2020-10-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tack för det. Bra med en extra backup och uppdelad

Nä, det är inte extra backup utan det är förundersökning samt tilläggsprotokoll för stämpling och försök till mord vilket inte var med i den större FU. Alltså är detta resten av FU.
Citera
2020-10-12, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-fordjupning/slog-till-mot-gangstervarlden-sa-knackte-polisen-koderna/

Det tåls att sägas igen att denna kryptering är alltså knäckt. Det visar denna FU att Encrochat inte längre är säkert. Inte för att man lyckades få så mycket ut av det i just detta fallet, men ändå det är rätt stort. KL talar bara engelska på encrochat.
Finns tråd, om tortyrcontainern i Nederländerna som de hittade som bonus. Samt mer info om operationerna i länderna som samverkande.
Citera
2020-10-12, 23:59
Medlem
KL har alltså avlyssnats när hon talat med både BR försvara och även MR försvarare. Den senare dvs Gunnar Falk är ju ett flertal samtal där det blir uppenbart att hon har oklara förehavanden ihop med MR.

När hon sedan ringer till Tomas Olsson som är HOLs försvarare blir det ju bisarrt nästan. Hon försöker ju på ett otroligt naivt sätt baktala eller misskreditera HOL genom att säga att han är kriminell. Som om det skulle fungera. TO lägger på efter att ha blivit klar över att det är den som misstänks ha försökt mörda hans klient.
Citera
2020-10-12, 23:59
Medlem
Citat:
Nä, det är inte extra backup utan det är förundersökning samt tilläggsprotokoll för stämpling och försök till mord vilket inte var med i den större FU. Alltså är detta resten av FU.

Åhh då förstår jag. Misstolkade
Citera
2020-10-13, 00:17
Medlem
Timeouts avatar
Jag kan inte hitta att dom här förhören med Anders var med i andra fupen om mordförsöket.
Har jag bara missat eller togs det inte med då?
Otroligt bedrövligt

Anders ombeds beskriva mer om hur Karin betedde sig när de hade middagar.
I början trodde Anders att hon gick iväg och tog nånting starkare att dricka. Hon kunde komma tillbaka och vara speedad och agiterad. Hon kunde sätta sig vid bordet och inleda ett samtal och nästan börja angripa någon och ifrågasätta vad folk menade och varför de tänkte som de gjorde.
Hon blev konfrontativ och kunde nagla fast nån i väggen och skapa bråk.
Anders undrade om Karin bara drack eller om hon tog nånting annat också.

Anders anser att Karin är en fullblodspsykopat och menar att hon är kapabel till vadsomhelst.
Anders är också rädd för henne. Karin är otroligt obehaglig.
Självklart är HOL hennes primära mål. Anders undrar om han har anledning att vara orolig eftersom han har gått upp i rätten mot henne. Det har hänt saker med andra också, men de har valt att polisanmäla.
Karin har slagit Joakim vid något tillfälle. Anders vet inte när.
Karin har tagit ett strypgrepp på Lisa. Anders vet inte när.

Sen om allt spring i trappuppgången och dom som har hotat HOL.

Anders ombeds utveckla Karins kontrollbehov?
En gång satt Henrik och Anders på Mäster Anders och skulle äta mat. Anders är osäker på om HOL såg Karin genom fönstret eller om Karin satt inne på samma restaurang, men han sa till Anders att Karin var där. Anders satt med ryggen mot och såg aldrig henne. Karin kom inte fram till dem. Hon kontrollerade att de satt där de sa att de skulle sitta.

Om HOL har varit ute med kompisar har Karin ringt till nån av kompisarna och kollat att HOL är där. Det har hänt några gånger.
Karin har haft behov av att kontrollera HOL och har varit ganska svartsjuk, vilket Anders tycker är konstigt med tanke på hur Karin själv beter sig.

HOL har sagt till Anders "Om det skulle hända mig nånting" så finns det en dossier på Serafens vårdcentral hos husläkaren med HOLs utsagor om vad som hänt och även bilder på skador som Karin har åsamkat honom.
Anders vet inte när HOL har sagt det till honom, kanske var det i lägenheten på Karlsviksgatan.
Anders tolkade det som att han skulle veta att den fanns om det skulle hända HOL något så att han inte finns mer.

Anders är inte ensam om att ha varit orolig för HOL. Anders tänker att det är konstigt att det här kom nu. Anders hade blivit lika förvånad och förskräckt om det hänt för flera år sen.
Nu har det gått så lång tid så Anders trodde att Karin hade släppt allt det här och helt och hållet försvunnit från det. Anders trodde det skulle vara borta och att det skulle vara över nu.
Så kom det som ett jättecrescendo.

Anders är övertygad om att Karin ligger bakom det här för det finns ingen annan som önskar HOL så ont och vill skada honom. Det finns ingen tvekan.
Anders är ingen psykologiprofessor, men för honom är det här psykopat. Karins skäl till att agera eller inte agera är helt oförståeliga. För henne är det kanske ett helt naturligt steg att ta.

Karin tycker säkert att hon inte har gjort något fel.
Anders tycker det är konstigt, men när man vet vem det är man pratar om så är det kanske inte så konstigt.
Anders egen teori om motiv är hat eller avundsjuka eller att HOL har lämnat henne och hon får för sig nåt konstigt att hon har blivit dumpad eller kastad över bord. Att det är hans fel och hon har inte gjort nånting. Hon gör aldrig nåt fel. Det är alltid alla andra som gör fel, inte hon.
Så hon ska ta hämnd på honom för att hennes liv har blivit som det blivit.

Jag blir fan i mig deprimerad av den här läsningen
Stackars HOL och stackars barn. Kommer dom någonsin över detta och kan leva ett normalt liv?
Citera
2020-10-13, 00:31
Medlem
LaLokals avatar
Citat:

CF och Ö ser ju ut att snacka alldeles för mycket.

Kan man snacka för mycket? Undrar bara?
Kanske har de trots allt någon form av vett ( och moral?!?!) bakom pannbenet... till skillnad från vissa andra. Typ KL?
Citera
2020-10-13, 00:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va?

Jag la ner ladderiet, orkade inte med skiten.

Men det låter ju jättebra. Om de stört sig alltså, Hahahaha.

Vad skrev jag?
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är svårt att se. Texten är så liten. Inlägg 14965
Varsågod. Undrar vad som retade dom så?
Inlägg 14965
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2020-10-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Inlägg 14965
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Att vi gick lite hårt åt deras hjältinna kanske. Efter läsning nu av fupen så gjorde vi nog det med rätt vettiga belägg. Sanslös läsning... Vilket haveri detta är alltså.
Citera
2020-10-13, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Inlägg 14965
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att vi gick lite hårt åt deras hjältinna kanske. Efter läsning nu av fupen så gjorde vi nog det med rätt vettiga belägg. Sanslös läsning... Vilket haveri detta är alltså.
Åhh, min partner in crime. ♥️

Rotesau ville hamna i FUP, men det blev jag.
Oerhört nöjd med nomineringen.

Varför just detta var uppseendeväckande var dock märkligt.
Det var väl ändå bara referens till förhör.

Jag kan allt skriva värre om deras Cruella de Vil.
Citera
2020-10-13, 01:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack.

Åhh, min partner in crime. ♥️

Rotesau ville hamna i FUP, men det blev jag.
Oerhört nöjd med nomineringen.

Varför just detta var uppseendeväckande var dock märkligt.
Det var väl ändå bara referens till förhör.

Jag kan allt skriva värre om deras Cruella de Vil.
På henne bara. Hon har förtjänat allt!!!

Jag lusläser allt i fupen för mycket har jag inte sett förut.
Kärringen är totalt bindgalen och jag visste ju det egentligen men riktigt hur illa det var har jag nog inte insett förän nu. Jag är bara på sidan 276 i fupen... och värre blir det.

Nu är jag vid sommaren 2014 när Karin följde efter honom och barnen till Turkiet och störde dom när dom var på semester. Hade hon inte besöksförbud då?
Sen har han bytt lås ett antal gånger för Karin har lyckats lura av sonen nycklarna och senast var i skiftet okt/nov 21014 i det förhöret som gjordes 6 nov 2014.

Fortsätter läsa...
Citera
2020-10-13, 01:32
Medlem
Citat:
På henne bara. Hon har förtjänat allt!!!

Jag lusläser allt i fupen för mycket har jag inte sett förut.
Kärringen är totalt bindgalen och jag visste ju det egentligen men riktigt hur illa det var har jag nog inte insett förän nu. Jag är bara på sidan 276 i fupen... och värre blir det.

Nu är jag vid sommaren 2014 när Karin följde efter honom och barnen till Turkiet och störde dom när dom var på semester. Hade hon inte besöksförbud då?
Sen har han bytt lås ett antal gånger för Karin har lyckats lura av sonen nycklarna och senast var i skiftet okt/nov 21014 i det förhöret som gjordes 6 nov 2014.

Fortsätter läsa...

Hon låg 30 cm ifrån en gammal vän helt plötsligt på en solstol och hade lekt servitris på restaurangen där HOLs sällskap satt osv. En taxichaufför hade hört om någon som ville skada folk som bodde i det hus HOL och hans sällskap nyttjade. Man baxnar.

Jag är 700+ sidor in i fupen och det blir bara mer bisarrt allting. Och då har jag inte kommit till de misstänktas förhör än. Vill inte spoila för mycket innan alla läst ikapp dock.
Citera
2020-10-13, 02:15
Medlem
Timeouts avatar
MEN FY FAN
Läser förhör med HOL om misshandeln i porten 2015-12-14.
Nu börjar jag förstå varför HOL inte fick någon hjälp från polisen.
Förhörsledaren om detta är KJELL FAHLGREN PÅ SU
Karins vän som hon ber om hjälp från gång på gång.

Där sitter HOL i förhör hos honom och berättar om sitt liv med Karin och allt som har hänt för någon som är vän med Karin och fullproppad med lögner från henne.
Sidan 270 märkt i fupen och sidan 289 sida i pdf filen.
Kan inte kopiera då det är en fotostatkopia.

Vilket jävla hån att läsa detta om förhöret som Kjell Fahlgren på SU gör med HOL.
Hörs ur historiskt perspektiv bl. om sitt förhållande med Karin Lilja.
HOL berättar precis allt från den dagen dom träffas och allt som har hänt tills dagens datum.
Jävlig ljummet från Kjell Fahlgren...

Brottet var detta och HOL tror att Karin har anstiftat det.
En okänd gärningsman är misstänkt för MISSHANDEL genom att han slagit målsäganden Henrik i ansiktet med ett knytnävsslag och även sparkat honom i ansiktet. Detta orsakade smärta för Henrik.
HÄNDELSE
Henrik hade gått in i porten till hans bostad. I porten stod två män, den ena mannen räckte fram en mobiltelefon till Henrik, utan att säga något. Henrik anade oråd, han knuffade till gärningsmannen och började springa mot portdörren. Gärningsmannen slog Henrik med ett knytnävsslag i ansiktet och sparkade honom i ansiktet. Den andra mannen stod bara bredvid. Se vidare i förhör.

VAR KAN MAN ANMÄLA KJELL FAHLGREN??? FY FAN
Jag har tagit upp detta tidigare men ingen har brytt sig.
Efternamn08 tyckte till och med att han skulle lämnas ifred.
Citat:
Har du glömt att Karin Cecilia Lilja ringde sin vän Kjell som då jobbade som internutredare hos polisen för att få hjälp när hon blev LOBad och blev avförd från HOLs lägenhet 1 augusti 2013?
Karin blev dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd efter den händelsen.
Den gången hon bet HOLs vän men blev frikänd från misshandel.
Numera jobbar Kjell på SU...

Ja låt Kjell Fahlgren få hjälpa Karin Lilja ur knipan igen... hon brukar ju be honom om hjälp... och gjorde det i mail 2 juni 2016.
Man kan ju bli mörkrädd för mindre än när SU ska utreda någon som ber dom om hjälp

Ni kan ju alltid maila Kjell Fahlgren och fråga varför inte det blev en förundersökning om torpeden 2015... kjell.fahlgren@polisen.se
Senast redigerad av Timeout 2020-10-13 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in