Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Det glädjer mig att du noterat att Ebba och Kd fått rejält med välförtjänt skit senaste veckan även om resten du skrev bara är sedvanligt svammel.
Ni skulle framtså som så mycket mer sympatiska och ni inte betedde er som en bittra loosers.
De stora mediehusen drivs av vinster samt lite journalistisk heder som krydda på det. De kommer att skriva om det folk vill läsa om. Hittar de fler korrupta SD-muppar (och det kommer de göra) så kommer de skriva om dem, det är så det funkar.
Deal with it!

Ja media skrev ju mycket om sossen som mördade sin fru och nu är dömd för det samt till utvisning. För han var ju sossemigrant. Det hette "en politiker" under lång tid. En sverigedemokrat hängs ut för vad han skrivit i privata meddelanden som inte ens är olagligt. Men när en invandrad sosse hedersmördar sin fru är det nedtoning.
Men det spännande blir om media börjar behandla M och KD lika illa. Då kan de partierna snabbt svänga i om vi skall skattefinansiera public service och ge alla dessa ökande bidrag till MSM.
Det skulle vara intressant att se korrelationen mellan SDs utveckling i OU och andel svenskar som följer alternativmedia.
BTW Greta du är ond. Samhällsfarlig och många människor har antingen dött eller fått sina liv förstörda på grund av din politik, din media, ditt etablissemang och din politiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Ja, ca 1/5 i landet har tydligen på riktigt genomskådat etablissemanget (i varierande grad). Det är inga dåliga siffror.
De forna nytillkomna SD-väljarna var kvinnor inom offentlig sektor, om jag minns rätt. Undrar om S nya krigsförklaring mot anställningsskydd kan cementera dessa forna SD-ikryssare hos SD, alltså de som inte går till V. Eller rusar desamma nu som ett lämmeltåg till Vänsterpartiet?
Jag tror SD och V kommer dela på nästa flykt från S. De som lämnade S innan Corona men vände tillbaka kanske lämnar för gott nu. Hoppas jag.

OU i november kommer att bli intressanta!
Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Imorgon är det partiledardebatt i SVT Agenda och man kör det beprövade formatet med fyra minidueller. Enligt den senaste mätningen från SVT Novus, som är färsk från september, är väljarnas fyra viktigaste frågor: 1. Sjukvården 2. Lag och ordning 3. Invandring/integration 4. Skola och utbildning.
En rimlig uppställning skulle därför kunna vara att januaripartierna ställs mot de andra partierna med tilldelning av ämne efter prioriteringsgrad och respektive partis storlek. Då skulle vi få följande dueller:
Sjukvården: S mot M
Lag och ordning: C mot SD
Invandring/integration: L mot V
Skola och utbildning: MP mot KD
Regimen har dock valt att istället värdegrundssäkra upplägget och vi kommer därför istället att få följande dueller:
Kriminaliteten: S mot M
Klimatet: MP mot SD
Jobben: C mot V
Äldreomsorg: L mot KD
Japp, du läste rätt. Migrationen ska inte debatteras överhuvudtaget. Trots att det är en av väljarnas viktigaste frågor och trots att det helt uppenbart är en av de hetaste politiska frågorna för närvarande. Istället ska Åkesson tvingas möta Miljötalibanerna på deras enda hemmaplan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partiledardebatt-i-agenda-har-ar-amnena-och-duellerna
Vilken tur att jag aldrig tittar på statens TV, jag hade fått panikångest av att titta på regeringspropagandan.