Jag kan inte hitta att dom här förhören med Anders var med i andra fupen om mordförsöket.
Har jag bara missat eller togs det inte med då?
Otroligt bedrövligt
Anders ombeds beskriva mer om hur Karin betedde sig när de hade middagar.
I början trodde Anders att hon gick iväg och tog nånting starkare att dricka. Hon kunde komma tillbaka och vara speedad och agiterad. Hon kunde sätta sig vid bordet och inleda ett samtal och nästan börja angripa någon och ifrågasätta vad folk menade och varför de tänkte som de gjorde.
Hon blev konfrontativ och kunde nagla fast nån i väggen och skapa bråk.
Anders undrade om Karin bara drack eller om hon tog nånting annat också.
Anders anser att Karin är en fullblodspsykopat och menar att hon är kapabel till vadsomhelst.
Anders är också rädd för henne. Karin är otroligt obehaglig.
Självklart är HOL hennes primära mål. Anders undrar om han har anledning att vara orolig eftersom han har gått upp i rätten mot henne. Det har hänt saker med andra också, men de har valt att polisanmäla.
Karin har slagit Joakim vid något tillfälle. Anders vet inte när.
Karin har tagit ett strypgrepp på Lisa. Anders vet inte när.
Sen om allt spring i trappuppgången och dom som har hotat HOL.
Anders ombeds utveckla Karins kontrollbehov?
En gång satt Henrik och Anders på Mäster Anders och skulle äta mat. Anders är osäker på om HOL såg Karin genom fönstret eller om Karin satt inne på samma restaurang, men han sa till Anders att Karin var där. Anders satt med ryggen mot och såg aldrig henne. Karin kom inte fram till dem. Hon kontrollerade att de satt där de sa att de skulle sitta.
Om HOL har varit ute med kompisar har Karin ringt till nån av kompisarna och kollat att HOL är där. Det har hänt några gånger.
Karin har haft behov av att kontrollera HOL och har varit ganska svartsjuk, vilket Anders tycker är konstigt med tanke på hur Karin själv beter sig.
HOL har sagt till Anders "Om det skulle hända mig nånting" så finns det en dossier på Serafens vårdcentral hos husläkaren med HOLs utsagor om vad som hänt och även bilder på skador som Karin har åsamkat honom.
Anders vet inte när HOL har sagt det till honom, kanske var det i lägenheten på Karlsviksgatan.
Anders tolkade det som att han skulle veta att den fanns om det skulle hända HOL något så att han inte finns mer.
Anders är inte ensam om att ha varit orolig för HOL. Anders tänker att det är konstigt att det här kom nu. Anders hade blivit lika förvånad och förskräckt om det hänt för flera år sen.
Nu har det gått så lång tid så Anders trodde att Karin hade släppt allt det här och helt och hållet försvunnit från det. Anders trodde det skulle vara borta och att det skulle vara över nu.
Så kom det som ett jättecrescendo.
Anders är övertygad om att Karin ligger bakom det här för det finns ingen annan som önskar HOL så ont och vill skada honom. Det finns ingen tvekan.
Anders är ingen psykologiprofessor, men för honom är det här psykopat. Karins skäl till att agera eller inte agera är helt oförståeliga. För henne är det kanske ett helt naturligt steg att ta.
Karin tycker säkert att hon inte har gjort något fel.
Anders tycker det är konstigt, men när man vet vem det är man pratar om så är det kanske inte så konstigt.
Anders egen teori om motiv är hat eller avundsjuka eller att HOL har lämnat henne och hon får för sig nåt konstigt att hon har blivit dumpad eller kastad över bord. Att det är hans fel och hon har inte gjort nånting. Hon gör aldrig nåt fel. Det är alltid alla andra som gör fel, inte hon.
Så hon ska ta hämnd på honom för att hennes liv har blivit som det blivit.
Jag blir fan i mig deprimerad av den här läsningen
Stackars HOL och stackars barn. Kommer dom någonsin över detta och kan leva ett normalt liv?