Citat:
Som sjöman behärskar du skeppet bättre i motvind. Därav giren barbord mot en sydligare kurs. Hade styrman ens trott att bogvisiret hade lossnat hade denne ens inte gjort giren. Men enl min teori så satt bogvisiret fortfarande kvar då. Det lossnade först när Estonia hade sydlig kurs, mot sjön!
Nej, du är ingen skeppare.
Tvärtom. Du är mer en politruck som häver ur dig en massa skräp och vilseledningar för att dölja sanningen.
Nej, du är ingen skeppare.
Tvärtom. Du är mer en politruck som häver ur dig en massa skräp och vilseledningar för att dölja sanningen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Vilken sanning är det jag försöker dölja kvittar mig vilken verklighet som etableras Det skiter väl jag i.
Madrasserna / Systerfartyget / Övervaknings bilderna som manskapet berättar om ?? Tror man inte på det behöver man ha en annan verklighet sådana finns det ju.
Man behöver ha några premisser man tror på som man använder för slutsatsen.
För mig är i nuläget Madrasserna / Systerfartyget / Övervaknings bilderna
Bättre verifierat jag ser inte skäl att misstro alla 3.
Vill man hellre att hålet har påverkat med visiret kvar .. Bortser man från 3 olika källor som fanns där då.
Oklart varför man skulle göra så
Med hålet i sidan har man kvar frågor
Var finns hålet / När uppkom det / Kan det tränga in farlig mängd vatten där
Vart rinner vatten om det kommer in där
Du säger ju själv att visiret lossnade ..Vid sydlig kurs då rinner ju vatten in ---då kan det komma in på bildäck som välter fartyget och enligt vissa här rinna ner via felställda dörrar, Eller annat
Ser inte skillnaden .Om jag via 3 källor säger att vatten tränger in den vägen som är samma som du säger
Vad är skillnaden ??
Vatten in sidan kan rinna till 2 ställen ner -- stabiliserar till bildäck --- som välter.
Vatten fronten 2 ställen ner -- stabiliserar till bildäck --- som välter.
Jag döljer igen sanning
[i]Du är mer en politruck som häver ur dig en massa skräp och vilseledningar för att dölja sanningen[/I
Men man kan inte fantisera fritt om man vill nå ett orsakssamband . Nu har det kommit nya fakta
Men det är för tidigt att veta följderna av det hålet om det ens fanns på ytan
Förövrigt så känns det rätt självklart vad som hänt efter att ha sett dokumentären och allt att: det fanns utrustning som ryssarna inte kunde låta komma fram till Stockholm så man tog hål på skeppet och gick sedan ner och hämtade godset.