Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ursäkta, men vad praaaatar ni om?
Du har ju läst fuparna. Det är från en fup.
Förhör med HOL efter mordförsöket i trappuppgången.
Förundersökningsprotokoll
Åklnr AM-120044-19
2020-03-16
FL2: Mm okej. Vi gör ju mycket research nu och då har framkommit som jag inte tror att du
berättade för oss att vid något tillfälle mellan Karin och dig, så sägs det att hon har kastat en
köttyxa mot dig som du duckade för?
H: Ja det har hänt så mycket saker så att man kommer inte ihåg allt.
FL2: När i tid kunde det här ha varit i sådana fall?
H: Jag tror att det var våren 2013.
FL2: När ni bodde ihop?
H: Ja. Jag lämnade ju henne nu här i juni, jag hade för mig det. Ja det var inte riktigt så, utan
det var mer att jag låg och tittade på tv här ute, vi har ju en plasma tv där. Det här bör alla
män ha i åtanke om dom inte går med på vad hustrun vill se på tv för tvprogram. Jag ville titta
på tv men hon bara; stäng av och hon var lite påverkad. Ja men alltså nu vill jag titta på det
här, det är fredagkväll och jag vill titta på ett tv-program, det var ingen stor grej. Sen så går
hon bort och sen kommer hon tillbaka, och då har vi en sådan där köttyxa som man kan
använda till, om man vill göra en wiener schnitzel. Då kommer hon fram.
FL1: En sådan där som har en liten klubbsil där på sidan också?
H: Ja precis. Då går hon fram och bara drar in den i den här 50 000 kr tvn, det är en sådan där
gammal tv som kostade 50 000 kr då. Så jag bara sitter där och undrar shit vad var det här.
FL2: Så hon drar in den i tvn? Så hon kastar den inte mot dig då?
H: Nej inte den, ja möjligtvis att hon har med sig den men inte så att hon, nej jag kommer inte
riktigt ihåg att det var mot mig. Utan att det mer var mot tvn. Men hon kan ha hotat mig med
den, det kan det ha varit. Den stora grejen var just att hon drog in den i tvn. Hon har inte
kastat den. Hon går bara fram och drar in den i tvn.
FL2: Okej. Jag backar tillbaka till skottet som du tror att du fick i huvudet.
Vinflaska och köttkniv. samma fup
FL1: Vi hoppar lite igen här till tidigare händelser.
H: Mm.
FL1: Som vi har hört om några typer av utfall som Karin ska ha gjort med en kniv mot dig.
En köttkniv beskrivs det som, där du har lyckats avvärja det här angreppet. Har du någon
minnesbild av det? Och när det var?
H: Alltså det var ju så mycket grejer. Köttkniven.
FL2: Kan det ha varit uppe i Enånger när du blev anhållen?
H: Nej alltså Enånger, det har jag väldigt tydliga minnesbilder av. Och då var det en vinflaska
som hon slog i huvudet på mig.
FL2: Okej.
H: Sen har hon gått fram och rispat mig på bröstet här med små snitt kan man väl säga.
FL1: När var det då?
H: Ja det där var väl 2012 kanske.
FL1: Och vart skedde det någonstans?
H: Det skedde här i biblioteket.
FL1: Okej. Jag tänker att vi får säkert anledning att återkomma lite mer samlat kring det här
sakerna.
Allt direktkopierat från fupen.