2020-10-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Fan vad störande fel. Jag är lost tyvärr.

Jag är tacksam att ni försöker hjälpa i alla fall.
Jag ska mejla min kontakt imorgon och se om han har någon synpunkt. Jag tror dock inte att han har så bra koll på Tivimate.
2020-10-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag är tacksam att ni försöker hjälpa i alla fall.
Jag ska mejla min kontakt imorgon och se om han har någon synpunkt. Jag tror dock inte att han har så bra koll på Tivimate.

Kör du en m3u länk med duo abonnemang så ska dom bara funka under samma ip adress.
Varjefall är det så hos den leverantören jag pratade med.
2020-10-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojsun
Kör du en m3u länk med duo abonnemang så ska dom bara funka under samma ip adress.
Varjefall är det så hos den leverantören jag pratade med.

Jag kan meddela att jag fått det att fungera nu. Jag fick en ny länk med skillnaden att det stod m3u8 i slutet på länken istället för ts. Med den länken så fungerade det. Jättekonstigt för i länken som fungerar i den andra Shielden som farsan har nu så är det ts på slutet.
2020-10-12, 19:39
Medlem
Är det olagligt med IP-TV?
Kan jag som köpare av tjänsten råka illa ut?
2020-10-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Är det olagligt med IP-TV?
Kan jag som köpare av tjänsten råka illa ut?
Ja det är olagligt, men du som användare är inte intressant för lagens långa arm
2020-10-12, 20:58
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Jag kan meddela att jag fått det att fungera nu. Jag fick en ny länk med skillnaden att det stod m3u8 i slutet på länken istället för ts. Med den länken så fungerade det. Jättekonstigt för i länken som fungerar i den andra Shielden som farsan har nu så är det ts på slutet.

Skönt att höra! Bra att veta ifall fler får samma problem.
2020-10-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Skönt att höra! Bra att veta ifall fler får samma problem.

Jag googlade lite på skillnaden mellan m3u8 och ts d.v.s. HLS vs MPEGTS (tusan vad man lärt sig de här dagarna) och tydligen så är ts (alltså MPEGTS) att föredra. Jag testade därför att ändra igen i min länk till ts på slutet och nu fungerade även det.
Kommer troligtvis dö ovetande varför det strulade från början.
2020-10-12, 21:14
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Jag googlade lite på skillnaden mellan m3u8 och ts d.v.s. HLS vs MPEGTS (tusan vad man lärt sig de här dagarna) och tydligen så är ts (alltså MPEGTS) att föredra. Jag testade därför att ändra igen i min länk till ts på slutet och nu fungerade även det.

Ja men det kändes som ett sånt fel ända från början, oförklarligt. Det vi gjorde igår i output format i xtream codes var ju att växla mellan ts och mpeg-ts, förutsatt att du var inloggad via xtream codes då. Men äh skitsamma, vi får vara glad det funkar nu
2020-10-12, 21:28
Medlem
Citat:

Tror din Shield är hemsökt av demoner. 😜
2020-10-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Tror din Shield är hemsökt av demoner. 😜

Skräm inte upp mig nu när jag snart ska sova...
2020-10-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Ja det är olagligt, men du som användare är inte intressant för lagens långa arm

Fel. Olagligt att sälja IPTV ej olagligt att endast titta på enligt svensk lag. Däremot finns det olika EU-lagar som försöker begränsa IPTV.
2020-10-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scr
Fel. Olagligt att sälja IPTV ej olagligt att endast titta på enligt svensk lag. Däremot finns det olika EU-lagar som försöker begränsa IPTV.
Var väl typ det jag menade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in