2020-10-12, 20:31
Medlem
.
Citera
2020-10-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Tyll og tøys fra ende til annen.

Det er framkommet at TH endret ektepakten fordi han var livredd for at AE skulle kaste han ut, altså ikke banken.
Han har også forklart at AE syntes det var både rett og rimelig at huset skulle væe hans særeie (bullshit)

Du har jo ingeting å fare med, annet enn at du sprer falsk info her.

Jeg har stilt noen spørsmål til Kornblomst. Jeg tror ikke hun har svart. Jeg kan stille de samme spørsmålene til deg:

Vi kjenner til deler av forklaringen, ikke hele forklaringen i kontekst. Det kan også være klausuler i ektepakten, men det vet jeg ikke noe om. Da må man kjenne innholde i sin helhet.
Har du leste hele avtalen?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-12 kl. 20:39.
Citera
2020-10-12, 20:41
Medlem
Jakken til hettemannen som politiet har kommet frem til er absolutt et godt spor. Her har de nok fått inn noen tips.

Samtidig kan man spørre seg hvorfor politiet ikke har vist større offentlig interesse for hettemann nr 2, det vil si han som ble fanget opp på overvåkingskamera da han gikk rett bak hettemannen.

I lys av at hettemann nr 2 kan være et av de nærmeste vitnene som kan ha fått med seg viktige observasjoner og detaljer om både hettemannen og hvor han gikk videre, er det litt underlig at vedkommende forbigås i stillhet.

Hva kan være grunnen til det? Hvorfor har ikke politiet vist interesse for å få informasjon fra ham? Politiet etterlyste jo syklisten som passerte den ene ukjente mannen ved Futurum-bygget samme morgen.

Hva skyldes den ulike tilnærmingen...

Forøvrig er det synd at NRK og andre medier har valgt å redigere videoen av hettemannen. NRK har f. eks. gjort to helt utforståelige grep som reduserer muligheten for en identifisering av hettemannnen.

Først har NRK fjernet klippet der hettemannen stopper opp ved containeren og observerer. Så har statskanalen i tillegg valgt å speede opp hastigheten på deler av videoen, slik at det blir helt umulig for potensielle tipsere og si noe om ganglaget på hettemannen. Helt ubegripelig av NRK å gjøre dette.

Hvis man har fokus på å oppklare saken så legger man ut videoklippene i sin helhet og uredigert.
Citera
2020-10-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg vet ikke hvem som skal ha æren for dette. Det kan være tips fra publikum, det kan være tips fra ansatte i butikkjeden som selger disse jakkene.
Men hvis det viser seg at politiet har identifisert jakken ut fra spekulasjoner i denne fra denne tråden, er det virkelig ille.
De har tross alt arbeidet med dette i 3 måneder!
Jeg tror at politiet sitter og spiser boller og leser på Flashback mens de venter på at vi skal løse saken
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 20:48.
Citera
2020-10-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Jakken til hettemannen som politiet har kommet frem til er absolutt et godt spor. Her har de nok fått inn noen tips.

Samtidig kan man spørre seg hvorfor politiet ikke har vist større offentlig interesse for hettemann nr 2, det vil si han som ble fanget opp på overvåkingskamera da han gikk rett bak hettemannen.

I lys av at hettemann nr 2 kan være et av de nærmeste vitnene som kan ha fått med seg viktige observasjoner og detaljer om både hettemannen og hvor han gikk videre, er det litt underlig at vedkommende forbigås i stillhet.

Hva kan være grunnen til det? Hvorfor har ikke politiet vist interesse for å få informasjon fra ham? Politiet etterlyste jo syklisten som passerte den ene ukjente mannen ved Futurum-bygget samme morgen.

Forøvrig er det synd at NRK og andre medier har valgt å redigere videoen av hettemannen. NRK har f. eks. gjort to helt utforståelige grep som reduserer muligheten for en identifisering av hettemannnen.

Først har NRK fjernet klippet der hettemannen stopper opp ved containeren og observerer. Så har statskanalen i tillegg valgt å speede opp hastigheten på deler av videoen, slik at det blir helt umulig for potensielle tipsere og si noe om ganglaget på hettemannen. Helt ubegripelig av NRK å gjøre dette.

Hvis man har fokus på å oppklare saken så legger man ut videoklippene i sin helhet og uredigert.
Fetad: Jeg tror at det kan hende at politiet ikke ønsker å avsløre at de mistenker at hettemann2 er innblandet i saken.
Men de kunne jo ha etterlyst han som vitne med tanke på å få hjelp til å identifisere hettemann1.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 20:54.
Citera
2020-10-12, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du kan starte med å svare på det du har blitt spurt om.Du fikk en påminnelse i går kveld.
Jeg har spurt deg om hvorfor du trekker inn "kurrasittmannen". Jeg vet ikke hvem denne mannen er, og hva han har med denne tråden å gjøre. Jeg spurte også om dette var ett nytt spor i saken.
Har du tenkt å svare?

Du, det kan jeg godt svare på, men helst pm, da jeg ikke ønsker å bidra til at du skal lage storstorm, side opp, side ned, slik som i går, der du antydet at jeg hadde løyet, enda linken i seg selv, og undertekster viste at jeg hadde rett, og du hadde tatt feil.
Citera
2020-10-12, 20:58
Medlem
Hettemann 2 kommer ikke ut døra fra senteret, men ned trappa, som HM1 selv kom ned på vei i retning S4.

Man ser litt av høyre arm når han går nedover. HM1 ser muligens på ham.

HM2 kan ha stått i trappen og ventet på HM1, for så å slå følge tilbake i retning ishallen
Citera
2020-10-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hettemann 2 kommer ikke ut døra fra senteret, men ned trappa, som HM1 selv kom ned på vei i retning S4.

Man ser litt av høyre arm når han går nedover. HM1 ser muligens på ham.

HM2 kan ha stått i trappen og ventet på HM1, for så å slå følge tilbake i retning ishallen
Takk for interessante detaljer! Jeg tror også at HM2 kan ha stått der for å vente på HM1.
Citera
2020-10-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Politiet har sagt at Hettemann 2 ikke er interessant for de.

Da er det lett å tro at Hettemann 2 allerede er identifisert og allerede har forklart seg til politiet.

Jeg vet ikke hvorfor noen medier har redigert videoen av Hettemannen. Det er en merkelig ting å gjøre, dersom politiet ønsker å få tips fra mennesker som kjenner han igjen.
Citera
2020-10-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har sagt at Hettemann 2 ikke er interessant for de.

Da er det lett å tro at Hettemann 2 allerede er identifisert og allerede har forklart seg til politiet.

Jeg vet ikke hvorfor noen medier har redigert videoen av Hettemannen. Det er en merkelig ting å gjøre, dersom politiet ønsker å få tips fra mennesker som kjenner han igjen.

Når politiet viste stor interesse for og etterlyste syklisten som passerte Futurum-mannen, er det noe underlig at det ikke vises synlig interesse for en mann som går tettest på hettemannen.

Det hadde neppe skadet saken å fortelle om hettemann 2 allerede er identifisert eller har forklart seg.

Ja det er en uting at mediene hver for seg redigerer slike videoer og bare viser sine egne bruddstykker. Det NRK har klippet bort eller redigert og trikset hastigheten på, viser f.eks. andre medier uredigert.

Synd ikke noen i media kan samle trådene og vise en komplett og uredigert video med alle klippene samlet.
Citera
2020-10-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sekunder før hettemann2 kommer gående kan man se en plutselig bevegelse av noe som stikker ut i bildekanten til venstre (hettemann2 som vinker el.l. til hettemann1?) og hettemann1 snur hodet og ser mot den retningen der dette stakk ut (hettemann2 som vinket el.l.?).
Hva tenker dere om dette?

Jeg har vanskelig for å tro at to personer som er midt oppi mord og bortkjøring av AE vinker til hverandre og går tre steg bak hverandre rett foran kameraene der. Jeg tenker det er en søledam som nr 2 vil unngå. Jeg tror ikke de sår sammen til neste plass. De vil vel ikke servere to personer i fanget på politiet?
Og ikke samme klær for anledningen. Finnes masse ulikt tøy. For er de innblandet er sikkert dette nytt og deretter kastet eller sendt Fretex containere langt derifra.

Bedre å gå helt ulike ruter. Gjøre det vanskeligst mulig for politiet. De to der vekker nysgjerrighet og det ønsker de vel minst av alt. Nr 1 kan riktignok ikke noe for at nr 2 går så likt. Det liker han sikkert dårlig. Men det er gjerne en som ikke bor i Norge
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-12 kl. 21:48.
Citera
2020-10-12, 21:49
Medlem
Jeg tror Politiet vet hvem disse menneskene på videoene er. Ikke jeg som lanserte den tanken på flashback da, men veldig plausibelt.

Tror det politiet gjør nå er å preppe/bygge saken for statsadvokaten. At de vet hvem de nesten alle aktørene er, med ett eller to unntak (de man ikke vet hvem er, befinner seg i utkanten av saken eller i utlandet)
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-10-12 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in