2020-10-13, 21:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ebba verkar vara en synnerligen vidrig person. En bortskämd stövel som inte kan ta ett nej utan måste driva saker till sin yppersta spets eftersom hon bara måste ha rätt, sin vana trogen.

Fan är hennes problem? Släpp husaffären och köp ett annat hus istället. Gå också ut och be om ursäkt offentligt över ditt beteende. Att bara ens våga behandla en 80åring på det här sättet visar ju vad Ebba är för en person. Hon kommer tappa röster och förtroende efter detta.
Men med nya handlingar i ljuset verkar det ju som att det är Ebba som blivit lurad till det här köpet.
2020-10-13, 21:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Oroa dig inte för ebba, ta strandhäll t.ex hon stal en lägenhet av facket och sitter kvar.

Javisst. Och Ulf Kristersson fick en lägenhet från Ersta diakoni eller hur det var, som var avsedd för mindre bemedlade.
Men detta går beyond det. Det är inte toblerone för skattebetalarnas pengar eller svart städhjälp. Utan det finns en fysisk person som hon behandlar empatilöst. Det är värre helt enkelt.
2020-10-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Men med nya handlingar i ljuset verkar det ju som att det är Ebba som blivit lurad till det här köpet.

Den bilden får du aldrig in till gemene man. Först partajerna, fyllkörningar och säpo och äldredödsfallen i Stockholm och nu lurendrejeri av äldre på fastigheter. Hon är danad av en kristen sekt och låtsas ha kristna värderingar. Tillåt mig småle. Hon är ju för fan ondskan själv.
2020-10-13, 21:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
13 år gammalt dokument kan bli avgörande i bråket

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket/

Det går till domstolsprövning hoppas jag.

ja det hoppas jag med. Matz bör omgående stämma Esbjörn till allmän domstol för avtalsbrott.
Esbjörn framträder allt mer som en lömsk figur. Står ej för sitt ord och lurar släktingar.
2020-10-13, 21:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Den bilden får du aldrig in till gemene man. Först partajerna, fyllkörningar och säpo och äldredödsfallen i Stockholm och nu lurendrejeri av äldre på fastigheter. Hon är danad av en kristen sekt och låtsas ha kristna värderingar. Tillåt mig småle. Hon är ju för fan ondskan själv.

”Matz Bolin överlåter sina ärvda delar (4/27 delar) i fastigheten Uppsala xxx och yyy till sin farbror Esbjörn mot att hela fastigheten tillfaller Matz Bolin vid hans frånfälle”.”
2020-10-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
ja det hoppas jag med. Matz bör omgående stämma Esbjörn till allmän domstol för avtalsbrott.
Esbjörn framträder allt mer som en lömsk figur. Står ej för sitt ord och lurar släktingar.

Det behövs nog inte det finns kanske fler sk samägare. Verkar lite snurrigt, men till Esbjörns fördel då detta kan kablas ut till allmänheten att sektebba inte drar sig för att dra en 81 åring inför skranket. Det kommer inte gagna henne.
2020-10-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
En man i 85-årsåldern fick under tidig tisdagskväll besök av en man som påstått sig komma från ett telefonföretag. Han ska ha försökt sälja en telefon till den äldre mannen och i samband med köpet bett om hans kontokort.

Enligt polisen ska mannen ha gått iväg med kontokortet för att hämta den påstådda mobilen men aldrig återvänt.

När 85-åringen senare kollade sitt konto märkte han att 13 000 kronor saknades.

Han larmade polisen som har hållit förhör med 85-åringen. En anmälan om bedrägeri har nu upprättats.

Med retoriken de som försvarar Ebba Busch för så ska denna 85-åring också skylla sig själv, han gick ju med på affären och gav upp sitt kort medvetet om säljaren återkommer med en mobil någon gång dvs för då har han ju genomfört överenskommelsen.
2020-10-13, 22:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ebba verkar vara en synnerligen vidrig person. En bortskämd stövel som inte kan ta ett nej utan måste driva saker till sin yppersta spets eftersom hon bara måste ha rätt, sin vana trogen.

Fan är hennes problem? Släpp husaffären och köp ett annat hus istället. Gå också ut och be om ursäkt offentligt över ditt beteende. Att bara ens våga behandla en 80åring på det här sättet visar ju vad Ebba är för en person. Hon kommer tappa röster och förtroende efter detta.

ok då är även jag en vidrig person. jag är så långt från kd och den kristna högern du kan komma
hade aldrig backat för att säljarens snikna brorsson anser att han kommer får för lite arv
efter sin farbror.
2020-10-13, 22:02
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

”Matz Bolin överlåter sina ärvda delar (4/27 delar) i fastigheten Uppsala xxx och yyy till sin farbror Esbjörn mot att hela fastigheten tillfaller Matz Bolin vid hans frånfälle”.”
Fyra av 27 delar mot att han ärver hela fastigheten. Vad säger de som har de övriga 23 delarna?
2020-10-13, 22:02
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Sorry. Den som förlorar ett sådant mål är Esbjörn menar jag förstås. Det är ju han som bryter avtalet med Matz.
Men om Ebba lägger ner sitt krav på att Esbjörn skall fullfölja sitt avtal så är ju skadan läkt och ingen är ledsen
2020-10-13, 22:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Marielund 7:1
du hittar den på hitta + tomter
det saknas kanske 10 meter ner till vattnet
Det rör sig snarare om fem meter, som med största sannolikhet utgörs av vass, som inte röjts undan på samma sätt som nedanför de andra strandtomterna runt sjön.

Jag har alltså varit på platsen tidigare, och bl a åkt skridskor i (!) en eka, som sjunkit i bäcken där och skulle kunna vara Esbjörns.
2020-10-13, 22:04
Medlem
goosehunters avatar
Kan människor här något om fastighetsaffärer? Du har juridisk rätt att häva en försäljning, dvs helt laglig rätt att ångra en husförsäljning. Redan dagen efter så meddelade han att han ångrat sig.

Men vilken jävla orm Ebba är som försöker lura Esbjörn att han ska sälja huset till henne utan inblandning från mäklare bara för att kunna dumpa priset och köpa huset miljontals kronor under marknadsvärdet.

Vad jag ser i media är en obstinat dam som utåt vill ge sken av sympati men innerst inne egentligen bara vill ha det där huset. Hennes största irritation ligger i att detta blivit känt för allmänheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in