Citat:
En fundamental faktor, är förekomsten av smittbärare.
Citat:
Anders Tegnell är i högsta grad skyldig till att Sverige fick in så många smittbärare i inledningsskedet. Anders Tegnell ville ha öppna gränser. Enligt Anders Tegnell så var stängda gränser en "fullständigt meningslös åtgärd". I början av mars redogjorde Anders Tegnell för hur dom arbetade för att hindra smittan att komma till Sverige. Strategin som Anders Tegnell presenterade, var såpass löjlig, att det i princip innebar att viruset välkomnades till Sverige med öppna armar.
Jo, det var Anders Tegnell som såg till att Sverige fick såpass omfattande smittspridning under våren.
Citat:
Jo, det kan vi. Du har lyssnat för mycket på Anders Tegnells oundviklighets-läror.
Citat:
Pandemier är verkligen inget nytt, dom kommer och går. Jag med min ringa ålder kring 30 har redan "bevittnat" flera stycken som skördat en hel del liv. Faktiskt i klass med Covid, om inte värre, på 90-talet.
Jag vägrar låta rädsla ge obefogad makt till stat & myndigheter över mitt & andras liv, punkt!
Jag vägrar låta rädsla ge obefogad makt till stat & myndigheter över mitt & andras liv, punkt!
Det är en bra inställning. För att undvika att makthavarna gör onödiga intrång i medborgarnas liv, så behöver en epidemi bekämpas så tidigt som möjligt. När en epidemi får spridas, så kommer medborgarna att få panik, och själva efterfråga ökad övervakning och minskade friheter.
Viruset kan vara en välsignelse för skumma makthavare som vill utöka sin egna makt. Jag ser konspiratoriskt på att svenska myndigheter hade så bråttom att få in viruset till Sverige.
Citat:
Ifall ett sådant virus dyker upp, så hoppas jag verkligen att myndigheterna kväser epidemin så snabbt som möjligt, istället för att låta viruset få spridning.