2020-10-12, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Du er en iherdig medlem av forumet, utestengt 2 ganger tidligere. Ikke lat som du ikke har lest det som har kommet frem her.
Påstår du at jeg har vært utestengt 2 ganger?

Jeg har ikke lest de to påstandene nei.
I det offentliggjorte brevet fra en av døtrene var det beskrevet noe om en avhørssituasjon der det var sagt noe noe med et kallenavn el.l., men det var ikke informert om at TH skal ha brukt et slikt kallenavn. Hvor kan man lese om det? Har du link til artikler som bekrefter de to påstandene om at "Han har kontrollert henne". og "Kalt henne fæle navn."?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 03:38.
Citera
2020-10-12, 03:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
JA!
"JA!"
Apropos løgn, så er dette et godt eksempel på hvordan vi omgir oss med løgner.
Sitat fra Morgenbladet (lenken z-z-z nettopp postet):
"Løgn fungerer gjerne som olje i det sosiale liv."
Citera
2020-10-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"JA!"
Apropos løgn, så er dette et godt eksempel på hvordan vi omgir oss med løgner.
Sitat fra Morgenbladet (lenken z-z-z nettopp postet):
"Løgn fungerer gjerne som olje i det sosiale liv."

Ja, jeg kan litt om både løgn og annet, men takk for omtanken og link. Tviler du på at AEH beskrev TH som brutal? Er DITT inntrykk, basert på det som har kommet frem i media at AEH og TH hadde et sunt ekteskap? Alt taler for at TH har med denne forferdelige forbrytelsen å gjøre.. Jeg utelukker ikke at TH er uskyldig, men foreløpig finner jeg det høyst sannsynlig at han er ansvarlig for drapet.
Citera
2020-10-12, 04:38
Medlem
Har dere tenkt på ektepakten og han er eneeier av Sloravn. Og så dør han brått og uventet. Hun har borett. Var det ikke så. AE har i praksis mistet hjemmet sitt hun har hatt i flere tiår. Ungene får en økonomisk byrde tredd ned over ørene dersom de vil redde hjemmet til moren.
Eller så må de selge det. Med en gammel mor på slep? AE får inger penger hun har stelt og vedlikeholdt i alle år.
Fy for en felle han har laget til dem. Voldsom grei og suveren pappa de har. Selvfølgelig har TH skjønt det. Men lot ektepakten gjelde åkke som. Vet ikke hva de strever sånn med å fremstille faren så positivt når han etterlater de med en sånn suppe.
Og gamlemor blir omtrent behandlet som den ulykksalige kvinnelige gjenlevende konen i gamle India. Neida hun blir ikke brent. Men hun må be for seg og håpe hun får bo i hjemmet sitt. Tigge. Så fornedrende. Dette har han skapt til familien sin, den stakkers miliardæren som var så nedbrutt av hjemlengsel.

Nå har jeg simpelten bare fulgt konsekvensen og ordlyden i ektepakten i tilfelle han dør før henne.

Barndomshjemmet, det var visst noen som bodde der. Så må hun be ungene sine om pengene til å pusse opp det huset. Sånn som dette har vi det ikke i Norge. Høres ut som en er havnet i en annen verdensdel.

Ville ektepakten forresten overstyrt loven, uskiftet bo. Jeg mener det viser en brutalitet og vilje til å gå hardt tilverks. Jeg synes han viser vilje og handlekraft til å gå lenger også. Det skal veldig mye til for å være så hard med konen sin.
Citera
2020-10-12, 05:06
Bannlyst
Citat:
Når vi er inne på søster til TH som har stått frem i media.

Legg merke til at hun 2 ganger sier: at hun tror han er uskyldig - inntil det motsatte er bevist...!

Hun tror ikke på hans uskyld ubetinget.

Helt i starten sier hun også ‘Lisbeth var.... er...det varmeste mennesket jeg har møtt’

Det at hun velger ordet ‘var’ sier noe om at hun tror hun ikke lever lenger. Man bruker ikke ordet ‘var’ om levende mennesker.

Det er også en seanser hvor det tydelig vises hvordan hun slikker seg rundt munnen og flaker/ ser ned med blikket, tydelige tegn på løgn.

https://www.tv2.no/a/11433143/

Du har rett i det at hvis man flakker med blikker, og ser ned i bakken, unngår øyekontakt, så tyder det på løgn. Samme som vi så når det vitnet i Ås var på TV. Man kan også se hvis de blir spurt om noe, og de ser til høyre, så konstruerer de en løgn, men hvis de ser til venstre, så henter de fram noe fra minnet. Skikkelige løgnere låser blikket fast i øynene siden de er klar over dette med flakking osv, men da kan man se det på den måten også.
z-z-z har selvfølgelig klart å finne link til at en enkelt mann mener at det er en myte, når tusenvis av artikler sier det motsatte. Masse videoer på youtube også om dette.
Tror nok søsknene vet og skjønner at TH har drept henne.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-12 kl. 05:33.
Citera
2020-10-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Og nå er det folk her som forsvarer denne ektepakten! Selv om en oppriktig mener at TH er 100% uskyldig i forsvinningen, så er det motbydelig å forsvare dette!
Det er ganske tydelig hvordan han har behandlet henne, og det burde vel gå ann å innse akkurat det, selv om man ikke tror han er en morder? Eller er det fullt av psykopater her?
Håper ikke det . Ja, det er nok mye som kan sies om den, men for meg er det urovekkende at det skal være så viktig å ha nedfelt på papir at man ikke skal brødfø mor til sine tre barn mer enn høyst nødvendig.
Citera
2020-10-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ja mulig jeg har tatt feil, men mener at det har stått at TH skal dekke utgifter til barna i de perioder som AEH ikke jobber.
Da hun er i arbeid må hun dele utgifter. Skal se om jeg finner det👍🏻
Den hadde jeg ikke tenkt på. Wow. Blir fort smalhans da, med deltidsjobb i perioder.
Citera
2020-10-12, 09:46
Medlem
Citat:
Nei, en skilsmisse ville endt med at hun fikk penger og det hatet TH så mye at han fikk henne drept.
Vi vet at hun ville skille seg. Hun har signert på separasjons papirer. Det er også vitner nære henne som sier at hun ikke var fornøyd i ekteskapet.

Det er TH som har uttalt at hun ikke var opptatt av penger. Mulig hun ikke var det. Jeg tar ikke hans ord for god fisk akkurat.

Men hun ønsket det beste for barna sine. Hun ønsket at de skulle arve. Ikke at TH skal overføre firma til VE.

Har du ikke fått med deg disse uttalelsene fra disse venninnene, eller passer de ikke inn i bildet?

Eng*m forteller at sist var i kontakt med venninna i oktober i fjor. Da sendte hun An*e-Elis*beth en melding, uten å få svar.

Sist hun derimot møtte venninna var i september, til en kopp kaffe.

- Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Om hun sa noe spesielt som jeg kanskje burde ha fanget opp. Men nei, det var ikke noe uvanlig. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det. En kunne lett se på henne om noe var feil. Det blir sånn når man lærer å kjenne noen godt, sier Eng*m til Expressen. (juli 2019)

– De var et lykkelig ektepar, sier en nær venninne av An:e Elisab*th Hage*n, som ønsker å være anonym.

Hun forteller til TV 2 at hun og mannen hadde mye sosial omgang med H*gen-ekteparet og beskriver An*e-Elisa*eth H*gen som en blid dame som hadde det bra.
– Sjokkert

De to venninnene dro på fjellturer og trente sammen. Venninnen forteller at hun og mannen ble sjokkert da det i går ble kjent at To* H*gen ble siktet i saken.

– Jeg fatter ikke at han kan ha gjort det. Men det verste er at hun ikke er funnet. Barna og barnebarna burde hatt en grav å gå til, sier hun til TV 2. (April 2020)
Citera
2020-10-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Og nå er det folk her som forsvarer denne ektepakten! Selv om en oppriktig mener at TH er 100% uskyldig i forsvinningen, så er det motbydelig å forsvare dette!
Det er ganske tydelig hvordan han har behandlet henne, og det burde vel gå ann å innse akkurat det, selv om man ikke tror han er en morder? Eller er det fullt av psykopater her?

H*lden er dyktig, og han unngår å svare på det meste av spørsmål fra media. Det KAN dukke opp papirer vi hittil ikke kjenner. Hvis han har gode kort på hånda, så venter han med vise dem.
For øvrig viser jeg til mitt svar til Frøken detektiv. Det gjelder uttalelser fra to av AEHs venninner.
Citera
2020-10-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Har du ikke fått med deg disse uttalelsene fra disse venninnene, eller passer de ikke inn i bildet?

Eng*m forteller at sist var i kontakt med venninna i oktober i fjor. Da sendte hun An*e-Elis*beth en melding, uten å få svar.

Sist hun derimot møtte venninna var i september, til en kopp kaffe.

- Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Om hun sa noe spesielt som jeg kanskje burde ha fanget opp. Men nei, det var ikke noe uvanlig. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det. En kunne lett se på henne om noe var feil. Det blir sånn når man lærer å kjenne noen godt, sier Eng*m til Expressen. (juli 2019)

– De var et lykkelig ektepar, sier en nær venninne av An:e Elisab*th Hage*n, som ønsker å være anonym.

Hun forteller til TV 2 at hun og mannen hadde mye sosial omgang med H*gen-ekteparet og beskriver An*e-Elisa*eth H*gen som en blid dame som hadde det bra.
– Sjokkert

De to venninnene dro på fjellturer og trente sammen. Venninnen forteller at hun og mannen ble sjokkert da det i går ble kjent at To* H*gen ble siktet i saken.

– Jeg fatter ikke at han kan ha gjort det. Men det verste er at hun ikke er funnet. Barna og barnebarna burde hatt en grav å gå til, sier hun til TV 2. (April 2020)

2 venninner holder ikke for alt vi vet. Jeg har fortsatt ikke hørt eller lest noen som har noe som helst godt å si om TH.

Ektepakten sier mye.
Hvorfor linker du ikke til artiklene?
Citera
2020-10-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Hun ønsket nok det beste for barna,Tom og seg selv.Det virker ikke som TH bidro i særlig grad til familieidyll og lykke.Ektepakten er FÆL! Når hun betror seg til venner og sier han er "brutal" forstår de fleste at hun hinter til fysisk vold. Kvinner i voldsrelasjoner snakker ikke om det til barna så de vet sikkert bare det de selv evt har opplevd eller vært vitne til. Hvis det er sant at han undertykte og kontrollerte AEH må vi anta at hun følte frykt i ekteskapet. Det betyr ikke at TH og AEH ikke hadde gode dager sammen.Barna og TH har i avhør sagt at familien snakket om ALT, de ville derfor visst det dersom skilsmisse var aktuelt. Snakker om alt? I perioden etter TH flyttet hjem etter å ha bodd hos familie hadde han ingen kontakt med barn og øvrig familie. Jeg vet ikke hvor lang tid det tok før TH kontaktet de nærmeste igjen.

Nei, det er ikke alle som tolker dette som fysisk vold. Det kan tenkes at hun snakker om hvordan TH er som forretningsmann. Han er knallhard i forhandlinger, og gir ikke ved dørene. For å bli så rik som TH, må du antakelig kutte noen svinger. Det sies: "Bak enhver stor formue ligger det en eller flere forbrytelser". Men det betyr ikke at han har drept AEH, det vet vi faktisk ingenting om.
Citera
2020-10-12, 10:10
Medlem
Citat:
2 venninner holder ikke for alt vi vet. Jeg har fortsatt ikke hørt eller lest noen som har noe som helst godt å si om TH.

Ektepakten sier mye.
Hvorfor linker du ikke til artiklene?

https://www.dagbladet.no/nyheter/venninnas-bekymring---det-er-uforstaelig/71420362

https://www.tv2.no/a/11411158/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in