2020-10-12, 19:33
Avslutad
Jeg tror dette er et hevnoppgjør - en viss person døde i tiden rundt mai 2018 - say no more!
Citera
2020-10-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sekunder før hettemann2 kommer gående kan man se en plutselig bevegelse av noe som stikker ut i bildekanten til venstre (hettemann2 som vinker el.l. til hettemann1?) og hettemann1 snur hodet og ser mot den retningen der dette stakk ut (hettemann2 som vinket el.l.?).
Hva tenker dere om dette?

Ser jo ut som han er veldig aktiv med hendene i gange, jeg synes ikke det var noe unormalt i det han rundet hjørne
Citera
2020-10-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ser jo ut som han er veldig aktiv med hendene i gange, jeg synes ikke det var noe unormalt i det han rundet hjørne
Mener du hettemann1? Den bevegelsen i venstre bildekant (som sees rett før hettemann 1 snur på hodet) som jeg nevnte, tenker jeg at kan være hånden til hettemann2 som senere kommer gående bak hettemann1.

Edit: I venstre bildekant.

På videoen et stykke ned i denne artikkelen https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

00.24: En bevegelse av noe mørkt (som kan være en hanskekledt hånd (hettemann2?)) i venstre bildekant og hettemannen (hettemann1) snur straks hodet og ser i den retningen.
00.28: Hettemann2 kommer gående ut fra venstre (veldig nært det stedet der den bevegelsen 00.24 (som kan se ut som et vink med en hånd el.l.) var).

Edit 2: Er det et hjørne akkurat der hettemann2 kom fra? Jeg synes at det er påfallende med den bevegelsen (som kan være et vink med en hånd) 4 sekunder før hettemann2 kommer gående bak hettemann1.
Det er også påfallende at hettemann1 snur på hodet og ser mot det stedet der det vinket (el.l.) kom fra og som er nært det stedet der hettemann2 kommer gående fra.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 20:07.
Citera
2020-10-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har ikke spredt løgner. Det er ikke tvil om at TH var skviset. Vi vet også om en tidligere omtalt sykdomsperiode. Hvis sykdommen sammenfaller i tid med den økonomiske krisa, kan TH ha oppfattet situasjonen verre enn det den egentlig var.
Jeg skrev også at jeg synes ektepakten fremstod urimelig. Vi kjenner ikke til THs forklaring på ektepakten. Det må være lov å finne forklaringer , uten å bli beskyldt forå være løgner.

Tyll og tøys fra ende til annen.

Det er framkommet at TH endret ektepakten fordi han var livredd for at AE skulle kaste han ut, altså ikke banken.
Han har også forklart at AE syntes det var både rett og rimelig at huset skulle væe hans særeie (bullshit)

Du har jo ingeting å fare med, annet enn at du sprer falsk info her.
Citera
2020-10-12, 20:11
Medlem
Citat:
Mener du hettemann1? Den bevegelsen i venstre bildekant (som sees rett før hettemann 1 snur på hodet) som jeg nevnte, tenker jeg at kan være hånden til hettemann2 som senere kommer gående bak hettemann1.

Edit: I venstre bildekant.

På videoen et stykke ned i denne artikkelen https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

00.24: En bevegelse av noe mørkt (som kan være en hanskekledt hånd (hettemann2?)) i venstre bildekant og hettemannen (hettemann1) snur straks hodet og ser i den retningen.
00.28: Hettemann2 kommer gående ut fra venstre (veldig nært det stedet der den bevegelsen 00.24 (som kan se ut som et vink med en hånd el.l.) var).

Edit 2: Er det et hjørne akkurat der hettemann2 kom fra? Jeg synes at det er påfallende med den bevegelsen (som kan være et vink med en hånd) 4 sekunder før han kommer gående ut bak hettemann1.

Merkelig de ikke har fanget opp en bil tilknyttet mannen, men mulig han forsvant gjennom østmarka, ikke mange kameraer der og det har skjedd mye ulik kriminell virksomhet på den kanten. De to hettemåkene går sammen, bare etter hverandre, tidspunktet han er i nærheten av Sloraveien er innenfor tidsrammen man ikke har kontroll på AB, etter den siste samtalen og før Th kom hjem. De har så absolutt noe med saken å gjøre. Selv de utenlandske trailersjåførene i Arjen K. saken meldte seg til slutt, disse karene ville også gjort det om de ikke hadde hatt dårlige hensikter
Citera
2020-10-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3PV2n/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-identifisert-jakke?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mulig Jakke-Gjennombrudd

Applaus til Fenvatnet som fant den
Citera
2020-10-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du påviser at du har et stort problem med de som tror at TH er skyldig, og at de er veltalende, aktiv osv. De prøver du å psyke bort.

Du kan starte med å svare på det du har blitt spurt om.Du fikk en påminnelse i går kveld.
Jeg har spurt deg om hvorfor du trekker inn "kurrasittmannen". Jeg vet ikke hvem denne mannen er, og hva han har med denne tråden å gjøre. Jeg spurte også om dette var ett nytt spor i saken.
Har du tenkt å svare?
Citera
2020-10-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Spesielt at merket heter "Missing link", tilfeldig, eller en avsløring av at GM i tillegg til å være dyktig på planlegging, også har humoristisk sans?

Kanskje han har Caterpillar sko og at det indikerer at AE er gravd ned med gravemaskin ?
Citera
2020-10-12, 20:22
Medlem
Citat:
Angående fargene på videoen her (et stykke ned i artikkelen): I bakgrunnen kan man se noe grønt (gress), men det som er nært (kvinnen og hettemannen m.m.) er ganske nært svart/hvitt og inneholder lite farger). Så en slik lysegrønn-farget glidelåskant-detalj kan kanskje derfor fremstå som lys og fargeløs? Men glidelåsenes plassering ser ikke ut til å stemme med produktbildet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Edit: Da hettemannen kommer helt nært kameraet, kommer fargene tydeligere frem på hettemannen og jakken m.m., og da ser jakken blålig ut og glidelås-kantene har antydning til lysegrønn-farge.

Det er enormt med støy rundt deg hele tiden, er det sånn i det virkelige liv også ?
Citera
2020-10-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Applaus til Fenvatnet som fant den

Jeg vet ikke hvem som skal ha æren for dette. Det kan være tips fra publikum, det kan være tips fra ansatte i butikkjeden som selger disse jakkene.
Men hvis det viser seg at politiet har identifisert jakken ut fra spekulasjoner i denne fra denne tråden, er det virkelig ille.
De har tross alt arbeidet med dette i 3 måneder!
Citera
2020-10-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Merkelig de ikke har fanget opp en bil tilknyttet mannen, men mulig han forsvant gjennom østmarka, ikke mange kameraer der og det har skjedd mye ulik kriminell virksomhet på den kanten. De to hettemåkene går sammen, bare etter hverandre, tidspunktet han er i nærheten av Sloraveien er innenfor tidsrammen man ikke har kontroll på AB, etter den siste samtalen og før Th kom hjem. De har så absolutt noe med saken å gjøre. Selv de utenlandske trailersjåførene i Arjen K. saken meldte seg til slutt, disse karene ville også gjort det om de ikke hadde hatt dårlige hensikter
Det du skrev om bil er viktig. Politiet må undersøke alle biler som hettemennene eventuelt kan ha sittet i før de dukket opp gående sammen på videoen og etter at de forsvant ut av bildet på videoen.
Jeg tror også at det er stor sannsynlighet for at hettemennene er involvert i saken.

Hettemann1 ble observert på videoovervåkning i nærheten av motorveien på vei tilbake fra området ved Sloraveien. (Dvs hettemannens retur var på en annen trase enn da han gikk til S4).
Kanskje de var 3 GM på åstedet, og at den tredje kjørte en eventuell bil videre etter å eventuelt ha sluppet av 2 hettemenn et stykke før der vi kan se de to på videoen?

Edit: Kanskje de to hettemennene kom til fots som en avledningsmanøver, for å forsøke å lure politiet til å tro at det ikke hadde foregått en eventuell bilkjøring fra S4 nylig?

Edit2: Eller kanskje hettemann2 kjørte en eventuell bil videre etter å ha sluppet av hettemann1? Og deretter parkerte H2 bilen og gikk for å møte H1 slik at de kunne gå sammen til det stedet der bilen var parkert?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 20:38.
Citera
2020-10-12, 20:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
(Hettemannen)
Missing Link Youcon jakke, selges bl.a på G-sport Metrosenteret.
https://imgur.com/a/Fg3QT89

Superbra jobbat Fenvatnet !
Hoppas at detta fynd som du har gjort "brake the case wide open"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in