2020-10-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Det gidder jeg ikke du kan Google selv. Jeg vet at du finner de😊
Du sa: "Jeg kan linke 100 artikler om at det jeg sier stemmer ". Og jeg er interessert i å lese de artiklene som du siktet til og som du har lest som bekrefter at det som du sier stemmer.

Fikk du kalde føtter, fordi slike artikler eventuelt ikke finnes?
Citera
2020-10-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva er dette for en påstand?

Les noen sider her tilbake på forumet.
Citera
2020-10-12, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Hun ønsket nok det beste for barna,Tom og seg selv.Det virker ikke som TH bidro i særlig grad til familieidyll og lykke.Ektepakten er FÆL! Når hun betror seg til venner og sier han er "brutal" forstår de fleste at hun hinter til fysisk vold. Kvinner i voldsrelasjoner snakker ikke om det til barna så de vet sikkert bare det de selv evt har opplevd eller vært vitne til. Hvis det er sant at han undertykte og kontrollerte AEH må vi anta at hun følte frykt i ekteskapet. Det betyr ikke at TH og AEH ikke hadde gode dager sammen.Barna og TH har i avhør sagt at familien snakket om ALT, de ville derfor visst det dersom skilsmisse var aktuelt. Snakker om alt? I perioden etter TH flyttet hjem etter å ha bodd hos familie hadde han ingen kontakt med barn og øvrig familie. Jeg vet ikke hvor lang tid det tok før TH kontaktet de nærmeste igjen.

Klart hun følte frykt. Han har kontrollert henne. Kalt henne fæle navn.
Tipper det går opp for de nærmeste hva han har gjort. Desverre vil ingen gjøre seg arveløse ved å avsløre han.
Citera
2020-10-12, 02:45
Medlem
Citat:
Du sa: "Jeg kan linke 100 artikler om at det jeg sier stemmer ". Og jeg er interessert i å lese de artiklene som du siktet til og som du har lest som bekrefter at det som du sier stemmer.

Nå gikk du fra å være irriterende til morsom😅
Du er flink til å Google så dette klarer du fint uten min hjelp😊
Citera
2020-10-12, 02:47
Medlem
Citat:

Jeg kan linke 100 artikler om at det jeg sier stemmer og du kan det samme.

Citat:
Fetad: Ja takk, kom gjerne med de 100 linkene Det holder med et par tre linker, så det ikke blir så mye jobb for deg. Jeg venter i spenning og gleder meg til å lese.

Citat:
Det gidder jeg ikke du kan Google selv. Jeg vet at du finner de😊
Dine påstander som du sa at du kan linke til 100 artikler om at det du sier stemmer. Post en slik artikkel i det minste.
Citat:

Citera
2020-10-12, 02:50
Medlem
Citat:
Du slenger ut påstander og sier at du kan linke til artikler. Jeg kan ikke finne slike artikler. Det er du som antyder at du har lest 100 artikler om dette som du kan linke til.
Citera
2020-10-12, 02:56
Medlem
Citat:
Du slenger ut påstander og sier at du kan linke til artikler. Jeg kan ikke finne slike artikler. Det er du som antyder at du har lest 100 artikler om dette som du kan linke til.

Greit, se denne som en start:
https://m.youtube.com/watch?v=pni_kDv9BsU
Citera
2020-10-12, 03:00
Medlem
Citat:
Når jeg googler det som du påsto, finner jeg bare artikler som IKKE bekrefter dine påstander:
"Mange har en formening om hvordan folk opptrer når de lyver, men signalene er ikke nødvendigvis til å stole på.
Tror du at du vet når noen lyver? Det bør du slutte med.
Folk bruker de samme tegnene når de lyver og forteller sannheten.

– Det er mulig at noen flakker med blikket, fikler med fingre og sitter urolig i stolen når de lyver, men det gjelder ikke alle, sier Wessel.
For vi er i utgangspunktet gode på å lyve.
– Løgnere konsentrerer seg såpass mye at de blir roligere i kroppen og har færre bevegelser, men vi tror jo at det er motsatt. Desto oftere vi lyver, desto flinkere blir vi, og vi lærer jo ganske tidlig at det lønner seg å lyve. Helt fra vi er små er det best å si at en ikke gjorde det, ellers får en kjeft."
https://forskning.no/psykologi/tror-du-at-du-vet-nar-noen-lyver-det-bor-du-slutte-med/1251240
"Nesten alt du vet om løgn, er feil.
I en rekke medieoppslag de siste årene har useriøse «eksperter» forklart oss hvordan vi kan avsløre løgn. Dette er psykologisk folklore uten kontakt med forskningen.

...
Det er derfor ikke uventet at en like omfattende forskningslitteratur på hvor gode vi er til å identifisere løgnaktige versus sannferdige personer i slike sammenhenger, viser at både lekfolk og fagfolk presterer på sjansenivå. Det er nærmest umulig å oppdage løgn med utgangspunkt i hvorledes folk fremstår, når det handler om situasjoner hvor det er viktig å bli trodd. En autoritativ, internasjonal oversiktsartikkel fra 2019 konkluderer som følger: «[…] the nonverbal cues to deceit discovered to date are faint and unreliable and […] people are mediocre lie catchers when they pay attention to behavior.»

Hvorfor er det slik? Det er flere grunner til at vi er dårlige til å avsløre løgn. Folk er ulike i hvordan de fremtrer både i troverdige og i ikke-troverdige situasjoner, men viktigere er det at vi har en felles kulturell oppfatning om hva som karakteriserer en løgnaktig fremtreden. Og siden vi alle deler ideene om hva som antas å være tegn på løgn, kan vi kontrollere egen adferd. Bill Clinton flakket ikke med blikket da han i sin tid benektet affæren med Monica Lewinsky, og nåværende president Trump flakker heller ikke påfallende med blikket i sine tv-opptredener.
...
De ideene vi i dagliglivet har om hvorledes folk fremstår når de foreller en løgn, stemmer rett og slett ikke.
...
Dette er en kortversjon av en artikkel i Tidsskrift for Strafferett, 2020, som har referanser til oppdatert vitenskapelig litteratur.
S*ein Magnussen,
Professor emeritus, UiO

U*f Stridbeck,
Professor emeritus, UiO"
https://morgenbladet.no/ideer/2020/07/nesten-alt-du-vet-om-logn-er-feil
(Les gjerne hele artikkelen)
"Tidsskrift for strafferett 01 / 2020
Vurdering av troverdighet: Hva sier forskningen anno 2020?

av S*ein Magnussen og U*f Stridbeck
Sammendrag.
Artikkelen gir en oppdatert fremstilling av forskningen på løgn og løgnavsløring i et rettslig og samfunnsmessig perspektiv. Forskningen er klar: Det foreligger intet alternativ til etterforskning. Det er så å si umulig å avsløre løgn og uriktige forklaringer på grunnlag av hvordan vitner fremstår; det er heller ikke mulig på grunnlag av atferdsobservasjon å avsløre personer som seiler under falskt flagg i dagliglivet, eller personer med kriminelle hensikter. Artikkelen advarer mot kurs og programmer som tilbyr enkle oppskrifter på løgnavsløring.
Nøkkelord: vitner, avsløring av løgn, kroppsspråk, atferdsobservasjoner, psykologiske myter, empirisk forskning"
https://www.idunn.no/tidsskrift_for_strafferett/2020/01/vurdering_av_troverdighet_hva_sier_forskningen_ann o_2020
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 03:31.
Citera
2020-10-12, 03:03
Medlem
Citat:
Greit, se denne som en start:
https://m.youtube.com/watch?v=pni_kDv9BsU
Takk! Post gjerne en link til en artikkel også når du får tid.
Citera
2020-10-12, 03:13
Medlem
Citat:
Klart hun følte frykt. Han har kontrollert henne. Kalt henne fæle navn.
Har det kommet frem at han kontrollerte henne og at han kalte henne fæle navn?
Citera
2020-10-12, 03:18
Medlem
Citat:
JA!
Citera
2020-10-12, 03:27
Medlem
Citat:

Du er en iherdig medlem av forumet, utestengt 2 ganger tidligere. Ikke lat som du ikke har lest det som har kommet frem her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in