2020-10-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Hvis det er redigert bort av redaktøren senere, er det allerede for sent. Den som har postet skal absolutt ikke klandres.
Ja, hvis det hadde vært slik som du skrev og at det var en artikkel som var publisert. Men den som postet det her i diskusjonen, postet det mange timer før artikkelen ble publisert.
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vært omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber nå med å sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:
- Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forsøkt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble løslatt
- Etter løslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn
VG skriver også at politiet ca 1 måned før pågripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til å frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet på bilen som førte til at de ba om en blodsjekk. Undersøkelsene viste seg å være negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pågrepet i april.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du fikk meg til å kjøpe VG, men finner ingen av de avsløringene du varslet. Finner heller ingenting i nettutgaven.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-13 kl. 23:32.
Citera
2020-10-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg skrev i albuen:
"Er det vanlig å legge alt av tekstiler til vask, hvis noen har hostet i albuen i et rom?"

Spytt spres også ved bl.a.:
Pusting.
Sang.
Snakking.

Er det vanlig å legge alt av tekstiler til vask, hvis noen har hostet i albuen i et rom og hvis noen har pustet, sunget eller snakket i et rom?
Jeg vil tro det er snakk om mer avsetning av DNA enn fra et host eller nys. Det kan være svette fra fingre, svettedråper fra panne. Har man tatt ordentlig kraftige tak i knehasene på buksene er det en unaturlig handling, hvis det var buksene hun hadde på seg.
Citera
2020-10-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, hvis det hadde vært slik som du skrev og at det var en artikkel som var publisert. Men den som postet det her i diskusjonen, postet det mange timer før artikkelen ble publisert.
De som har abonnement kan kanskje få det noen ganger? For meg er det helt toppers. Jeg heier på den brukeren.
Citera
2020-10-13, 23:37
Medlem
Citat:
Jeg vil tro det er snakk om mer avsetning av DNA enn fra et host eller nys. Det kan være svette fra fingre, svettedråper fra panne. Har man tatt ordentlig kraftige tak i knehasene på buksene er det en unaturlig handling, hvis det var buksene hun hadde på seg.
Jeg forstår. Hvis det var noe slikt som du skrev og hvis TH er skyldig, så er det merkelig at han ikke tenkte på slike spor og det er merkelig at han ikke kastet buksen og sandalene m.m synes jeg.
Citera
2020-10-13, 23:44
Medlem
Citat:
De som har abonnement kan kanskje få det noen ganger? For meg er det helt toppers. Jeg heier på den brukeren.
Fetad: Du har rett i at noen artikler blir publisert tidlig kun for abonnenter. Jeg vet ikke om det var slik med denne artikkelen.
Jeg mener at detaljer som media eventuelt har fått beskjed fra politiet om å ikke publisere av hensyn til etterforskningen, ikke bør offentliggjøres før politiet gir beskjed om at det kan publiseres. Jeg vet ikke om den nevnte detaljen var noe som kan skade etterforskningen hvis detaljen blir offentliggjort.
Citera
2020-10-13, 23:56
Medlem
Citat:

Er det mulig??
Citera
2020-10-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Er det mulig??
Ja det er selvfølgelig mulig at noen som sitter på informasjon (feks en journalist eller en venn av en journalist) offentliggjør informasjon på FB og andre steder før avisartikler blir publisert.
Citera
2020-10-14, 00:03
Medlem
Citat:
Fetad: Du har rett i at noen artikler blir publisert tidlig kun for abonnenter. Jeg vet ikke om det var slik med denne artikkelen.
Jeg mener at detaljer som media eventuelt har fått beskjed fra politiet om å ikke publisere av hensyn til etterforskningen, ikke bør offentliggjøres før politiet gir beskjed om at det kan publiseres. Jeg vet ikke om den nevnte detaljen var noe som kan skade etterforskningen hvis detaljen blir offentliggjort.
La oss si det er pga abonnement. Uthevet: Ja, der er jeg enig. Det er synd hvis TH kan pønske ut en naturlig grunn til at hans klamme hender hadde avsatt masse DNA på de nevnte steder.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-14 kl. 00:12.
Citera
2020-10-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er vel ikke så mye å skylde på annet enn at han er en skikkelig kjerrigknark, tenker bare på penger, og har null empati. Noen som leier ut bygårder driter i vedlikehold. Enkelte av disse bygårdene viser seg å kan være alvorlige brannfeller som gir tragisk utfall ved en storbrann. Ikke noe alarm, sprinkelanlegg, brannslukker, brannstige eller noe som helst. Når bygården er av 100 år gammelt treverk, så er det bare få minutter før hele bygget er fullstendig overtent, og folk må hoppe ut av vinduer fra 4-5 våninger. Mange av byggene ved Lillehammer, er av slikt gammelt treverk.

Ja det är ju av största vikt att underhålla sådana byggnader.
Skulle verkligen vilja lyssna på hur han kan tänkas förklara sig offentligt om han fick frågor
kring detta av en journalist.
Hur förhåller han sig gentemot journalister?
Avfärdar bara? Någon som vet?
Citera
2020-10-14, 00:16
Medlem
Citat:
La oss si det er pga abonnement. Uthevet: Ja, der er jeg enig. Fra mitt ståsted synd hvis TH kan pønske ut en naturlig grunn til at hans klamme hender hadde avsatt masse DNA på de nevnte steder.
Jeg forstår. Minnimus skrev interessant informasjon om DNA i sitatet under. Jeg tviler på at DNAet som ble funnet på buksene og på borrelåsen beviser noe. Nesten hva som helst kan feste seg på en borrelås av naturlige årsaker og nesten hva som helst kan smitte over på bukser av naturlige årsaker om man har sittet på en stol el.l.
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Man kan finne Dna i alt biologisk som inneholder celler. Feks blod, hud og sæd. Slim, spytt, svette, urin har ikke DNA i seg selv men inneholder som oftest/alltid overflateceller fra hud eller slimhinner. Hår har DNA i røttene, utover i hårstrået kan man ikke finne fullverdig DNA; kun noe som kalles mitokondrielt DNA. Den typen kan gi informasjon om slektskap på morssiden, men ikke en full profil.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 00:22.
Citera
2020-10-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ja det er selvfølgelig mulig at noen som sitter på informasjon (feks en journalist eller en venn av en journalist) offentliggjør informasjon på FB og andre steder før avisartikler blir publisert.

Hvordan kan du uttale deg så skråsikkert om det? Kjenner du norsk presse fra innsiden? Hvorfor tror du en journalist eller en venn av en journalist velger å publisere det på Flashback av alle steder FØR sin egen avis?
Citera
2020-10-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Hvordan kan du uttale deg så skråsikkert om det? Kjenner du norsk presse fra innsiden? Hvorfor tror du en journalist eller en venn av en journalist velger å publisere det på Flashback av alle steder FØR sin egen avis?
Jeg skrev "f.eks en journalist eller en venn av en journalist". Hvorfor noen skulle gjøre noe slikt, finnes det flere mulige motiv for.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in