Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Vad är det för nyans som sipprar fram? Menar du avtalet med Matz? Ja då framstår ju Ebba bara som ännu mer girig och empatilös när en tilltänkt arvinge hör av sig till henne och hon svarar att det får han ta med hennes advokat.
Jag förstår inte att folk är helt blinda för det här. Hon skulle backat direkt gamlingen ändrade sig, eller iallafall pratat med släkten. Hon brände ju sig när hon drog in advokat.
Gubben tog ju hennes handpenning och betalar inte tillbaka den. De hade stämt träff för påskrift av kontrakt men han dyker inte upp. Hade EB försökt lura en som hon visste senil gamling hade hon ju sett till att hämta honom till kontraktsskrivning. Men hon uppfattade honom som vid sina sinnes fulla bruk.
Hade en person tagit min handpenning, inte dykt upp vid kontraktsskrivande och fortfarande utan att betala tillbaka handpenning velat häva köpets giltighet hade jag också kontaktat advokat. Vem hade inte gjort det. Detta
Är totalt snömos
”
Esbjörn skriver även att han ska betala tillbaka handpenningen, på 390 000 kronor, men får problem med att hitta det konto varifrån Ebba Busch har skickat över pengarna till honom. Han säger att han ännu inte lyckats betala tillbaka handpenningen.” - expressen
Vidare är ju huset ett totalt ruckel på en helt övervuxen tomt. Inte någon ”släktgård”. Priset för fastigheten rör i princip bara tomten samt ”pricken på kartan” för huset. inga kommunala anslutningar.
Att EB har betalt ett underpris är ren spekulation. Esbjörn själv har ju sagt att det fanns andra spekulanter - dessa ville ju uppenbarligen inte betala mer.
Vill ni ha fastighetsskandaler kan ni kolla på alla sossar som fått hyreskontrakt före i kön i stockholm och där dessa i vissa fall också sen kunnat köpas billigt som bostadsrätt. typ Ylva Johansson. Eller Ulf Kristersson som också lagt beslag på en lägenhet. Eller hon Margot w. Även försvarsministern har jag för mig.