2020-10-12, 09:55
Avslutad
Tjo, Var nyligen och gjorde en sittning. och tatueraren rekommenderade lactatyd att tvätta den med, Jag tror jag köpte fel antog att han menade lactacyd tvål och inte duschcreme. Har tvättat min gadd varje dag nu med duschcreme är den förstörd? Eller är det ens någon skillnad på dom 2?
Citera
2020-10-12, 09:57
Medlem
Tvätta dig som vanligt men undvik att tvåla på området du har tatuerat, bara stryk med handflatan försiktigt + vatten. Behövs ingen tvål
Citera
2020-10-12, 09:58
Avslutad
Tvålat in den varje dag och tvättat, För att hålla den infektionsfri. Men är den fuckad nu eller?
Citera
2020-10-12, 09:59
Avslutad
Alltså stått över diskhon, tagit tvål över den sen tvättat. Men grejen e han sa att man skulle ha lactatyd "tvål" inte duschcreme. Och vetinte vad skillnaden är? Behöver jag nojja att något händer med gadden?
Citera
2020-10-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Alltså stått över diskhon, tagit tvål över den sen tvättat. Men grejen e han sa att man skulle ha lactatyd "tvål" inte duschcreme. Och vetinte vad skillnaden är? Behöver jag nojja att något händer med gadden?

Ja de rekommenderar oftast tvål som är parfymfri och inte irriterar området. Men mitt tips är att sluta tvåla helt och bara skölja och tvätta med vatten det har jag gjort på alla mina tatueringar och aldrig haft något problem.
Citera
2020-10-12, 10:03
Avslutad
Tvättar dom morgon och kväll med tvål alltså, inte överdrivet. Gjort så med alla jag har, men nu undrar jag om lactatyd duschcreme har något ämne som skulle kunna bleka den eller något? Tycker det har försvunnit mer bläck än vanligt...
Citera
2020-10-12, 10:05
Avslutad
Den är parfymfri, duschcremen. Men massa konstiga ämnen i den, som jag har noll koll på
Citera
2020-10-12, 10:08
Medlem
Citat:
Tvättar dom morgon och kväll med tvål alltså, inte överdrivet. Gjort så med alla jag har, men nu undrar jag om lactatyd duschcreme har något ämne som skulle kunna bleka den eller något? Tycker det har försvunnit mer bläck än vanligt...

Nej den bleker inte din tatuering. Den är bara naturell och väldigt "snäll" mot området. En nygjord tatuering är ju faktiskt som ett sår på kroppen
Citera
2020-10-12, 10:09
Avslutad
Men alla tatuerare har ju skrivit vi rekommenderar lactatyd tvål, jag köpte lactatyd duschcreme. Men verkar inte vara någon skillnad eller? Jag mena blev lite nojig bara att det kan bleka den eller att det försvinner färg :P
Citera
2020-10-12, 15:30
Bannlyst
Citat:
Tvålat in den varje dag och tvättat, För att hålla den infektionsfri. Men är den fuckad nu eller?
så länge det är rött omkring så kan du vara lugn. Skit i tvålen, bara ljummet vatten med rena händer.
Citera
2020-10-12, 17:38
Avslutad
Men det skadar väl inte att ta en oparfymerad tvål på gadden? Tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in