2020-10-11, 04:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fel kanal eller stänga av för det var fel program...

BO ska läsas som HOL
Ja, hon har härjat en del innanför väggarna.
Köttkniv, köttyxa samt en vinflaska.

"Och då var det en vinflaska som hon slog i huvudet på mig.
FL2: Okej.
H: Sen har hon gått fram och rispat mig på bröstet här med små snitt kan man väl säga.
FL1: När var det då?
H: Ja det där var väl 2012 kanske.
FL1: Och vart skedde det någonstans?
H: Det skedde här i biblioteket."
Citera
2020-10-11, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, så går det när maken tittar på "fel" kanal. Det var hennes ursäkt.

Just det där med köttyxan i TV:n är en stark indikator på hur psycho i huvudet denna Karin är.

Får hon inte som hon vill, ja då jävlar!

Lite av hennes signum liksom.
Citera
2020-10-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon har härjat en del innanför väggarna.
Köttkniv, köttyxa samt en vinflaska.

"Och då var det en vinflaska som hon slog i huvudet på mig.
H: Sen har hon gått fram och rispat mig på bröstet här med små snitt kan man väl säga.
H: Det skedde här i biblioteket."
Ursäkta, men vad praaaatar ni om?
Citera
2020-10-11, 10:31
Medlem
Jofs avatar
K.L. Ett tragiskt fall. Inte vid sinne sinnens fulla bruk längre.
Det som kanske gör fallet intressant är att hon i ibland kan fungera intellektuellt på sin tidigare höga nivå. Kan planera, argumentera etc.
Eller vad annars är intressant?
Att mord begås av en högt uppsatt domare? Ja, om hen varit i normalt skick, men nu?
Citera
2020-10-11, 11:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ursäkta, men vad praaaatar ni om?
Du har ju läst fuparna. Det är från en fup.
Förhör med HOL efter mordförsöket i trappuppgången.

Förundersökningsprotokoll
Åklnr AM-120044-19
2020-03-16

FL2: Mm okej. Vi gör ju mycket research nu och då har framkommit som jag inte tror att du
berättade för oss att vid något tillfälle mellan Karin och dig, så sägs det att hon har kastat en
köttyxa mot dig som du duckade för?
H: Ja det har hänt så mycket saker så att man kommer inte ihåg allt.
FL2: När i tid kunde det här ha varit i sådana fall?
H: Jag tror att det var våren 2013.
FL2: När ni bodde ihop?
H: Ja. Jag lämnade ju henne nu här i juni, jag hade för mig det. Ja det var inte riktigt så, utan
det var mer att jag låg och tittade på tv här ute, vi har ju en plasma tv där. Det här bör alla
män ha i åtanke om dom inte går med på vad hustrun vill se på tv för tvprogram. Jag ville titta
på tv men hon bara; stäng av och hon var lite påverkad. Ja men alltså nu vill jag titta på det
här, det är fredagkväll och jag vill titta på ett tv-program, det var ingen stor grej. Sen så går
hon bort och sen kommer hon tillbaka, och då har vi en sådan där köttyxa som man kan
använda till, om man vill göra en wiener schnitzel. Då kommer hon fram.
FL1: En sådan där som har en liten klubbsil där på sidan också?
H: Ja precis. Då går hon fram och bara drar in den i den här 50 000 kr tvn, det är en sådan där
gammal tv som kostade 50 000 kr då. Så jag bara sitter där och undrar shit vad var det här.
FL2: Så hon drar in den i tvn? Så hon kastar den inte mot dig då?
H: Nej inte den, ja möjligtvis att hon har med sig den men inte så att hon, nej jag kommer inte
riktigt ihåg att det var mot mig. Utan att det mer var mot tvn. Men hon kan ha hotat mig med
den, det kan det ha varit. Den stora grejen var just att hon drog in den i tvn. Hon har inte
kastat den. Hon går bara fram och drar in den i tvn.
FL2: Okej. Jag backar tillbaka till skottet som du tror att du fick i huvudet.

Vinflaska och köttkniv. samma fup

FL1: Vi hoppar lite igen här till tidigare händelser.
H: Mm.
FL1: Som vi har hört om några typer av utfall som Karin ska ha gjort med en kniv mot dig.
En köttkniv beskrivs det som, där du har lyckats avvärja det här angreppet. Har du någon
minnesbild av det? Och när det var?
H: Alltså det var ju så mycket grejer. Köttkniven.
FL2: Kan det ha varit uppe i Enånger när du blev anhållen?
H: Nej alltså Enånger, det har jag väldigt tydliga minnesbilder av. Och då var det en vinflaska
som hon slog i huvudet på mig.
H: Det skedde här i biblioteket.
FL1: Okej. Jag tänker att vi får säkert anledning att återkomma lite mer samlat kring det här
sakerna.

Allt direktkopierat från fupen.
Senast redigerad av Timeout 2020-10-11 kl. 11:29.
Citera
2020-10-11, 11:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag tror vår mordhotade advokat HOL var ganska lättad när KL blev häktad och sedan omhäktad om och om igen. Måste kännas skönt att inte behöva se sig över axeln längre. Helt otroligt: två mordförsök och en ytterligare planerad attack. Hade hon varit lös ute så hade hon lyckats så småningom.
Nu får vi hoppas på ett riktigt långt fängelsestraff så HOL och barnen kan slappna av lite.

Men... Karin kan ju fortsätta att fixa torpeder från fängelset om hon har tillgång till gömt kapital och någon som hjälper henne på utsidan. Hoppas hon inget kapital har nu.

Hon har lyckats dupera många genom åren... bara titta på hur vissa skriver i tråden som t.ex Browser Hen har svalt alla osanningar med hull och hår
Hur jävla korkad får man bli egentligen?
Citera
2020-10-11, 11:43
Medlem
Citat:

Åklnr AM-120044-19
2020-03-16

FL2: Mm okej. Vi gör ju mycket research nu och då har framkommit som jag inte tror att du
berättade för oss att vid något tillfälle mellan Karin och dig, så sägs det att hon har kastat en
H: Ja. Jag lämnade ju henne nu här i juni, jag hade för mig det. Ja det var inte riktigt så, utan
det var mer att jag låg och tittade på tv här ute, vi har ju en plasma tv där. Det här bör alla
män ha i åtanke om dom inte går med på vad hustrun vill se på tv för tvprogram. Jag ville titta
på tv men hon bara; stäng av och hon var lite påverkad. Ja men alltså nu vill jag titta på det
här, det är fredagkväll och jag vill titta på ett tv-program, det var ingen stor grej. Sen så går
hon bort och sen kommer hon tillbaka, och då har vi en sådan där köttyxa som man kan
H: Ja precis. Då går hon fram och bara drar in den i den här 50 000 kr tvn, det är en sådan där
gammal tv som kostade 50 000 kr då. Så jag bara sitter där och undrar shit vad var det här.
H: Nej inte den, ja möjligtvis att hon har med sig den men inte så att hon, nej jag kommer inte
riktigt ihåg att det var mot mig. Utan att det mer var mot tvn. Men hon kan ha hotat mig med
den, det kan det ha varit. Den stora grejen var just att hon drog in den i tvn. Hon har inte

FL1: Som vi har hört om några typer av utfall som Karin ska ha gjort med en kniv mot dig.
En köttkniv beskrivs det som, där du har lyckats avvärja det här angreppet. Har du någon
H: Nej alltså Enånger, det har jag väldigt tydliga minnesbilder av. Och då var det en vinflaska
FL1: Okej. Jag tänker att vi får säkert anledning att återkomma lite mer samlat kring det här
sakerna.

Detta har jag fullständigt missat - eller glömt totalt. Vilken kaninkokerska hon är! Tack.
Citera
2020-10-11, 11:45
Medlem
Citat:

Åklnr AM-120044-19
2020-03-16

sakerna.

En riktig kaninkokerska
Citera
2020-10-11, 11:47
Medlem
Citat:
Nu får vi hoppas på ett riktigt långt fängelsestraff så HOL och barnen kan slappna av lite.

Men... Karin kan ju fortsätta att fixa torpeder från fängelset om hon har tillgång till gömt kapital och någon som hjälper henne på utsidan. Hoppas hon inget kapital har nu.

Hon har lyckats dupera många genom åren... bara titta på hur vissa skriver i tråden som t.ex Browser Hen har svalt alla osanningar med hull och hår
Hur jävla korkad får man bli egentligen?
De kontakterna lär väl också sitta i fängelse. Och om CF går fri så lär hon inte gå att dupera igen om jag förstått rätt av det lilla jag läst om henne.
Citera
2020-10-11, 12:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
De kontakterna lär väl också sitta i fängelse. Och om CF går fri så lär hon inte gå att dupera igen om jag förstått rätt av det lilla jag läst om henne.
Nej inte CF men Karin har en historia av att kunna dupera dom flesta.
Se bara den som hyrde ut till henne och blev blåst på en jäkla massa pengar.
Han trodde ju först på allt hon sa innan ljuset gick upp för honom... men det tog tid. Många obetalda hyror innan han fattade.
Hon har ju fått folk att vilja hjälpa henne att mörda HOL med alla sina osanningar.
Duperingsmästarinnan...
Citera
2020-10-11, 12:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Det ser ju helt klart bra ut! Fy fan va roligt det ska bli att läsa FUP. Can’t wait asså
Ser verkligen fram emot den läsningen. Lär få många god skratt med allt jag vet om Karin
Tänker försöka räkna ihop hur många gånger hon skyller på minnesförlust, stroke och annan sjukdom. Lär bli tvåsiffrigt om inte tresiffrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Det här fallet är den värsta soppan jag läst i Flashbacks historia.
Ja den slår många andra soppor jag har läst om
Citat:
Det är faktiskt ganska skrämmande hela den här historien. En toppjurist, tillika mamma, planerar ett sådant här dåd. Läser man din länk om Cecilia, och scrollar ner, så kan man läsa hur det blev i fortsättningen. Hon blev mamma trots cellgiftsbehandliing som barn. Här har vi alltså två ömma mödrar, som till det yttre var relativt väletablerade i samhället. Även om K var på glid med flaskan som sällskap. En helt otrolig historia som borde vara en jävligt bra intrig i en fiktiv roman.
Det Karin är expert på är att dupera människor. Vi har sett att fler än en har gått på det.
När garvade poliser som har LOBat henne till slut kör inne henne till sjukhus för att hon påstår att hon är sjuk... men personalen på sjukhuset konstaterar bara att hon bara är stupfull.
Poliser brukar vara bra på att bedöma sånt... men inte när det gäller duperingsmästaren Karin Lilja.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den här var ju "fin": Vittnesförhör med H*kan Håk*nsson angående att Karin Lilja efterfrågat om Håkansson kunde misshandla henne i någon trapp vid
Kungsholmsstrand till styrkande av att Karin Lilja gjort just detta.

Och så skulle HOL få skulden.
Hon har gjort det förut. Fejkat misshandlar och beskyllt HOL för dom.
Men hon skulle kanske i stället har lagt skulden där den skulle vara för dom blåmärken hon har haft efter skilsmässan. Det blir blåmärken och andra skador när man staplar runt på fyllan och ramlar stup i kvarten.
Hur många gånger bröt hon armen? 6 gånger eller var det fler och HOL var inte ens i närheten då men hon beskyllde honom för det också.

Edit: Karins eget påstående när hon berättar om en av alla, enligt henne, felaktiga LOBar.
Hon var ju inte full utan sjuk... men betedde sig som ett fyllo och luktade alkohol.
"Polisen tog tag i den arm som jag har opererat fyra gånger varit gipsad sex gånger."
Citera
2020-10-11, 13:34
Medlem
Citat:
Det Karin är expert på är att dupera människor. Vi har sett att fler än en har gått på det.
När garvade poliser som har LOBat henne till slut kör inne henne till sjukhus för att hon påstår att hon är sjuk... men personalen på sjukhuset konstaterar bara att hon bara är stupfull.
Poliser brukar vara bra på att bedöma sånt... men inte när det gäller duperingsmästaren Karin Lilja.

"
När det gällde Karin, poliser och fylla så kan det vara så att man hellre vill vara safe than sorry. Det har hänt några gånger att folk dött i fyllecellen. Och sånt vill man inte vara med om som polis, för att inte tala om att bli föremål för en eftergranskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in