2020-10-11, 19:00
Medlem
M Nordströms avatar
Här ett intressant reportage där Glenn Hyséns diskuterar Frölundas beslut att ta bort indianen som deras klubbsymbol samt att byta namn för att inte diskriminera indianer. Min tanke är väl att indianer borde känna sig ärade att bli ärade av att få vara ett affisch namn för denna klubb. Vad anser ni?

Citat:
I ett SVT-program diskuterar Glenn Hysén och en vänsterkvinna Frölundas beslut att ta bort indianen ur sin logga. Resultatet är minst sagt bisarrt.

Gilla artikeln på Facebook

Antonie Grahamsdaughter är en kvinna som påstår sig vara indian och som tidigare i år lyftes fram i media. Hon hävdar att det är rasistiskt att använda sig av bilder på indianhövdingar i marknadsföring, som i fallet med Triumfglassen "Sitting Bull".

https://www.friatider.se/glenn-hysens-bisarra-svt-debatt-om-frolundas-indian

https://www.svtplay.se/video/28515214/motet/motet-sasong-1-inte-er-indian?start=auto
Senast redigerad av M Nordström 2020-10-11 kl. 19:21.
Citera
2020-10-11, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Här ett intressant reportage där Glenn Hyséns diskuterar Frölundas beslut att ta bort indianen som deras klubbsymbol samt att byta namn för att inte diskriminera indianer. Min tanke är väl att indianer borde känna sig ärade att bli ärade av att få vara ett affisch namn för denna klubb. Vad anser ni?

https://www.friatider.se/glenn-hysens-bisarra-svt-debatt-om-frolundas-indian

kan börja med att ta tag i problemet där hon kommer ifrån än att ta sina psyksjuka fantasier till ett land där dessa problem inte existerat innan.

hon ska deporteras till där hon kommer ifrån. där kan hon agitera för sina psyksjuka fantasier.
Citera
2020-10-11, 19:35
Medlem
Ja, hade man bränt böcker för att glömma indianernas, förlåt, den amerikanska ursprungsbefolkningens historia, hade man väl fått på moppo.

Men det är väl jag som inte fattat poängen.
Citera
2020-10-11, 19:44
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Hon mår uppenbarligen inte bra. Hon pajar ju bara debatten. "Ett avhugget huvud", "Jag har tolkningsföreträde". Trodde att det skulle bli en intressant diskussion ur två skilda perspektiv. Men hon är ju bara galan på riktigt. Objektiv sett.

När hon drar upp en Bamsebok skiter hon i fel planhalva. "Den mest rasistiska boken som finns ute i handeln idag"

Glenn är inte den bästa debattören heller dock.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2020-10-11 kl. 19:50.
Citera
2020-10-11, 19:52
Medlem
mini-theas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Hon mår uppenbarligen inte bra. Hon pajar ju bara debatten. "Ett avhugget huvud", "Jag har tolkningsföreträde". Trodde att det skulle bli en intressant diskussion ur två skilda perspektiv. Men hon är ju bara galan på riktigt. Objektiv sett.

När hon drar upp en Bamsebok skiter hon i fel planhalva. "Den mest rasistiska boken som finns ute i handeln idag"

Glenn är inte den bästa debattören heller dock.

Eller när hon pratar om att pucken med indianen på blir slagen på gång på gång.......Jag orkar fan inte
Citera
2020-10-11, 19:56
Medlem
Ess85s avatar
Hon är ju helt absurd, finns det verkligen sådana människor på riktigt? Är det inte bara en parodi?
Hon skulle ju behöva tvångsvårdas på mentalsjukhus.
Citera
2020-10-11, 20:09
Medlem
xxis avatar
Hon är väl inte helt sansad och läser in saker som inte finns där, men Glenn är uttrycker ju sig med precis de stereotyper som berörda blir kränkta av.
Citera
2020-10-11, 20:11
Medlem
Jag undrar huruvida indianer i diverse reservat håller med om att denna vita kvinna i GBG som antagligen är 1% indian har tolkningsföreträde.

Verklighetsfrånvänd galenpanna.
Citera
2020-10-11, 20:17
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
https://www.svtplay.se/video/28515214/motet/motet-sasong-1-inte-er-indian?start=auto

Hahahahahha!!!!

Tack för dagens underhållning. Tycker Glenn klarade sig hyfsat ändå.

Tappade det helt när hon nämnde det där med filtar.
Citera
2020-10-11, 20:17
Medlem
Jag blir mörkrädd att personer som denne får vara utanför gallret.
Citera
2020-10-11, 20:21
Medlem
Indianen representerar styrkan som vikingar t ex 👍
Citera
2020-10-11, 20:29
Bannlyst
Glenn: Indianen ligger under isen!

Hur tänker hon kring att pucken är svart, att isen är vit samt att ishockeyklubbor är i flera färger?
Eller alla byster som står i parker och vid museum?

Galen är bara förnamnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in