Tycker att det börjar framträda lite struktur nu.
1. Bjurärendets spanare har bevisligen befunnit sig i området. Utredningen med förhör presenterad i tråden.
2. En grupp poliser som spanade på Malmskillnadsgatans könshandel samt Oxen verkar vara klarlagd genom Walls intervju med polis Hans Ljunglin. Där man tog initiativ till att Oxen borde kollas mordnatten. Kort beskrivet i ''Mörkläggning''. Utan att det framgår hur många spanare som ingick eller vilka dessa var förutom HL.
3. Säpos övervaknings-PM. Där de utredande poliserna säger sig se eventuella tecken på en grupp som eventuellt omgrupperar strax före mordet. Där man anar gärningsmannen i bakgrunden.
4. Samma PM identifierar flera män som kan ingå i en övervakande grupp. Där den ''långe blonde'' är framträdande. Där Basfakta sammanställt en grupp.
5. Utredarens utredning som visar att ett antal män i GS befann sig där utrustade med WT.
6. Efter att jag flera gånger läst igenom förhören med personer som iakttagit män med WT runt mordplatsen är det för mig klart att en del av dessa män är poliser. I synnerhet en observation som anger en grupp av män bestående av 3-4 personer med WT. Till synes obekymrade om att de observeras.
https://drive.google.com/file/d/1Y2aZygI5bT0Kvew-8Gf4m-COgn5zZO0p/view
För mig är det uppenbart att det bevisligen var ett antal olika grupper ute samtidigt med olika agendor. Där en del var schemalagda och inte hade någonting med Palmes biobesök att göra. I alla fall inte initialt.
Det som nu saknas är att kunna koppla gärningsmannen till en av dessa grupper. Eller en grupp som idag inte kan identifieras men som ligger på teoristadiet. Om han nu inte var ensamagerande. Vilket jag inte tror.
I takt med att fler och fler dokument kommer fram desto större möjligheter att snäva in det teoretiska materialet. Motivbilden är enorm. Samtidigt som det enbart finns en gärningsman. Och enbart en lösning. Allt annat är felaktigt. Något som man hela tiden måste ha i bakhuvudet. Och att man inte ska läsa in för mycket i det material som presenteras. Det var en lönefredag med alla dess normala aktiviteter.
Återigen finns det anledning att tänka sig vad som hade hänt och skett om inte paret Palme gått på bio. Enligt mig det allra mesta. Alla promenader på båda sidorna av Sveavägen. Där det gäller att sålla fram det med bäring på MOP. Alltså en ytterst liten del. Det finns ingenting idag som tyder på en jättekonspiration med ett stort antal konspiratörer på plats. Eller en stor homogen grupp i city för den delen.
Utgångspunkten måste vara att man utgår från personer som kan bevisas vara där. Inte personer som teorier placerar där utan minsta bevis. Jag anser att vi passerat det stadiet nu.