2020-10-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Danmark har varit ett föregångsland, man förstod uppenbart att viruset styrs av säsongerna och öppnade upp under sommaren, man har visat stor handlingskraft utan att göra på det norska skitnödiga viset som ingen vill ha. Sverige kunde också haft tre fina månader med lite publik och öppna nöjesparker i somras. Då hade också folk tyckt det var mer okej med sammankomst-restriktioner i höst, så det hade varit win-win både för människor och smittspridningen. Men nu har vi sovande politiker i det här landet som inte får något gjort.

För mig är sammankomst-gränsen den hårdaste restriktionen som finns/funnits i dom nordiska länderna, man kan knappast påstå att det andra påverkar livet särskilt mycket. Reserestriktioner spelar nästan ingen roll - normala människor reser inte utomlands under en pandemi. Och att behöva munblöja för att åka kollektivt eller gå på match är faktiskt ingenting i jämförelse mot att inte få gå på match överhuvudtaget. Jag skulle ta ett munskyddskrav mot möjligheten att gå på evenemang 100 av 100 gånger, och det verkar också nästan alla länder utom Sverige tycka är en bra idé.

Jag förstod aldrig varför FHM inte öppnade upp mer under sommaren, framförallt inom äldreomsorgen. Smittspridningen var ordentligt mycket lägre än nu och alla parametrar pekade åt rätt håll. Nu öppnas äldreomsorgen istället när det står och väger kring smittspridningen.
Jag funderar på om det handlade om att antalet inlagda fortfarande var relativt högt under sommaren, som en restvara från våren.
Citera
2020-10-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Malmö kommun slänger på munskydd på all personal som har nära kontakt med äldre, bra, äntligen.
https://www.sydsvenskan.se/2020-10-13/munskydd

Sent ska syndaren vakna.

Oj oj. Tegnell kommer inte bli glad. Anar vi sprickor i den svenska coronastrategins fasad? Till och med kungen undrade ju lite försynt varför ingen lyckats riktigt förklara varför vi inte ska bära munskydd.

Jag önskar dock att munskydden åkt på någon annanstans än i just Malmö. Men det är en annan aspekt.
Citera
2020-10-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag förstod aldrig varför FHM inte öppnade upp mer under sommaren, framförallt inom äldreomsorgen. Smittspridningen var ordentligt mycket lägre än nu och alla parametrar pekade åt rätt håll. Nu öppnas äldreomsorgen istället när det står och väger kring smittspridningen.
Jag funderar på om det handlade om att antalet inlagda fortfarande var relativt högt under sommaren, som en restvara från våren.

Jag tror snarare på inkompetens och att allt går väldigt långsamt inom svenska myndigheter. Det krävs väl tjugo möten för att komma fram till att rekommendera att inte köra ”hyss eller godis” i år. Så när de väl börjat fundera på att öppna upp för besök igen så hann epidemin sätta gång igen innan de kom till skott.
Citera
2020-10-13, 16:24
Medlem
Nu är tydligen kontakttalet i Danmark 1.0 igen. En ökning från 0.8. Vad det innebär återstår väl att se.
Citera
2020-10-13, 16:27
Medlem
Då är CR7 slut som fotbollsspelare nu :/
Citera
2020-10-13, 16:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Oj oj. Tegnell kommer inte bli glad. Anar vi sprickor i den svenska coronastrategins fasad? Till och med kungen undrade ju lite försynt varför ingen lyckats riktigt förklara varför vi inte ska bära munskydd.

Jag önskar dock att munskydden åkt på någon annanstans än i just Malmö. Men det är en annan aspekt.

Bättre sent än aldrig. I Stockholm jobbar sjukvårdspersonal fortfarande utan munskydd i sina patientkontakter.
Citera
2020-10-13, 16:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Fast Tegnell har ju nu i princip gett fria händer till lokala åtgärder. Det är ju ett sätt för honom att backa utan att behöva backa s.a.s.
Citera
2020-10-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Inläggningar har ökat med 65%
13 september 125
13 oktober 191
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital
52%.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Då är CR7 slut som fotbollsspelare nu :/

Har han gått samma öde till mötes som Zlatan nu? Synd att sådana spelare inte får avsluta sina karriärer efter eget beslut.
Senast redigerad av trazke 2020-10-13 kl. 16:37.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du, var ska jag börja. Vi borde har stoppat alla flyg till att börja med. Avrått från utlandsresor till alperna bland annat. Beordrat munskydd på för all sjukvårdspersonal. osv osv. Du vill bara käbbla.
Ok, så du anser att du borde fått skriva under att du godkänner att Sverige inte stoppaR flyg och att ingen avrådan från att resa till alperna utfärdas.

Du förstår att din begäran är orimlig va?
Citera
Avslutad
Citat:

Ta dina munskydd och stoppa upp de i röven din jävla idiot. Tegnell är en hjälte som inte tvingar fullt friska människor att bära nån satans munblöja som för det första inte hjälper och för det andra är skadlig för ens hälsa.

Helt otroligt att i många länder råder blöjtvång även utomhus, vad är det för jävla vansinne?
Hoppas att folk till slut och gör revolt och processen kort med dessa jävla ansvariga psykopater...
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nu är tydligen kontakttalet i Danmark 1.0 igen. En ökning från 0.8. Vad det innebär återstår väl att se.
På tal om det:

FHM har väl inte producerat något r-tal på länge, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in