner kroner mer enn året før."
https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-pa-hytter-og-elektrisitet---har-sagt-at-han-ikke-tenker-pa-rikdommen/70638428
"– Jeg utviklet en modell for byggadministrasjon som var veldig effektiv, fortalte Tom Hagen i et intervju med Kapital.
– I femten år levde jeg på honorarer, og jeg så at jeg gjorde noen mennesker rike. Jeg plukket hundretusener, mens de tok millioner. Så til slutt bestemte jeg meg for å begynne å bygge for meg selv, sa Tom Hagen."
https://www.tv2.no/a/11411596/
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 01:42.
Citera
2020-10-14, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har forstått det slik at det er svært sjelden at TH har uttalt seg til mediene:
"Den mediesky investoren har bare sjelden uttalt seg til mediene, som da han i 2008 snakket med Romerikes Blad.
- Det jeg har vært opptatt av gjennom 40 års arbeid er å skape meg en trygg arbeidsplass. Det er der motivasjonen ligger. At jeg er rik tenker jeg ikke over, sa Hagen til avisa.
...
Foranledningen til intervjuet var likningstallene for 2007, hvor han sto oppført med 286 millioner kroner - 60 millioner kroner mer enn året før."
https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-pa-hytter-og-elektrisitet---har-sagt-at-han-ikke-tenker-pa-rikdommen/70638428
"– Jeg utviklet en modell for byggadministrasjon som var veldig effektiv, fortalte Tom Hagen i et intervju med Kapital.
– I femten år levde jeg på honorarer, og jeg så at jeg gjorde noen mennesker rike. Jeg plukket hundretusener, mens de tok millioner. Så til slutt bestemte jeg meg for å begynne å bygge for meg selv, sa Tom Hagen."
https://www.tv2.no/a/11411596/

Detta visar att han har en motivation, ett ställningstagande och en strategi.
Men det förklarar egentligen inte varför han inte underhåller undermåliga byggnader som han äger.
En del talar för att han är en man som gärna tar revansch på oförrätter.
Om andra tjänat mer på hans insatser än han själv, ser han till att själv tjäna på vad han gör.
Om barndomen varit svår söker han förändring och åtgärder.
Om AEH varit otrogen för länge sedan, såg han till att säkra sitt eget boende så att det en dag
inte uppstår en situation då AEH behåller huset med en ny man medan han själv får flytta.
Trots detta trauma / sårbara vill han försäkra för AEH att hon alltid får bo kvar (och han behöver henne).
Hur det egentligen är beskaffat med AEH:s ekonomiska ansvar för sitt boende på SL4 - vet vi det? Kan det vara mest för pappret? Stämmer verkligheten överens?

Om AEH ville flytta eller skiljas så ville TH med stor sannolikhet åtgärda även detta.
Han tål att förlora en tid men han försöker göra något åt saken.
De som tjänade på hans arbete från början, saboterade han för dem? Det låter ju inte så.
Han stod ut i 15 år med honorar.
Varför skulle han dräpa AEH med motiv som skilsmässa om det finns chans att behålla
henne som vän för livet?

Vi har inte sett att TH begått hämndaktioner på de som tjänat på honom.
Vad leder spåren till ett dråp?

Han är inte i sitt dagliga liv skvatt galen.
Han har ingen psykiatrisk diagnos. Psykiatriska diagnoser gäller hela personen över tid
- inte akuta händelser, följd av missbruk osv.
Inget säger att något hade hänt som extremt avvikit från deras dagliga tillvaro.
AEH var orolig och rädd sista tiden, men TH hade känt sig övervakad.

Det kan vara sant att han känt sig övervakad.
Det kan också vara så att han "lade till" det för att förstärka teorin om utomstående GM.

Jag har fortfarande ingen tro på att han är GM men man vet inte förrän man vet ...
Senast redigerad av Moschata 2020-10-14 kl. 03:48.
Citera
2020-10-14, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Hvis det var noe slikt som du skrev og hvis TH er skyldig, så er det merkelig at han ikke tenkte på slike spor og det er merkelig at han ikke kastet buksen og sandalene m.m synes jeg.

Detta har jag också tänkt på.
Jag tror inte TH är så kortsiktig i tanken att han lämnar kvar kläder med spår på i bostaden-
Om han nu är så genomtänkt och kapabel som GM till detta dråp verkar vara!

Förstår inte varför hon alls kläddes av. Vore det inte mer praktiskt att bara transportera
henne som hon var? Varje beröring ger ju fler spår.

Detta talar inte heller för att hon gett sig av frivilligt.
Citera
2020-10-14, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Hvordan kan du uttale deg så skråsikkert om det? Kjenner du norsk presse fra innsiden? Hvorfor tror du en journalist eller en venn av en journalist velger å publisere det på Flashback av alle steder FØR sin egen avis?

Varför kallar du det "skråsikkert"?
Z-z-z skriver ju att det är möjligt.
Jag har sett i en annan tråd att någon i Missing people sagt till en vän att man hittat en kroppsdel
och vännen skrev det på Flashback i ett sammanhang.

I en annan tråd hade polisen läckt så att det kom till Flashbacks kännedom - och därför hade man dubbel kontroll på sina egna kolleger,
så att bara några utvalda fick ta del av forskningsresultatet.

Förresten, varför letar inte Missing people efter AEH?
Citera
2020-10-14, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ja det är ju av största vikt att underhålla sådana byggnader.
Skulle verkligen vilja lyssna på hur han kan tänkas förklara sig offentligt om han fick frågor
kring detta av en journalist.
Hur förhåller han sig gentemot journalister?
Avfärdar bara? Någon som vet?

Har aldri sett han har blitt intervjuet av vanlige journalister fra VG eller TV2. Han har vært i et par artikler fra Kapital, men der har han vel i større grad vært med å kunne velge hva som skal stå på skrevet på trykk. Da er det ikke sånn at han blir grillet med masse konfronterende frågor.
Det siste året har han tjent bare 100 millioner etter at det ble kjent at han ble siktet for drap, når han i fjor til sammenlikning tjente 200 millioner. Tidninger forsøkte å få til et intervju, men han nektet dette.
Citera
2020-10-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Har aldri sett han har blitt intervjuet av vanlige journalister fra VG eller TV2. Han har vært i et par artikler fra Kapital, men der har han vel i større grad vært med å kunne velge hva som skal stå på skrevet på trykk. Da er det ikke sånn at han blir grillet med masse konfronterende frågor.
Det siste året har han tjent bare 100 millioner etter at det ble kjent at han ble siktet for drap, når han i fjor til sammenlikning tjente 200 millioner. Tidninger forsøkte å få til et intervju, men han nektet dette.

Hva baserer du disse tallene på?

TH sitt konsern (inkl. Elkraft hvor han eier 70%)

Resultat før skatt 2018: 188 MNOK
Resultat før skatt 2019: 228 MNOK

Elkraft derimot har en negativ utvikling fra 2018 mot 2019 - resultat før skatt på 150 MNOK i 2018 mot drøye 100 i 2019.
Citera
2020-10-14, 08:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har sett i en annan tråd att någon i Missing people sagt till en vän att man hittat en kroppsdel

I en annan tråd hade polisen läckt så att det kom till Flashbacks kännedom - och därför hade man dubbel kontroll på sina egna kolleger,

Savner folk?
Citera
2020-10-14, 09:45
Medlem
Citat:

Finns ingen sån organusation i Norge.
Citera
2020-10-14, 09:45
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bet meg merke i TH's DNA "under knehasene" på buksen.

Omtrent der hvor man ville hatt den ene armen/hånden hvis man bar en bevisstløs person i armene...?

Spøs hva man mener med "under knehasene" da, om man mener på baksiden av knærne i buksen, eller under som i lenger ned på buksebenet enn knærne, hvis man ser på buksen rett opp og ned som på en stående person.

Vi vet vel ikke noe om hva slags klær AE hadde på seg på kvelden.
Kan TH vært gentleman og båret henne til sengs på kvelden, så det er derfor hans DNA er under knehasene?
Citera
2020-10-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Vi vet vel ikke noe om hva slags klær AE hadde på seg på kvelden.
Kan TH vært gentleman og båret henne til sengs på kvelden, så det er derfor hans DNA er under knehasene?
Gentle?
Citera
2020-10-14, 10:05
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Gentle?

Store norske leksikon:
Gentleman er en fint tenkende og hensynsfull mann med taktfull oppførsel, høyt utviklet æresfølelse og en viss kultur i sin ytre opptreden; en dannet og høflig mann.

Forøvrig var det ingen påstand om at så var tilfelle.
Citera
2020-10-14, 10:56
Medlem
Er forundret over hvor lite interesse familien viser utadfor å finne aeh, morder kidnapper eller hva de nå tror på. Brevet viser at de ønsker saken henlagt. Hvis de mener th er uskyldig vil det beste være mer etterforskning så han kan sjekkes ut av saken. Fremstillingen viser at de vet hva som er skjedd med aeh, men ikke vil si noe fordi nær familie er involvert. Skjønner hvorfor slettsnoken mener en eller flere familiemedlemmer kan være involvert. Gjengen på jobb er en liten klikk med nære bånd over flere år og kan dekke hverandre. Dette er tross alt sikrere enn å involvere utenforstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in