2020-10-11, 20:31
Medlem
KarlFarbmans avatar
Klippet bjuder på århundradets K Boomer ögonblick när Glen förklarar för tjejen i korvkiosken hur samhället funkar och att det minsann var bättre förr.
Det finns ingen komiker i Sverige med nog talang för att överträffa Glens ofrivilliga dito.
Citera
2020-10-11, 20:36
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Här ett intressant reportage där Glenn Hyséns diskuterar Frölundas beslut att ta bort indianen som deras klubbsymbol samt att byta namn för att inte diskriminera indianer. Min tanke är väl att indianer borde känna sig ärade att bli ärade av att få vara ett affisch namn för denna klubb. Vad anser ni?

https://www.friatider.se/glenn-hysens-bisarra-svt-debatt-om-frolundas-indian

https://www.svtplay.se/video/28515214/motet/motet-sasong-1-inte-er-indian?start=auto

Debattdamen gör ett stort nummer av avhuggna huvuden inom Västra Frölunda, men hon berättade aldrig hur hon ser på de avhuggna huvuden som finns på våra mynt - om det är kränkande mot kungen.
Citera
2020-10-11, 20:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hahahahahha!!!!

Tack för dagens underhållning. Tycker Glenn klarade sig hyfsat ändå.

Tappade det helt när hon nämnde det där med filtar.

"Det här är den värsta rasistiska boken som finns ute i samhället idag" säger hon och skakar Bamse.. Vilken virrpanna!

Hon har otur när hon tänker. "Har Frölunda frågat mig om lov?"... Haha.

Glenn är alltid bäst! Blev jäkla sugen på att gå efter en grillad från Lasses när jag såg "debatten". Men ska vara en halv special förstås.
Citera
2020-10-11, 20:56
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Det här är den värsta rasistiska boken som finns ute i samhället idag" säger hon och skakar Bamse.. Vilken virrpanna!

Hon har otur när hon tänker. "Har Frölunda frågat mig om lov?"... Haha.

Glenn är alltid bäst! Blev jäkla sugen på att gå efter en grillad från Lasses när jag såg "debatten". Men ska vara en halv special förstås.

Hahaha! Ja, NMR kan lägga ner sin försläjning av Mein Kampfs-kopior. Det är Bamse som gäller framöver!
Citera
2020-10-11, 21:52
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Hon mår uppenbarligen inte bra. Hon pajar ju bara debatten. "Ett avhugget huvud", "Jag har tolkningsföreträde". Trodde att det skulle bli en intressant diskussion ur två skilda perspektiv. Men hon är ju bara galan på riktigt. Objektiv sett.

När hon drar upp en Bamsebok skiter hon i fel planhalva. "Den mest rasistiska boken som finns ute i handeln idag"

Glenn är inte den bästa debattören heller dock.

Nej, han skulle ha läst på lite mer om Nordamerikansk kultur och populationshistoria.
Citera
2020-10-11, 22:20
Medlem
HarryLonsdales avatar
Så en vit kärring med rastaflätor sitter och pratar om "vi" och "oss" när hon beskriver Indianer i Amerika?

Helt absurt.

Hennes namn måste ju vara taget. Inte en chans att hon har något släktskap överhuvudtaget till indianerna därborta.

Om jag hade varit Glenn så hade jag vridit på allt och börjat ifrågasätta om hon verkligen har gener från Indianerna. Mena på att hon ser ut som vilken svensk tant som helst. Det hade nog triggat henne riktigt ordentligt.
Citera
2020-10-11, 22:26
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Så en vit kärring med rastaflätor sitter och pratar om "vi" och "oss" när hon beskriver Indianer i Amerika?

Helt absurt.

Hennes namn måste ju vara taget. Inte en chans att hon har något släktskap överhuvudtaget till indianerna därborta.

Om jag hade varit Glenn så hade jag vridit på allt och börjat ifrågasätta om hon verkligen har gener från Indianerna. Mena på att hon ser ut som vilken svensk tant som helst. Det hade nog triggat henne riktigt ordentligt.
Hon känner för att vara indian den stollan och då får vi andra acceptera detta!
Vansinnigheterna från kvinnligt håll måste stoppas!
Citera
2020-10-11, 22:32
Bannlyst
2010 och ett par år framåt var det norm att sådana bissarra typer framskjöts i media. Det tjatades i ända om rasistiska glassar, godispåsar och chauvinistisk snöplöjlning.

Min känsla är att man insåg att man förlorar på detta. Efter flyktingkrisen när vänsterns ensamrätt på debatt sakta började erodera och man långsamt började tryckas tillbaka släppte man sånt.

Man började se mindre menskonst, surdeg på fittjäst och dårar som denna kvinna. Man kan nog betrakta Arnstads framträdande i den där debatten emot danskarna för en sådär 5 år sedan som en vändpunkt.

Man började lära sig att man skämmer ut sig själv. Att "det handlar om baaaaarn" blir en push faktor åt SD.

Nu har det iförsig gått så illa med landet att människor inte längre behöver bevittna absurda vänsterutspel som lagförslag om att män ska kissa sittandes till att bannlysa glassar, för att förstå hur rubbade dessa människor är.
Citera
2020-10-11, 22:56
Medlem
argaangelicas avatar
Jag tog liksom upp detta vidriga i egen tråd.

(FB) Dags att skrota namnet Indianerna i Speedway?

Dags att inse att det är 2020 liksom. Sitting Bull och Indianerna är problematiska och skymfande typ. Gör om och gör rätt! Fatta!
Senast redigerad av argaangelica 2020-10-11 kl. 22:59.
Citera
2020-10-11, 23:09
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Hon ser ut som en psykiskt sjuk Heta Linjen-tant. Kan tänka mig henne sittandes om nätterna och gapa och förolämpa folk över Heta Linjen. Säkert bipolär också och kan få de värsta psykbryten.

Jag kan hålla med om att namnet är något av det dummaste inom svensk idrott, men att någon skulle känna sig kränkt av att spelarna åker ut från ett hövdinghuvud känns lite overkill faktiskt.

Som han Gavin sa i någon video; att man döper ju inte ett lag till något som är menat att förolämpa, utan snarare någonting som är ballt. Samma sak med bilar. När jag var mindre tyckte jag att indianer var riktigt coola. Nu får man ju inte ens yttra det ordet för att det upplevs tydligen som "kränkande".

Hon borde göra ett studiebesök på ett reservat i Kanada.
Citera
2020-10-11, 23:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så kärringen har alltså jobbat hårt, i flera år för att försöka få Frölunda att ta bort indianen.

Då har man inte mycket till liv.
Citera
2020-10-11, 23:59
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så kärringen har alltså jobbat hårt, i flera år för att försöka få Frölunda att ta bort indianen.

Då har man inte mycket till liv.

Hon har rätt! Förstår du inte allvaret? Att driva med Indianer är inte ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in