2020-10-12, 16:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Diskusjonen om motiv eller ikke motiv er bare en avledning fra TT som ikke har annet å henge fast i nå som de har gått lei diskusjon om dørkarm eller dør.

Det vil aldri mangle motiv for en ektemann å drepe sin kone, særlig når det har vært snakk om skilsmisse forut for drapet.

Ektepakt, rykter om utroskap og alkoholisme virker bare forsterkende på motivet.

De som fortsatt mener TH mangler motiv, vil neppe anerkjenne en rettskraftig dom mot han heller, når den foreligger.
Citera
2020-10-12, 16:32
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3PV2n/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-identifisert-jakke?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mulig Jakke-Gjennombrudd
Citera
2020-10-12, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är en helt annan fråga, min Havhest, och jag ser inte kopplingen. Inte heller hade då TH 2 miljarder att gå miste om. Sen finns det väl inga belägg för den där affären heller.

Så vad återstår då, skulle du säga?
Det har blitt presentert mange trådsannheter her i tråden, som du svelger med hud og hår.
Det er påfallende at du ikke tar denne som god fisk.
~~~~~~

¿ <*)))><
Citera
2020-10-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3PV2n/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-identifisert-jakke?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mulig Jakke-Gjennombrudd
Hvis det er samme jakke, er fargene på hettemannens jakke på video-opptaket forvrengt eller finnes den jakken også med andre farger på kantene rundt glidelåsene?
På hettemannens jakke ser de lyse feltene langs glidelåsene bredere ut enn på produktbildet av den jakken. Skyldes dette at videobildene er uklare og forvrengt el.l.?

På produktbildet av en jakke i artikkelen er øvre del av den lyse detaljen på brystlommen plassert høyere opp enn øvre del av den lyse detaljen på sidelommene. På bildet av hettemannens jakke fra den artikkelen ser det ikke slik ut.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 17:00.
Citera
2020-10-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det er samme jakke, er fargene på hettemannens jakke på video-opptaket forvrengt eller finnes den jakken også med andre farger på kantene rundt glidelåsene?
På hettemannens jakke ser de lyse feltene langs glidelåsene bredere ut enn på produktbildet av den jakken. Skyldes dette at videobildene er uklare og forvrengt el.l.?

Du klarer vel ikke se tydelig hvilken farge det er?
Citera
2020-10-12, 16:58
Medlem
Citat:
Du klarer vel ikke se tydelig hvilken farge det er?
Ser du hvilken farge det er på de kantene ved glidelåsene på hettemannens jakke? Fargene fra videofilmen kan være påvirket av bl.a. lysforhold, oppløsning.

På produktbildet av en jakke i artikkelen er øvre del av den lyse detaljen på brystlommen plassert høyere opp enn øvre del av den lyse detaljen på sidelommene. På bildet av hettemannens jakke fra den artikkelen ser det ikke slik ut.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 17:01.
Citera
2020-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ser du hvilken farge det er på de kantene ved glidelåsene på hettemannens jakke? Fargene fra videofilmen kan være påvirket av bl.a. lysforhold, oppløsning.

På produktbildet av en jakke i artikkelen er øvre del av den lyse detaljen på brystlommen plassert høyere opp enn øvre del av den lyse detaljen på sidelommene. På bildet av hettemannen fra artikkelen ser det ikke slik ut.

Ja, det la jeg og merke til. Jeg visste ikke om du hadde sett typ noen andre bilder hvor man klart kan se fargen.

Den detaljen undret jeg meg også over. Mulig gjort med overlegg fra politiet.
Citera
2020-10-12, 17:08
Medlem
Citat:

Mulig Jakke-Gjennombrudd
Spesielt at merket heter "Missing link", tilfeldig, eller en avsløring av at GM i tillegg til å være dyktig på planlegging, også har humoristisk sans?
Citera
2020-10-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ja, det la jeg og merke til. Jeg visste ikke om du hadde sett typ noen andre bilder hvor man klart kan se fargen.

Den detaljen undret jeg meg også over. Mulig gjort med overlegg fra politiet.
Angående fargene på videoen her (et stykke ned i artikkelen): I bakgrunnen kan man se noe grønt (gress), men det som er nært (kvinnen og hettemannen m.m.) er ganske nært svart/hvitt og inneholder lite farger). Så en slik lysegrønn-farget glidelåskant-detalj kan kanskje derfor fremstå som lys og fargeløs? Men glidelåsenes plassering ser ikke ut til å stemme med produktbildet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Edit: Da hettemannen kommer helt nært kameraet, kommer fargene tydeligere frem på hettemannen og jakken m.m., og da ser jakken blålig ut og glidelås-kantene har antydning til lysegrønn-farge.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 17:33.
Citera
2020-10-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er uttalelser fra flere vitner. Du legger kun vekt på de som setter TH i et dårlig lys. For å nyansere, la jeg ut linker til to andre vitner. Disse støttet ikke opp om "dine" vitner. Hele poenget er det finnes flere versjoner. Alt er ikke svart/hvitt!
Hvis dette ender i en rettsak, vil vi kunne vurdere troverdigheten til alle vitnene.

Jeg skulle ønske TH var uskyldig, men er altså dum nok til å tro politiet har siktet riktig mann. Jeg har lest det lille positive som er å finne i media. Sjokkerende få som taler varmt om ham, det er fakta. Jeg kjenner ikke TH, men skulle selvfølgelig ønske at familie og venner snart får slippe belastningen med leve i uvisshet. Jeg skulle gjerne gledet deg med gode argumenter for hans uskyld. Jeg finner ingen. Tror det er et nært familiemedlem som hjalp til.
La oss håpe saken bli løst. Det er mange som savner AEH og de fortjener svar. Det hadde vært fantastisk hvis det viser seg at TH er uskyldig og vi får se portrettintervju hos"Lindmo" der han fremstår som den kjernekaren han er. Lun og varm, litt konservativ og bestemt, måteholden og fornuftig. Han var bare i sjokk, ble litt paranoid og redd for at mistanken skulle rettes mot ham. Derfor samarbeidsproblemer med politiet. Da tenker jeg det er mange her inne som bør spise hatten sin!
Dette er et diskusjonsforum, det er lov å trekke egne konklusjoner, lov å skifte mening og lov å være uenige. Det er bare å kjøre på med info om TH`s omgjengelige vesen. Jeg er lutter øre.
Citera
2020-10-12, 17:12
Medlem
Hettemannens jakke. Hettemannen har ene skulder høyere enn den andre. En ser ikke jakken slik den ser ut på en henger. De som selger slike jakker er sikkert flinkest til å plukke ut jakken og gitt beskjed til politiet får jeg håpe.
Citera
2020-10-12, 17:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har blitt presentert mange trådsannheter her i tråden, som du svelger med hud og hår.
Det er påfallende at du ikke tar denne som god fisk.
~~~~~~

¿ <*)))><

Till o med en surströmming kan gå ner med rätt tillbehör, i form av rödlök, gräddfil, tunnbröd, A@lborgJubileum och lite grönt. Ren kokt torsk rakt upp o ner är omvänt inte alltid för alla.

Det är kocken det kommer an på?

Man måste i alla händelser förhålla sig till vad man verkligen har fått på kroken. Torsk är torsk och sik är nånting annat. Det hjälper föga att önska att man fångat nånting annat. En allätare, som du, må ha lätt att föreställa sig. Metrevssanningar...

Den här valen är på väg att gå på grund. Verkligen. Resten är sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in