• 1
  • 2
2020-10-11, 10:13
Medlem
Armyants avatar
Hej Flashback!

En kort introduktion av mig:

Jag jobbar och trivs mycket bra med det jag gör just nu.

Bakgrund till ämnet:

Jag finner många tråder som förklarar att unga män och eventuellt kvinnor i minoritet ”snear” på ”magic muchrooms”. Sådana svampar finns att finna vilt här i Sverige.

Vad tänker jag?

Det är ju så att svamp är en tung drog på många sätt. Dessa snetrippar fungerar på så vis att den låga latenta hämningen som varar under ruset är för påfrestande både under trippen och efteråt. Med andra ord blir intrycket (eventuellt geniala tankar) för mycket att hantera. Exempelvis har en inte möjligheten att smälta innehållet i en tripp efter själva ruset, vilket kan driva individen till vanvett och många gånger gör.

Enligt mig, känner jag intuitivt att en bör nå ut med information för vilken typ som kan tänkas klarar av att hantera en tripp. Jag känner att i grova drag är individen som klarar av en tripp generellt kreativ. Också intelligenta. Därtill klarar sig bäst individen som är av dagdrömmande typ och korrelerar med kreativitet, intelligens och att individen är frisk på så vis att hen kan balansera tillvaron i den konkreta världen samt det egna rika inre livet.

Mycket finns att tillägga. Men vad jag vill lägga fram är att alla kan inte hantera svamp och liknande droger. Jag tror att i populationen klarar omkring 25 % av att hantera drogen. Tänk själv utifrån den siffran vad alla dessa ungdomar som experimenterar råkar ut för psykiskt.

Jag finner att forskning i ämnet är intressant vari en jobbar på en lösning för alla i populationen att kunna använda sig av drogen.

Jag vill gärna diskutera personlighet i förhållande till drogen. Därför ligger detta på psykologi.

Tveka inte att skriva in ditt inlägg.

Ha en bra dag!
Citera
2020-10-11, 10:23
Medlem
jewclaws avatar
Jo men det är rätt så gott med knark ändå
Citera
2020-10-11, 10:27
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Jo men det är rätt så gott med knark ändå

Ja visst. Men inte med livet som insats när en är 17.
Citera
2020-10-11, 10:33
Medlem
Sillsvins avatar
Säger som jag allting gjort. Glöm inte att du käkat svamp, tagit tjack eller rökt cannabis. Minns man att man tagit "droger" är det liten risk att man trampar snett.
Citera
2020-10-11, 10:40
Medlem
Jofs avatar
Ja, ett varningens finger är bra. Och det oavsett personlighet. Finns f.ö. många trådar där man tar upp risker med svampar m.m.
Citera
2020-10-11, 10:41
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Ja visst. Men inte med livet som insats när en är 17.

Det ska ätas mycket svamp om man ska riskera livet och svamparna vi talar om är knappast kantareller. Min erfarenhet är att man plågar i sig svampen, toppskivling är fan inte gott. Ska man dö i en överdos svamp har man fan lyckats.
Citera
2020-10-11, 10:57
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Det ska ätas mycket svamp om man ska riskera livet och svamparna vi talar om är knappast kantareller. Min erfarenhet är att man plågar i sig svampen, toppskivling är fan inte gott. Ska man dö i en överdos svamp har man fan lyckats.

Jag menar att drivas till vanvett. Ursäkta mig, var inte tydlig.

Syftet med livet bör vara att kunna vara kapabel, besitta en potential att bidra. Svårt om en exempelvis är schizofren.
Citera
2020-10-11, 11:15
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:

Syftet med livet bör vara att kunna vara kapabel, besitta en potential att bidra. Svårt om en exempelvis är schizofren.

Tänkte inte på vanvettet och de schizofrena... Tänkte bara svamp...
Citera
2020-10-11, 12:06
Medlem
spyder123s avatar
Då det finns ett dedikerat forum flyttar vi tråden dit.

Psykologi: allmänt --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2020-10-11, 13:39
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Det får stå för dig. Syftet med mitt liv är inte att "kunna vara kapabel" iaf. Kapabel till vad? Finns ju inga gemensamma mål i det här urholkade samhället.

Syftet med mitt liv är att bli den människa jag vill bli. Sen om det är att knarka ihjäl mig, mörda folk eller leva ett svenssonliv med sambon, är upp till mig.

Vill man att folk ska bidra får man presentera ett gemensamt mål, som det ser ut nu är det att fylla landet med utländska kriminella.
Det kan jag tyvärr inte skriva under på. Men förstår om man som självmordsbenägen kan tycka att det är en bra väg att gå.

Äh, du kommer inte "drivas till vanvettet" av en dålig tripp.

Haft några dåliga trippar, enda jag gjort är att jag gått o gjort nått annat i min ensamhet så har det blivit bra. Typ läst en bok, sett en film, tagit en promenad osv.

Allt beror ju på hur du är som person.

Många nykterister som tappar det också liksom och får psykiska sjukdomar osv.

Sen att folk inte är "redo" för trippen betyder inte att man inte är kapabel till att trippa i ett positivt sammanhang. Kan bero mycket på vad du uppskattar som person.

Som mig, jag ÄLSKAR att simma i havet/sjöar när jag trippar balls.
Alla andra jag vet säger typ "öhhh det kommer bli dåligt, man kan drunkna osv. Vi borde inte ens va nära vattnet om nån får för sig att hoppa i".

Som om man helt plötsligt inte kan simma bara för att man trippar....

Var man för sin sak helt enkelt. Trippa och spela onlinespel t.ex. är också nått som ligger mig nära hjärtat, det är fantastiskt stökigt och sjukt! Särskilt stora slag som typ 64vs64 på Battlefield.
Citera
2020-10-11, 13:57
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det får stå för dig. Syftet med mitt liv är inte att "kunna vara kapabel" iaf. Kapabel till vad? Finns ju inga gemensamma mål i det här urholkade samhället.

Syftet med mitt liv är att bli den människa jag vill bli. Sen om det är att knarka ihjäl mig, mörda folk eller leva ett svenssonliv med sambon, är upp till mig.

Vill man att folk ska bidra får man presentera ett gemensamt mål, som det ser ut nu är det att fylla landet med utländska kriminella.
Det kan jag tyvärr inte skriva under på. Men förstår om man som självmordsbenägen kan tycka att det är en bra väg att gå.

Äh, du kommer inte "drivas till vanvettet" av en dålig tripp.

Haft några dåliga trippar, enda jag gjort är att jag gått o gjort nått annat i min ensamhet så har det blivit bra. Typ läst en bok, sett en film, tagit en promenad osv.

Allt beror ju på hur du är som person.

Många nykterister som tappar det också liksom och får psykiska sjukdomar osv.

Sen att folk inte är "redo" för trippen betyder inte att man inte är kapabel till att trippa i ett positivt sammanhang. Kan bero mycket på vad du uppskattar som person.

Som mig, jag ÄLSKAR att simma i havet/sjöar när jag trippar balls.
Alla andra jag vet säger typ "öhhh det kommer bli dåligt, man kan drunkna osv. Vi borde inte ens va nära vattnet om nån får för sig att hoppa i".

Som om man helt plötsligt inte kan simma bara för att man trippar....

Var man för sin sak helt enkelt. Trippa och spela onlinespel t.ex. är också nått som ligger mig nära hjärtat, det är fantastiskt stökigt och sjukt! Särskilt stora slag som typ 64vs64 på Battlefield.

Konsekvensen av att inte kunna bidra blir att du knarkar, och mördar. Därför bör du sträva efter att bidra. Det är en uppmaning och lösning.
Citera
2020-10-11, 14:23
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Konsekvensen av att inte kunna bidra blir att du knarkar, och mördar. Därför bör du sträva efter att bidra. Det är en uppmaning och lösning.
Finns ju rätt många som inte kan bidra men varken knarkar eller mördar. Och vad säger du om dem som bidrar och knarkar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in