2020-10-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Utan att ha varit där eller knappt sett en bild så tror jag detsamma. Har huset stått ouppvärmt i 20-30 år så lär det lukta mögel.
Ja, ja. Huset är inte intressant. Det är tomten som det handlar om.
2020-10-13, 22:54
Medlem
Citat:
Vad är det för nyans som sipprar fram? Menar du avtalet med Matz? Ja då framstår ju Ebba bara som ännu mer girig och empatilös när en tilltänkt arvinge hör av sig till henne och hon svarar att det får han ta med hennes advokat.
Jag förstår inte att folk är helt blinda för det här. Hon skulle backat direkt gamlingen ändrade sig, eller iallafall pratat med släkten. Hon brände ju sig när hon drog in advokat.

Gubben tog ju hennes handpenning och betalar inte tillbaka den. De hade stämt träff för påskrift av kontrakt men han dyker inte upp. Hade EB försökt lura en som hon visste senil gamling hade hon ju sett till att hämta honom till kontraktsskrivning. Men hon uppfattade honom som vid sina sinnes fulla bruk.

Hade en person tagit min handpenning, inte dykt upp vid kontraktsskrivande och fortfarande utan att betala tillbaka handpenning velat häva köpets giltighet hade jag också kontaktat advokat. Vem hade inte gjort det. Detta
Är totalt snömos

”
Esbjörn skriver även att han ska betala tillbaka handpenningen, på 390 000 kronor, men får problem med att hitta det konto varifrån Ebba Busch har skickat över pengarna till honom. Han säger att han ännu inte lyckats betala tillbaka handpenningen.” - expressen

Vidare är ju huset ett totalt ruckel på en helt övervuxen tomt. Inte någon ”släktgård”. Priset för fastigheten rör i princip bara tomten samt ”pricken på kartan” för huset. inga kommunala anslutningar.

Att EB har betalt ett underpris är ren spekulation. Esbjörn själv har ju sagt att det fanns andra spekulanter - dessa ville ju uppenbarligen inte betala mer.

Vill ni ha fastighetsskandaler kan ni kolla på alla sossar som fått hyreskontrakt före i kön i stockholm och där dessa i vissa fall också sen kunnat köpas billigt som bostadsrätt. typ Ylva Johansson. Eller Ulf Kristersson som också lagt beslag på en lägenhet. Eller hon Margot w. Även försvarsministern har jag för mig.
2020-10-13, 22:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Ja, ja. Huset är inte intressant. Det är tomten som det handlar om.

Men det verkar inte så på Ebba. Hon säger att de börjat röja sly för att möjliggöra en dränering för att rädda huset.
Det kan vara så att hon är en naiv husköpare med drömmar om att renovera upp ett torp.
2020-10-13, 23:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Huset är ett ruckel och tomten misskött och igenväxt.
EBT verkar ha betalt ett rimligt pris, EBT kan göra en bra affär efter ett antal investerade miljoner ytterligare.
Inget fel i det.

håller med, antar att matz äger alla skrotbilar på tomten ?
en riktig skrottipp
2020-10-13, 23:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Strandtomt, huset är ointressant när tomten fås så billigt, vad tusan har tomtens skötsel med priset att göra, att rensa upp en tomt är småslantar.
Är det? Vad är småslantar och vad är fastigheten värd?
2020-10-13, 23:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja?
Men hennes förtroende som politiker då? Efter att ha pressat igenom en fastighetsaffär med hjälp av advokat och hotat att dra en åldring till rätten.
Har hon? Jag trodde hon förhandlat och fått köpa en fastighet till ett rimligt pris.
2020-10-13, 23:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Gubben tog ju hennes handpenning och betalar inte tillbaka den. De hade stämt träff för påskrift av kontrakt men han dyker inte upp. Hade EB försökt lura en som hon visste senil gamling hade hon ju sett till att hämta honom till kontraktsskrivning. Men hon uppfattade honom som vid sina sinnes fulla bruk.

Hade en person tagit min handpenning, inte dykt upp vid kontraktsskrivande och fortfarande utan att betala tillbaka handpenning velat häva köpets giltighet hade jag också kontaktat advokat. Vem hade inte gjort det. Detta
Är totalt snömos

”
Esbjörn skriver även att han ska betala tillbaka handpenningen, på 390 000 kronor, men får problem med att hitta det konto varifrån Ebba Busch har skickat över pengarna till honom. Han säger att han ännu inte lyckats betala tillbaka handpenningen.” - expressen

Vidare är ju huset ett totalt ruckel på en helt övervuxen tomt. Inte någon ”släktgård”. Priset för fastigheten rör i princip bara tomten samt ”pricken på kartan” för huset. inga kommunala anslutningar.

Att EB har betalt ett underpris är ren spekulation. Esbjörn själv har ju sagt att det fanns andra spekulanter - dessa ville ju uppenbarligen inte betala mer.

Vill ni ha fastighetsskandaler kan ni kolla på alla sossar som fått hyreskontrakt före i kön i stockholm och där dessa i vissa fall också sen kunnat köpas billigt som bostadsrätt. typ Ylva Johansson. Eller Ulf Kristersson som också lagt beslag på en lägenhet. Eller hon Margot w. Även försvarsministern har jag för mig.

Ja hade det varit en trettioåring som behållit handpenningen och inte dykt upp på tillträdesdagen så visst. Men det är ju för fan en 81-åring.
1 av 5 har kognitiva svårigheter vid 70-årsåldern som de sa angående Joe Biden. Behöver inte vara regelrätt senil dement, bara ha svårt med närminnet och inte vara så rapp och hänga med. Som Joe Biden.
2020-10-13, 23:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Har hon? Jag trodde hon förhandlat och fått köpa en fastighet till ett rimligt pris.

Han har ju ångrat sig! Och då skickar hon en advokat på åldringen och hotar med rättegång.
2020-10-13, 23:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Tror att lille Matz pressat gubben rätt hårt, han ville nog sälja, men det tog hus i helvete hos Matz, som bespetsat sig på att ärva allt.
Gubben till vänster, Matz till höger.
https://c.cdn-expressen.se/images/89/5d/895d97fb3014465dae6172bed986a99b/annan/640@60.jpg

Här glömmer Matz nämna, att han räknar med att ärva allt, samtidigt säger Ebba att det är två personer som säger sig ha rätt till allt.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/
Lite kul att släktfejden börjar innan arvet skall skiftas.
2020-10-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Är totalt snömos

”

Grejen är att han är över 80 år å försöker ringa henne dagen efter.
Om man precis gjort en affär i miljonklassen med nån kan man svara när personen ringer, hur genomstressad affären ändå var.

Sen skickar Esbjörn rekommenderat brev till henne.

Då svarar hon med att åka till hans tomt å börja fälla en massa träd.
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Är det? Vad är småslantar och vad är fastigheten värd?

nu är ju skrotningspremien på bilar borttagen men hade den varit kvar
4000 kr per bil hade hon tjänat en hacka på dom 20-30 bilvrak som står där !
Medlem
Måste medge att man blir lite glad ändå när man läser i tråden att vissa kan se fullkomligt nyktert på det här.

Ebba har inte gjort något fel med denna affär.

Förbannat klantigt bara att "pudla" för att man tror sig vinna några pluspoäng när man i själva verket inte behöver det.

Sluta upp med dumheterna för fan, Ebba har rätt och har man rätt så ska man också stå för det vilket hon verkar dra för sig att göra. Det är vad jag läser in i allt detta.

Alla dessa pantade spekulationer hade lyst med sin frånvaro på flashback om Ebba varit rak från första början.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-10-13 kl. 23:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in